Vraag

ik wil dood.

  • 22 June 2021
  • 6 reacties
  • 171 Bekeken

Badge

ik wil dood. niemand accepteert me zoals ik ben. mijn vrienden gaat met me om als iemand die geen mening heeft. stel: ik zeg, dat ik van paars hou,iin plaats van zwart, zeggen ze: JIJ!! dat is echt een k*tkleur. HOE KAN JE VAN  PAARS HOUDEN EN NIET VAN ZWART!????????????????!!!!!!!!!

ik ben een paardenmeisje, ik speel viool (klassieke muziek), heb 2 parkieten,  mijn liefelingskleuren zijn pastelkleuren (roze, paars, lila, lichtblauw etc.). 

ze willen dat ik verander. dat ik net als hun wordt. maar dat kan ik niet. dat ik onmogelijk voor mij. ik wiil gewoon dood. xxxx


6 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hoi geheimegirl,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes,

Mariëlla

De Kindertelefoon

Badge

ik wil dood. niemand accepteert me zoals ik ben. mijn vrienden gaat met me om als iemand die geen mening heeft. stel: ik zeg, dat ik van paars hou,iin plaats van zwart, zeggen ze: JIJ!! dat is echt een k*tkleur. HOE KAN JE VAN  PAARS HOUDEN EN NIET VAN ZWART!????????????????!!!!!!!!!

ik ben een paardenmeisje, ik speel viool (klassieke muziek), heb 2 parkieten,  mijn liefelingskleuren zijn pastelkleuren (roze, paars, lila, lichtblauw etc.). 

ze willen dat ik verander. dat ik net als hun wordt. maar dat kan ik niet. dat ik onmogelijk voor mij. ik wiil gewoon dood. xxxx

blijf jezelf <3 verander niet in iemand die anderen willen dat je bent. ik weet het is moeilijk maar geloof me, het voelt veel beter. keep your head up:heart:.

Reputatie 3
Badge +1

heyy. :)

Ik weet hoe je je voelt. ik ben depressief en wil vaak ook dood maar ik weet dat dat niet de oplossing is ook niet voor jou. En je hoeft jezelf niet te veranderen voor niemand niet!! je bent goed zoals je bent. er is maar 1 iemand zoals jij. je bent uniek! En als ze niet zien hoe geweldig jij bent zijn ze het niet waard en verdinnen ze jou niet als vriendin want als ze echt vrienden zijn accepteren ze je zoals je  bent. en je klinkt super gezzelig en als een goede vriendin :)

 

en hey mijn lievelingskleur is ook zwart het staat goed bij alles :dark_sunglasses:

 

liefs mij x

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb het gevoel dat het wat dieper zit dan de kleur paars.

Is het echt zo dat ze willen dat je hun mening overneemt?  En zo ja, waarom dan?

Het kan zijn dat je wat twijfelend overkomt en ze je wat sterker willen zien. Of het kan overkomen alsof jij persé iets anders moet vinden, alsof je altijd af wilt wijken. 

Ik ken jou niet, dus ik kom maar met een paar wilde ideeën.

Maar er is iets waardoor zij zo doen. Misschien roep jij deze reactie op.  En je bent zó gestressed door hun reactie dat je geen tijd hebt om je af te vragen wat je doet.

Je zou er op een rustig moment eens over kunnen praten. Met één van je vriendinnen, niet meteen met de hele groep.  En je samen afvragen waarom jij deze reacties van hen krijgt en iemand anders niet.

 

Je bepaalt zelf hoe anderen jou behandelen, maar je bent zó bezig met hun reactie op jou, dat je niet bij jezelf kunt zien hoe jij ze beïnvloedt.  

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Badge

Ik eet niet meer alleen avond eten want daar kan ik niet onderuit komen en selfharm

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniempje223,

Wat vervelend dat je je zo voelt en dat jouw vriendinnen zo doen.

Er is niks mis met jouw mening. Als anderen het er niet mee eens zijn kan dat, maar dat betekend niet dat jij hoeft te veranderen. Jij bent goed zoals je bent en mag vinden wat en wil!

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan helpen en steunen. Je kan ook altijd met ze bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten.

Groetjes iemand.

Reageer