Skip to main content
Vraag

Ik wil dit niet meer zo verder

• August 3, 2025
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

helphelphelp
Forum|alt.badge.img

Ik ben er helemaal klaar mee ik heb de afgelopen jaren er alles maar dan ook alles aan gedaan om close te worden met mensen maar ik ben nooit genoeg. Ik doe echt alles voor iedereen bescherm iedereen enorm maar het maakt blijkbaar niks uit want ik doe er niet toe. Ik ben er zo klaar mee dat niks maar dan ook niks meer meezit in het leven ik kan dit echt niet meer langer. Help wat moet ik doen ik voel me zo alleen.

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Heyyy ​@helphelphelp,

Het klinkt alsof je op dit moment ontzettend veel pijn voelt, en ik wil je eerst zeggen: je gevoel is echt, en jij doet ertoe. Je hebt de afgelopen jaren alles gegeven om er voor anderen te zijn, om verbinding te maken, om te beschermen en te zorgen en toch krijg je het gevoel dat het nooit genoeg is. Dat je er niet bij hoort, dat je alleen bent. Dat doet ontzettend veel pijn, en het is begrijpelijk dat je het gevoel hebt dat je niet meer kunt. Maar je hoeft dit niet alleen te dragen. Echt niet.

Wat je nu voelt is zwaar, maar je bent niet waardeloos. Je bent niet te veel. Je bent niet onbelangrijk. Je geeft, je zorgt, je bent trouw, dat maakt jou juist een krachtig en mooi mens. Als anderen dat niet zien of niet kunnen geven wat jij nodig hebt, betekent dat niet dat jij niet goed genoeg bent. Soms is het juist zo dat de mensen die het meeste geven, het minst terugkrijgen, niet omdat ze niets waard zijn, maar omdat ze door de verkeerde mensen worden omringd, of zichzelf vergeten in dat zorgen voor anderen.

Als je nu denkt: “Ik weet het echt niet meer”, dan wil ik je vragen om één ding te doen praat met iemand. Bel een vriend(in), familielid of iemand die je vertrouwt. Of als dat niet lukt: bel 113. Dat is de hulplijn voor als je je zo voelt. Ze zijn er 24/7 en je hoeft het niet goed uit te leggen. Ze luisteren. Echt.

Je bent niet zwak omdat je dit voelt. Je bent moedig omdat je er nog bent, ondanks alles. Blijf ademen. Je hoeft nu niet te weten hoe het verder moet, alleen dat je dit moment niet alleen hoeft door te maken.

xx liefs Wolf 🐺

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • August 4, 2025

Wat lastig voor je dat jij je eenzaam voelt, ‘nooit goed genoeg’. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska 

De Kindertelefoon