Skip to main content
Vraag

ik wil dat mensen mijn littekens zien

• May 22, 2026
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Heyy,

ik heb sh littekens op mijn arm, en nu gaat dit mss heel raar klinken maar ik wíl dat mensen het zien. Niet iedereen maar sommige mensen wel. Ik kan geen aandacht krijgen van mijn ouders voor mijn problemen, dus ik denk dat ik daarom wil dat andere me het wel geven (aangezien degene waarvan ik graag wil dat ze het zien ook volwassen zijn). Op school hoop ik steeds dat docenten het opmerken en aan me vragen of het wel goed gaat, maar niemand valt het op. Dat frustreert me, ik heb erg  de neiging om weer sh te doen maar dat kan niet (aangezien het warmer word enzo). Hebben andere mensen dit ook dat ze juist willen dat mensen het zien?

groetjes Larah

3 reacties

automatischegumvandeHEMA
Forum|alt.badge.img

ik snap het, dat had ik ook, zoals een soort roep voor help. zit nu gelukkig in therapie!

hoi, 

als eerst ik begrijp je! ik heb ook dit probleem gehad. ik wou juist niet dat mensen het zagen maar ik wou wel hulp. ik weet dat het nu vakantie is maar ik ben toen naar een leerkracht gestapt ik heb gevraagd om een gesprek en heb het verteld; als je niet wilt dat ze het tegen je ouders zeggen, dan zeg je dat je dat niet wilt! en nu ken je miss naar een vriendin, vriend, tante, oma, zus, broer..  gaan iemand die jij kan vertrouwen! 

veel succes 😊

groetjes xxx

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • July 11, 2026

hi ​@Larah487,

wat naar zeg ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen.

en ​@anoniempje1412 ik wil je wel even corrigeren want als je naar een docent gaat dan kun je er over praten maar omdat het gaat over veiligheid, zouden ze het wel moeten bespreken dat gaat natuurlijk wel in overleg over hoe die persoon dat het fijnst zou vinden. dus het gebeurd niet achter je rug om en word altijd met diegene besproken! voor de rest sluit ik me aan bij wat je hebt gezegd.

veel liefs vie💗