Ik werd gepest en heb er nog steeds last van.

  • 12 March 2019
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,
Dusss....hoe begin je zoiets nou oke ik begin wel bij het begin. Dus in groep 7/8 ben ik heel erg gepest dit heeft veel impact gehad op hoe ik nu tegen het leven aan kijk en dingen doen. En het was ook niet alleen schelden en beledigingen maar ik werd ook geschopt en geslagen.....maar goed dit was voor een hele traumatische ervaring en nu (ongeveer denk ik) 2 jaar later heb ik er nog steeds last van als ik er over begin...ik zit dus nu in het tweede jaar van de middelbare school maar nog steeds voelt het niet goed als ik er over praat of het onderwerp word opgebracht en voel ik al een naar gevoel in men maag en een brok in men keel en begin spontaan eigenlijk ook altijd te huilen. En ik zou ook graag advies willen van een van jullie die misschien ook zoiets heeft meegemaakt en juilie ervaringen en gevoelens daarbij met mij willen delen.

Xx
M14

3 reacties

Halloooo, Emmetje Veertien,

Je zegt dat je gepest werd in groep7/8, maar nu niet meer. Dat is in mijn ogen toch iets positiefs om blij mee te zijn. Die tijd is nu voorbij. Als mensen er overpraten, kun je zelf je eigen inbreng geven door over vroeger te praten. Als je dat niet durft, kun je doen alsof je een vriend kent die gepest werd, en dan praat je gewoon over jezelf.

Verder ben ik geen psycholoog, maar als je ervaringen zo'n grote impact op je hebben gemaakt, kun je misschien een hele leuke ervaring opdoen zodat die je negatieve ervaringen kunnen 'overdoen'.

Ten slotte kun je altijd nog met de kindertelefoon elke dag vanaf elf uur je verhaal kwijt.

Doei,
De Persoon Zonder Naam
Hey, ik werd in groep 3/4 ook erg gepest, mentaal en fysiek. In mijn gezicht spugen, slaan, schoppen, bijten, en je voor alles uitmaken, dikkert, stom kind etc. Met als gevolg dat ik amper sliep en alleen maar piekerde. En zelfs 8 jaar later (3e klas) merk ik nog steeds de gevolgen. En ik herken het brok in mijn keel gevoel.

Pesten kun je vergelijken met een papiertje opproppen en dan weer uitvouwen. De schade zal er altijd blijven.

Ik zelf Ben nog steeds erg onzeker. Maar minder dan vroeger. In groep 4 hebben mijn ouders mij op judo gezet, en daardoor kreeg ik wat meer zelfvertrouwen, maar niet alles. Ik merkte dat me dat hielp, en ben toen doorgegaan tm de 1e klas. Ik denk dat je iets moet vinden waar je je zelfverzekerd bij voelt.
Ook kreeg ik heel veel steun van een vriend van me, ik zit al sinds de peuterschool bij hem in de klas, en ik kan altijd alles kwijt bijn hem, andersom ook.

Als ik je 1 tip kan geven, is het vooral niet oprkroppen. Daar wordt het alleen maar erger van. Maar praat erover met mensen die je vertrouwt. En zeg precies wat je dwars zit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Gr. Remco (J15)
hey, wat vervelend dat je hier zo mee zit.
zelf ben ik vroeger wel eens gepest maar niet zo erg als jij.
Wel heb ik wat andere dingen meegemaakt etc. uiteindelijk heb ik iets meegemaakt wat ik nu als een soort trauma ervaar. Als ik eraan terugdenk voel ik me heel naar en nog wat dingen. ik moest om andere redenen naar een psycholoog maar daar kwam die traumatische ervaring al snel aan bod. Hun hebben mij EMDR aangeraden. Het informatie filmpje van EMDR ging over een jongen die gepest was vroeger en daar heel erg last van had en het een soort traumatisch heeft ervaren. Die jongen ging EMDR doen en het werkte heel positief. Ik zelf heb EMDR ook heel positief ervaren en nog meer mensen die vroeger waren gepest of andere gebeurtenissen traumatisch hebben ervaren zijn erg positief over EMDR.
ik raad jou echt aan om dit te gaan doen het werkt echt heel goed.

veder heel veel succes ik hoop dat je hier iets aan hebt. xx

Reageer