Skip to main content

Hoi iedereen, ik ben een Meisje van 15. En ik werd op mijn 9 of 10e aangerand door iemand die zichzelf een pastor noemt. Het was rond 2014/2015 ik had het nooit aan m’n moeder verteld tot dit jaar, en ze gelooft me niet. Ze denkt dat ik lieg omdat ik het niet gelijk had verteld, maar ik durfde het gewoon echt niet ik was bang voor haar reactie ookal weet ik dat ik er niks aan kon doen. En ik heb ook geen bewijs dat het is gebeurd alleen m’n zusje gelooft mij. Wat moet ik doen?

Hey xsh1,

Erg vervelend dat het is gebeurt!

Het is niet fijn dat je moeder je niet gelooft. Je kan het haar nog een keer vertellen en dan er bij zeggen dat het nergens op zo slaan dat je zoiets zou verzinnen. Als ze je dan nog niet gelooft kan je het met je mentor/vertrouwenspersoon bespreken of met de kindertelefoon. Zij kunnen jou helpen en meedenken wat je zou kunnen doen. 
 

Omdat je er geen bewijs voor hebt kan je niet veel doen.  Misschien nadenken of je nog iets van bewijs hebt. 
 

Groetjes iemand.


Je kan met de kindertelefoon bellen/ chatten!


Ik sluit me aan bij @Lost in Life . Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat je op dit moment helaas niet echt meer iets kan doen tegen de pastoor - aangezien je geen bewijs heb en dat nu ook niet meer zal vinden - maar dat je nog steeds wel hulp kan zoeken om het voor jezelf te verwerken.

Hulp zoeken kan hier op het forum (zoals je min of meer al doet), door te chatten/bellen met de KT, een vertrouwenspersoon op te zoeken, met je mentor te praten, het met een vriend(in) te bespreken of een psycholoog te zoeken. Dat is echt niet iets waar je je voor hoeft te schamen. It’s not your fault, you got this!

Edit: met je ouders praten kan uiteraard ook maar juist die geloven je helaas (nog) niet.


Heey,

Jeetje wat naar dat dat gebeurt is zeg. En wat vervelend dat je moeder je niet gelooft. Waarom zou je over zoiets liegen?! Ik geloof jou wel hoor. En gelukkig je zus ook.

Praat je er ook over met je zus? Het is namelijk goed om hier over te praten, zodat je er niet alleen mee zit. Je zou ook nogmaals met je moeder kunnen praten. Maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is als ze je eerder ook niet heeft gelooft. Verder kan je ook met iemand anders praten hierover bijvoorbeeld: je mentor, vriend/vriendin, docent, familielid, vertrouwenspersoon op school, etc. 

Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen op de volgende site: https://centrumseksueelgeweld.nl/het-is-niet-jouw-schuld/ dit is de website van het centrum seksueel geweld. Op deze site staat informatie over onderandere aanranding. Verder kan je ook van maandag tot vrijdag tussen 16:00 en 06:00 en in het weekend van 20:00 tot 06:00 chatten. Op de chat kan je anoniem je verhaal doen. Je kan ze ook 24/7 gratis en anoniem bellen op dit nummer: 0800-0188

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel sterkte en succes!

 

joeeeeeee

 


Ok, heel rot voor je.  Maar als moeder zou ik mij echt afvragen ‘wat wil je’.  Je hebt hier een derde van je leven over kunnen nadenken: Wat wil je dat ze doet?

Dat ze zegt ‘ok ik geloof je’ en dan verder gaat met aardappels schillen?  Verwacht je dat ze helemaal overstuur raakt? 

Je kunt een 5 jaar oud probleem bij iemand droppen, maar als je verder niet aangeeft hoe je wilt dat er gereageerd wordt, wat wil je dat ze doet?

Het zou voor mij echt heel veel uitmaken of zoiets gisteren gebeurd is of vijf jaar geleden.

 


Als moeder kan je je kind in ieder geval geloven. Vervolgens kan je wel vragen wat je kind ermee wil doen, maar het wegwuiven ervan is wat mij betreft not-done. Iedereen staat hier anders in I guess. 🤷🏼‍♂️


Ok, heel rot voor je.  Maar als moeder zou ik mij echt afvragen ‘wat wil je’.  Je hebt hier een derde van je leven over kunnen nadenken: Wat wil je dat ze doet?

Dat ze zegt ‘ok ik geloof je’ en dan verder gaat met aardappels schillen?  Verwacht je dat ze helemaal overstuur raakt? 

Je kunt een 5 jaar oud probleem bij iemand droppen, maar als je verder niet aangeeft hoe je wilt dat er gereageerd wordt, wat wil je dat ze doet?

Het zou voor mij echt heel veel uitmaken of zoiets gisteren gebeurd is of vijf jaar geleden.

 

Ben het zwaar oneens met jouw reactie. Best wel naar dat je dit zo zegt. Al is dit natuurlijk mijn mening. Zo’n reactie die jij plaatst is eigenlijk victim blaming.

Zoiets is echt heel lastig om aan iemand te vertellen, al is het 5 jaar geleden.  Het is heel knap van xsh1 dat hij heeft besloten om dit wel met iemand te delen. Het is dan wel jammer dat zijn moeder hem niet gelooft. Is niet hoe het eigenlijk zou moeten. Het is namelijk belangrijk om geloofd en gehoord te worden hierin. 


Reageer