Skip to main content
Vraag

ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet

• May 6, 2025
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik merk sinds dat mijn opa is overleden (2019) dat ik me minder goed voel ik reageer erg kortaf op iedereen en ben eigenlijk altijd geïrriteerd ik heb dit dus al een tijdje maar het lijkt steeds erger te worden. ik had nooit echt dat ik verdrietig was ofzo behalve toen mijn opa dan overleden was natuurlijk. Mijn oma ligt nu in het ziekenhuis en is erg ziek. Ik ben daardoor vandaag nog verdrietiger en m’n moeder is ook chagarijnig door al de stres mijn oma is mijn laatste grootouder die ik nog heb. Ze is de enige die echt lief tegen me doet. Ik kan niet zonder haar maar ik ben bang dat ze niet lang meer heeft.

nu eigenlijk sinds april huil ik bijna elke dag ik voel me niet goed ik maak overal een probleem van voor mezelf over de domste dingen. Ook over dat ik bijvoorbeeld oud speelgoed niet gebruik en dat het zonde is. Het slaat nergens op maar over de kleinste dingen moet ik al huilen.

Mijn vader vind dat ik respectloos tegen hem doe en praat amper tegen me, omdat hij vind dat ik niet normaal met hem praat.

Mijn moeder praat wel met me maar is eigenlijk vaak boos ze maakt overal problemen van wat ik doe waardoor ik mezelf nog waardelozer voel.

Het komt denk ik ook door mezelf omdat ik echt heel vaak geïrriteerd ben.

Mijn familie verder weet hier helemaal niks van. Mijn ouders zullen er alsnog ook altijd voor me zijn maar ze zijn wel vaak boos/kortaf tegen me, maar ze zijn ook echt wel lief vaak. Niemand weet echt dat ik soms er ook over na denk om een eind aan mijn leven te maken maar dat heb ik wel de laatste tijd veel meer.  
Ik zit gewoon echt niet lekker in mijn vel de laatste tijd en denk ook vaak hoe ik er pijnloos een eind aan zou kunnen maken.

Ik word op school ook veel gepest omdat ik overgewicht heb waar ik me ook erg voor schaam ik haat dat ik er uit zie hoe ik er uit zie. Ook denken ze allemaal dat ik gay ben want ik heb alleen maar meiden vrienden. Ze roepen vaak in de aula dat ik gay ben , dikzak, kun je de trap wel op? , of ze trekken stoelen weg .

ik ben wel gay want ik vind een jongen uit mijn klas knap. Al pest die me wel, maar ik kan niet over hem heen komen.

ook zijn veel van mijn vriendschappen wederzijds. Ik ben zojuist een vriendin die ik ken sinds mijn geboorte daardoor kwijt geraakt.

maar als ik bij iedereen zou stoppen met wederzijds zijn zou ik geen vrienden meer hebben.  

even in het kort:

ik ben er gewoon echt klaar mee en wil niet meer
ik durf er vaak niet over te praten omdat ik niet gezien wil worden als een pick me of een aandacht zoeker. Ik weet ook niet of ik depressief ben want ik wil niet mezelf iets noemen terwijl andere het hoog waarschijnlijk veel erger hebben.

sorry voor het lange  verhaal maar ik moest het kwijt Ik weet serieus niet wat ik moet doen.

3 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • May 6, 2025

Hoi ​@Anoniem1502,

Wat een nare situatie, maar wat super knap van je dat je er hier over komt praten. Wat vervelend dat je de mensen van wie je zo houdt bent verloren en dreigt te verliezen en je daarom alleen voelt. Onthoud echter dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren of je weer beter kunt gaan voelen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Anoniem1502 ,

Ahh wat naar zeg 😓. Kun je wel met iemand over alles praten? Ik snap dat dat lastig is maar het kan wel erg opluchten of om bepaalde dingen op te schrijven ( mag ook hier). Wat rot en onnodig dat je gepest wordt😖♥️kun je dat misschien op school aangeven of bij je mentor/ vertrouwenspersoon op school? Ik hoop echt dat er dan iets aan gedaan wordt, want dit slaat echt nergens op en zegt al genoeg over hoe zulke mensen zijn om een ander onnodig de grond in te trappen.  Kun je de situatie van je opa en oma uitleggen bij je ouders? Zodat ze je beter  kunnen begrijpen qua hoe je je voelt en daarbij aangeven dat je je geïrriteerd voelt.. je geeft aan dat je ouders er alsnog voor je willen zijn dus misschien is dat een motivatie om het tegen ze te zeggen?.. en daarbij ik weet wel zeker dat je ouders/ vrienden/ familie  je niet kwijt zouden willen.  Zijn er misschien positieve dingen die je fijn vind om te doen als je je slecht voelt of iets wat je helpt iets beter te voelen? Ik hoop dat het lukt om daar dan een beetje op te focussen. En nogmaals blijf vooral wel praten over hoe je voelt en zou ook zeker proberen wat ​@Anna_KT zegt je zou ook met de kindertelefoon bellen/ chatten. Hoop dat je hier iets aan hebt en mee kunt. Ik hoop dat het snel wat beter gaat en dat onnodige gepest stopt!♥️♥️

Veel liefs en knuffel ♥️

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 7, 2025

@Boterbloempjee 

hoi 

ik heb het al vaker aan mijn mentor verteld maar hij zegt dat hij er iets mee gaat doen maar er veranderd eigenlijk niet echt iets helaas.

met mijn ouders ga ik het denk ik wel erover hebben en ook mijn excuses aanbieden en hopen dat ik onze band weer wat meer op kan bouwen.

bedankt voor de reactie!