Skip to main content

Hee! 

Sinds mijn 13e doe ik aan zelfbeschadiging inmiddels was ik er een half jaartje vanaf maar ben ik sinds een week of 2 weer teruggevallen in mijn “oude gewoonte”. Ik voel me echt enorm slecht mentaal, ik heb afgesproken om naar iemand op school te gaan als het niet goed met mij gaat. Nou is het zo dat als ik zeg dat het niet goed gaat, mijn gezinsvoogd wordt gebeld en mensen zich zorgen om mij gaan maken. En dan gaan mensen allemaal aandacht aan mij besteden..  En dat is wat ik juist niet wil. Maar ik voel me wel zo dusdanig slecht dat ik het niet heel lang meer volhoudt…

Heeft iemand advies? Wat kan ik het beste doen? 

Groetjes!! 

Haiii,

Heb je het er al over gehad met die persoon? Dat je liever hebt dat het gewoon tussen jullie blijft?

Dat je weer begonnen bent met zelfbeschadeging is natuurlijk niet goed, maar zolang het niet te ver gaat is het misschien het beste om er na de winter pas zorgen over te maken. Dan zijn de dagen weer wat langer en zitten de meeste mensen vaak wat beter in hun vel.

Het beste wat je kan doen is denk ik om het gesprek aan te gaan met diegene, en het feit op tafel gooien dat je niet wilt dat je verhaal gelijk de wereld rond gaat.

Veel sterkte en succes,

LVA

Als je je zo slecht voelt is het belangrijk om professionele hulp te zoeken. Een therapeut die jou kan helpen om je beter te gaan voelen en te stoppen met zelfbeschadiging, maar dan iemand die niet meteen je gezinsvoogd belt, maar alles voor zichzelf houdt vanwege de geheimhoudingsplicht. Als je op school je problemen aankaart zijn die regels anders, maar als je je eigen therapeut hebt, bijvoorbeeld in een GGZ instelling, kun je de behandeling zo doen als jij dat wil en worden anderen alleen in samenspraak met jou geïnformeerd.

Je kunt via de huisarts een verwijsbrief vragen.

Heel veel sterkte.

Liefs :heart:  

Reageer