Ik weet niet wie mijn echte vriendinnen zijn... (reageer alsjeblieft)


  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, weer wat over vriendinnen. Ik weet gewoon echt niet meer wie nou mijn echte vriendinnen zijn. Dit lijkt op een van mijn andere topics, maar dit is anders en vervelender. 

Hier komt het verhaal vanaf het begin, bedankt alvast als je het wilt lezen want het is best lang…

Vroeger heb ik me heel erg buitengesloten gevoeld door mijn twee ‘vriendinnen’ Ik noem hun even Maya en Fien, zo heten ze niet echt maar dan kan ik het makkelijker vertellen. Het is ongeveer een jaar geleden dat ze mij gepest en buitengesloten hebben. Maya heeft me zelfs uitgescholden, mij overal de schuld van gegeven en echt heel gemeen gedaan. Fien liep vooral achter Maya aan en deed dus bijna hetzelfde. Het is nu weer een soort van goed tussen ons, ik heb het ze niet vergeven maar we praten gewoon normaal met elkaar. We zitten tenslotte in dezelfde klas. 

Toen ik me buitengesloten voelde maakte ik nieuwe vriendinnen, die noem ik nu Klara en Dianne, zo heten ze ook niet echt. Daar ben ik nu nog steeds bevriend mee. Ze zijn heel erg lief. Ze begrepen me en vonden de kinderen die mij buitensloten en pestten ook niet aardig.

Maar toen zag ik dat Klara ineens onder een foto van Maya op Instagram, reacties plaatste. Ze zij: ‘Love you’ en ‘mis jee’ en ‘knapperd!’ ik vond dat echt een beetje raar en aan de andere kant maakte me dat ook verdrietig. Mijn beste vriendin houd dus van iemand die mij gepest, buitengesloten en uitgescholden heeft. Het lijkt wel of Klara dat doet om populair te zijn ofzo….

Fien zei ook dat ze mijn ‘bestfriend’ was, dat vond ik ook gek. Ze zette ook op haar verhaal dat pesten niet leuk is en je positief moest zijn. Maya deed dat ook. Ik vond dat echt raar want ze hebben mij gepest! 

Dianne is niet echt van sociale media en haar vertrouw ik wel het meest. Maar zij is heel erg stil en ik weet niet of zij op mijn gevoelens en geheimen staat te wachten.  Zij houd zich vaak buiten dit soort dingen dus dan wil ik haar er eigenlijk niet bij betrekken. 

Ik weet nu even niet meer wie nou mijn beste vriendin is! Ik durf het ook niet te zeggen want Klara gaat dan waarschijnlijk heel erg tegen mijn mening in. Klara is trouwens ook de vriendin die mij steeds na doet (zie mijn andere topic) Ik weet niet tegen wie ik het anders moet zeggen want verder bestaat onze klas uit irritante jongens en meisjes die waarschijnlijk alles doorvertellen...

Kunnen jullie me helpen?? Liefs :heart:


10 reacties

Hey  ♡

Wat vervelend dat je gepest bent , de pesters die jou gepest hebben waren waarschijnlijk zelf onzeker , daarom pesten ze iemand anders, in dit geval jou omdat jij voor hun wss een makkelijk doelwit was . (Meestal pesten ze de mensen die niet de grootste bek hebben of het populairste zijn). Dit heeft dus niks met jou te maken ♡

Ik zou vragen aan "Klara" of ze vrienden is met Maya , niet boos maar gewoon luchtig, mocht ze nee zeggen dan weet je dat ze dus wss niet altijd eerlijk tegen je is . Zegt ze ja dan kan je vragen hoe en waarom. Ik zou hiermee wel oppassen wat je zegt over "Maya" want je weet maar nooit wat ze doorverteld. Als Klara het doet om populair te worden kan je haar gewoon steunen en zeggen dat ze haarzelf moet blijven en dat je uiteindelijk niks bereikt met populair zijn. Misschien hebben Fien en Maya dat op hun insta gezet omdat ze oprecht spijt hebben.  Ook hier kan je een gesprek over aan gaan . Misschien is Dianne stil en wil ze zich er niet mee bemoeien, ik denk dat ze dit wel begrijpt.  Ik zou er met haar over praten (met zijn 2en). Nou dit was mijn advies ik hoop dat je er iets aan gehad hebt .

Succes nog ♡♡♡

@Anymous144 heel erg bedankt voor je lieve en behulpzame reactie! :heart:  Ik weet niet of ik het er met Maya en Fien erover wil hebben want ze geven steeds overal mij de schuld van. Volgensmij voelen ze zich totaal niet schuldig...

Heyy

Is het echt nodig om 1 beste vriendin te hebben? Kunnen dat niet gewoon alle meiden zijn waarmee je het het beste doet? Ben niet echt thuis in dat soort dingen.( Sinds me beste vriendin me gedumpt heeft een half jaar geleden niemand meer vertrouwt dusja) 

Groetjes

Kaas123

 

O wat raar, dan zeiden ze het wss om aardig gevonden te worden . Ik zou ze gewoon negeren . Dan heb je zelfrespect 

@Kaas123 bedankt voor je reactie, wat bedoel je precies? Moet ik gewoon helemaal geen vrienden hebben of met iedereen vrienden worden?

 

@Anymous144 ja dat probeer ik, maar hoe dan met Klara? Zij denkt dat ik haar aller beste vriendin ben. Ik heb ook niemand anders. Ze zegt ook steeds dat iemand anders haar allerbeste is en ik op nr. 2 sta en ik weet dus gewoon niet of zij nou mijn vriendin is of niet :(

 

Dat je op nummer 2 staat , betekent dus dat jullie wel vrienden zijn , Maar ja beter niemand dan fake vrienden. Als je mavo doet hoef je nog maar een jaartje en dan ben je er vanaf ;) 

 

En misschien maak je volgend jaar weer nieuwe vrienden ♡

@Anymous144  dat is waar, ik ga volgend jaar naar een andere school dus dan zit ik sowieso niet meer bij hun. BEdankt:heart:

 

Heyy

Tuurlijk moet je wel vrienden hebben! Je zei '' ik weet nu even niet meer wie mijn beste vriendin is'' . Kunnen toch meerdere mensen zijn? Begrijp je? Je hoeft toch niet precies 1 beste vriendin te hebben? Zo denk ik er toch over 🙃. Ik begrijp helemaal dat je vrienden maken moeilijk vindt hoor! Met iedereen bevriend zijn lukt gewoon niet, je kunt toch niet iedereen leuk vinden. En die berichten van Klara onder Maya haar foto, praat er eens over met haar denk niet dat ze het slecht bedoelt heeft hoor! Het is wel goed dat je  Fien wantrouwt. Vertrouw nooit iemand die je hart breekt lieverd. Lijkt me dat Klara en Dianne je echt e vrienden zijn.

Groetjes

Kaas123

 

@Kaas123 ohh nu snap ik het. Heel erg bedankt! Ik ga proberen om het er met ‘Klara’ over te hebben nu in deze quarantaine weken:see_no_evil: Ik houd jullie wel op de hoogte! Heel erg bedankt!! :heart:

 

Reageer