Skip to main content

ik weet niet wat ik voel

• January 25, 2026
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Reef
Forum|alt.badge.img+1

Dit was het k*tste weekend ooit:

vrijdag; ik heb mega veel zin in het schoolfeest waar ik met 2 vriendinnen heen ga, maar een kan mischien niet. 5 min voor ik wega( in volledige kleding enz) stuurt ze een appje dat ze niet kan, en dan appt die andere vriendin meteen dat ze ook niet wil. Ik sta daar te huilen omdat mijn hele avond is verpest, mischien zelfs mijn weekend. 

zaterdag; prima dag, maar voel alsof ik aan het eind van de dag niks heb gedaan. Daarnaast heb ik nog 2 uur in bed liggen gamen, iets wat ik absoluut niet wil, dus ik ben mega boos en verdrietig op mezelf.

zondag; mijn broertjes verjaardag, ik wordt om 7:15 wakker om hem ontbijt op bed te brengen, ik sta in het weekend normaal op om 9:00 tot 10:00. Daardoor ben ik de hele dag moe. De hele familie komt langs? Maar ik heb niemand met wie ik echt klik. Dus ik verveel me de hele dag. Na het avondeten zie ik dat ik aankomende vrijdag een Nederlands spelling toets heb, iets waar ik echt mega slecht in ben. Ik ben moe maar moet van mijn vader eerst een uur met hem spelling oefenen. Ik ben mega gestrest maar doe alsof er niks aan de hand is. Daarna chill ik nog even op de bank, en mijn moeder zegt dat ik tot 9 uur mag chillen. De wijzer is nog niet over 9 of ze roept al half boos dat ik naar bed moet. Als ik zeg dat ik iets even afkijk dan wordt ze meteen boos dus doe ik dat maar niet. Als ik mijn iPad op probeer te ruimen dan begint ze te roepen met “ 1 over negen, 2 over negen) dus ik wordt helemaal gestrest en ga snel naar boven.

daarnaast voel ik me al weken/ maanden verdrietig en maakt ieder klein dingetje me bijna aan het huilen. Mijn ouders zien dit niet en ik zorg dat niemand het ziet want ik heb niemand die ik kan vertellen: ouders- gewoon nee.              Vrienden- hebben me soort gedumpt vlak voor het schoolfeest.                    Mentor- ik voel me dan als iemand die aandacht probeert te krijgen voor een neppe thuissituatie.     Andere leerkracht- voel ik me niet comfortabel genoeg

help, ik weet niet wat ik voel en waarom het zo overdreven is. Ook niet waarom niemand het ziet.

ik weet niet

1 reactie

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • January 27, 2026

Hoi ​@Reef ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we, wat vervelend dat je je al weken/maanden verdrietig voelt, maar dit niet kunt delen met de mensen om je heen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon