Skip to main content

Alles gaat fout! Ik was mijn kledingkast aan het opruimen en toen ging het helemaal mis: echt bijna alles is te klein en het lukte mij niet om shirtjes op te vouwen dus ik vroeg het maar aan mijn stiefmoeder. Zij zei dat ze het ging doen maar toen kwam mijn vader 5 minuten later binnen met de mededeling dat hij en zij naar de winkel gingen. Ik vloog door het lint natuurlijk want die shirtjes waren nog niet opgevouwen. Ik werd kwaad en begon te huilen. (Ik was al chagarijnig) Toen zei mijn stiefmoeder na ve gedoe: ik blijf wel thuis en ze trok haar jas uit. Dat was niet (!) mijn bedoeling en ik raakte ik paniek. Ik zei dat ze moest gaan en dat het me allemaal niets kan schelen. Toen sloeg ik de deur dicht en zei: ga toch lekker naar de winkel joh. Ik wil haar niet kwetsen maar zo gaat het echt niet langer. Ik voel me rotter dan rot. Op zulksoort momenten is het altijd ZIJ die iets tegen mij heeft, maar als we het gewoon gezellig hebben is het super leuk. Ik voel me rot!

Hey,

Wat naar! Ik weet niet echt wat ik voor jou moet typen…

Dus je werd boos omdat je stiefmoeder iets beloofd had, maar niet deed? Ik word ook zo vaak boos op mijn ouders omdat ze iets beloven, maar niet doen. Als ze zegt dat ze het gaat doen, betekent niet dat ze het NU gaat doen. Misschien had naar de winkel gaan meer prioriteit. Dan kan je de volgende dag shirtjes opvouwen. Dat je boos wordt is niet zo raar. Vooral niet als je al chagrijnig was.

Ik hoop dat je er wat aan hebt… (Denk het niet)

Sterkte!


Hi,

Dit heb ik ook vaak. Dan wordt je boos om iets wat je moeder heeft gezegd, maar dan uiteindelijk niet doet. Maar bij mij ligt het aan mijn autisme.

 

Heel eerlijk is het niet normaal dat je daar zo boos om wordt. Normaal gesproken als er iets niet lukt bij mensen(bij jou het opvouwen), gaan mensen een beetje mopperen en weer verder. Bij jou verhaal lijkt het alsof je het mopperen overslaat en gelijk heel boos wordt. Dit hebben wel meer mensen. Het heet prikkelbaarheid. Soms ben je net wat sneller geïrriteerd als je slecht hebt geslapen of ongesteld bent. Dat kan het ook zijn.

Maar dit is ook veel voorkomend bij mensen met autisme. Je zou met je ouders kunnen overhebben als dit vaak gebeurt. Want 1x is niet erg maar als het bijna elke week of eens in de 2 weken gebeurt dan geeft lichaam iets aan. Misschien kun je wat meer verdiepen wat autisme nou is?

Ik heb daar nu hulp voor en geloof me zonder hulp kom je er niet uit. Ik heb vaak genoeg de politie gezien voordat ik hulp kreeg. Omdat het teveel uit de hand liep. Ik werd zo boos om zulke kleine dingen. Maar nu heb ik hulp en gaat het beter. Echte waar! Eerst werd eerst minimaal 1x per week boos en nu ongeveer 1x per maand. 

 

Succes en hopelijk gebeurt dut niet meer!


Hey,

Wat naar! Ik weet niet echt wat ik voor jou moet typen…

Dus je werd boos omdat je stiefmoeder iets beloofd had, maar niet deed? Ik word ook zo vaak boos op mijn ouders omdat ze iets beloven, maar niet doen. Als ze zegt dat ze het gaat doen, betekent niet dat ze het NU gaat doen. Misschien had naar de winkel gaan meer prioriteit. Dan kan je de volgende dag shirtjes opvouwen. Dat je boos wordt is niet zo raar. Vooral niet als je al chagrijnig was.

Ik hoop dat je er wat aan hebt… (Denk het niet)

Sterkte!

Dankjewel voor je reactie, het helpt me al als mensen meedenken of medelijden tonen!

Luff


Hi,

Dit heb ik ook vaak. Dan wordt je boos om iets wat je moeder heeft gezegd, maar dan uiteindelijk niet doet. Maar bij mij ligt het aan mijn autisme.

 

Heel eerlijk is het niet normaal dat je daar zo boos om wordt. Normaal gesproken als er iets niet lukt bij mensen(bij jou het opvouwen), gaan mensen een beetje mopperen en weer verder. Bij jou verhaal lijkt het alsof je het mopperen overslaat en gelijk heel boos wordt. Dit hebben wel meer mensen. Het heet prikkelbaarheid. Soms ben je net wat sneller geïrriteerd als je slecht hebt geslapen of ongesteld bent. Dat kan het ook zijn.

Maar dit is ook veel voorkomend bij mensen met autisme. Je zou met je ouders kunnen overhebben als dit vaak gebeurt. Want 1x is niet erg maar als het bijna elke week of eens in de 2 weken gebeurt dan geeft lichaam iets aan. Misschien kun je wat meer verdiepen wat autisme nou is?

Ik heb daar nu hulp voor en geloof me zonder hulp kom je er niet uit. Ik heb vaak genoeg de politie gezien voordat ik hulp kreeg. Omdat het teveel uit de hand liep. Ik werd zo boos om zulke kleine dingen. Maar nu heb ik hulp en gaat het beter. Echte waar! Eerst werd eerst minimaal 1x per week boos en nu ongeveer 1x per maand. 

 

Succes en hopelijk gebeurt dut niet meer!

 

Het gebeurt niet vreselijk vaak, maar wel super bedankt voor het meedenken


Hey hey rustig maar we zijn allemaal mensen, ik denk niet dat dit puur door die kast komt. Ga na wat er allemaal gebeurt is de laatste tijd waar je mogelijk nog last van hebt, als het wel enkel door die kast komt ben je hoog sensitief. Het is echt niet jouw schuld probeer voor jezelf uit te vogelen hoe jij je voelt, waarom dat zo is, en hoe je je voelt over je reactie en hoe je de volgende keer zou willen reageren. Al gaat het 80 keer fout, je hebt alsnog minstens 80 keer geprobeerd dan en dat verdient ook al waardering. Wees niet zo hard tegen jezelf het is heel mooi dat je dit wilt oplossen. Probeer er over te praten en het zal vast goed komen, remember that you're strong ❤️ Je hoeft niet beter te zijn dan je al bent, je bent de juiste hoeveelheid jij, de juiste hoeveelheid foutjes en de juiste hoeveelheid perfectie. Als de zon altijd scheen zou men niet weten hoe dierbaar de warmte is. ❤️

 

Veel liefs mij, sleepwell en pas een beetje op jezelf it's okay and it's gonna be okay ❤️


Reageer