Vraag

Ik weet niet wat ik moet denken heb iets doms gedaan

  • 31 December 2019
  • 23 reacties
  • 578 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal!!

nou een tijdje zat ik dus niet lekker in me vel… nu nog steeds nii… dus ja ik wist gewoon eventjes niet meer wat ik moest doen… heb dus met chats enz gepraat en gelezen over waarom je soms je rot kan voelen en als dat lang blijkt te zijn dat je even moet gaan praten met iemand…. nou ik voelde me zo slecht dat ik nergens meer zin in had… zei vriendinnen gewoon af dacht ja geen zin… en 1 xtje ging ik afspreken en toen zette ik gewoon een domme fake lach en probeerde gewoon leuk mee te doen… maar had echt geen zin meer… ik werd serieus gek van mezelf… dus het domme wat ik dus had gedaan is… me oude mentor appen en ja dat deed ik dus maar verwijderde het daarna ze zei alles goed? Ik zei lm wil u niet storen zeg het wel een andere x… toen zei ze… je stoort me niet… dus ik zei nee lm ben er nog niet klaar voor om te sturen wat ik u wil sturen sorry voor het storen toen zei ze geen sorry… dat mag je altijd… je kent me ik lees dat ie je rot voelt… ik zei Ik voel me inderdaad rot!! Maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor om het bericht te sturen naar u die ik wilde sturen!! Het spijt me! Toen zij zei Weet dan in ieder geval dat ik trots op je ben en dat als je er aan toe bent mij een berichtje stuurt. dus dat was het gesprek maar ik was zo klaar met de heletijd te zeggen ja het gaat goed blabla en dat ik gewoon het niet meer aankon dus had schijt gehad en heb het bericht gestuurd: Geen idee waarom ik dit tegen u wil vertellen want u heeft er toch niks aan... Maar ik voel me gewoon netjes gezegd niet goed... ik vind het moeilijk om er over te praten.. maar ik wil er wel over praten... want ik weet het gewoon even niet meer... ik wil gewoon veranderen en dat ik veel beter in m’n fel ga zitten... want nu heb ik helemaal nergens zin in en zet ik een lach op me gezicht terwijl het gwn niet goed gaat met mij... en ik loop weg van me problemen en dat weet ik... want als ik zo door ga weet ik dat ik... 1x keihard val en dat ik niet meer kan opstaan omdat alles te veel is geworden.... ik wil op zich wel hulp accepteren maar dan zegt m’n hoofd niet doen je kunt het wel alleen.... en ik wil geen mietje lijken.. maar geloof mij.. mijn wil is er maar het uitvoeren lukt gewoon niet... en eerlijk gezegd ook gwn omdat ik bang ben dat mensen me een mietje gaan vinden maar ja... dus ik weet gewoon nii wat ik mezelf aan doe... en wat ik moet doen..  en ja geen idee waarom ik dit ook wil zeggen maar ik chatte dus ook met luisteroor ding ofz... en ik schrok best wel wat ik in de chat enz zei... maar die dingen zijn wel waar wat ik zei... de laatste tijden zijn er ook gwn dingen op elkaar gekomen waardoor ik even me controle kwijt ben... thuis, vrienden die hun verhaal naar mij zeggen... school enz... srry voor het lange verhaal en het storen!! Het spijt me echt dat ik u app hierover!!  Dus zij zei: Dat is ook veel Sophie Je wil het graag zo goed doen en alles zelf doen. Weet je wat ik zo knap vind dat je altijd toch weer kracht vindt en ook je gevoelens uit. Is heel goed en vaak helpend. Echt Sophie  je merkt het misschien nog niet, maar je zet echt positieve stappen!! Nou ik dacht okeyy eindelijk gezegd geen gezeur meer maar ja ik voelde me nog steeds schuldig dat ik het tegen iemand heb gezegd…. gisteren appte ze me dus en vroeg hoe het ging dus ik zei goed hoor…  toen zei ze goede dagen gehad en leuke dingen gedaan dus ik typte eerst eerlijk gezegd gaat het niet goed met me… ben alleen maar thuis gebleven dus dat stuurde ik maar ze had hem nog nii gelezen dus ik snel verwijderen en zeggen ja heb 2 x afgesproken…. toen zei ze gelukkig!! Toen was dat gesprek afgelopen en toen voelde ik me weer schuldig dat ik loog dus ik zei Ik weet nii waarom ik dom tegen u zit te liegen... weet u Eerlijk gezegd... gaat het gewoon niet goed...maar ja dat maakt nii uit... en ja geen idee wat u er aan hebt als... ik nu steeds zeg nee het gaat niet goed!! srry voor het storen!!! Had ik dit serieus maar nooit gezegd…. Zij zei dit dus Ik wilde het graag weten. Fijn dat je het gewoon eerlijk zegt. Wat naar dat je je zo rot voelt. Ik kan helaas dit gevoel niet bij jou wegnemen, maar wil wel graag dat je weet dat ik zorg voor jou heb en samen met jou te kijken naar een stap(je) de positieve kant op… waren we weer klaar met het gesprek toen zei ze… Sophie? Mag ik je toch nog wat vragen ik zei ja… toen zei ze het zit me toch niet lekker ik denk dat je hulp nodig hebt… kun je morgen contact zoeken met je huisarts? Dus ik zei moet dat… toen zei ze ja denk het echt en toen heb ik haar lang geskipt ze typte nog ik kan je er wel bij helpen… ik zei dus mag ik er ook over nadenken? Kan je me beloven dat je jezelf niets aandoet? Dus ik zei ja komt goed… en omdat ik boos werd tenminste geïrriteerd werd typte ik dit Hoe wilt u überhaupt contact zoeken met me huisarts... en dan komen me ouders er ook achter weet je Laat het maar!! Bedankt voor de hulp en het meedenken?! Dus zij zei dit Ik bedoelde dat jij misschien je huisarts kan bellen voor een afspraak.  Aan je huusarts kan je dan aangeven dat je je soms rot voelt. Zouden je ouders dat erg vinden?  ik zei dus: Ook goed maakt dat wat uit... wie het doet... ik zoek het zelf wel uit… En toen ik dit terug las… typte ik er gelijk achter aan Het spijt me voor me reactie!! Het komt goed!! toen zei ze dus Sophie ik weet het komt zeker goed  Ik probeer alleen even samen met jou te kijken wat de beste opties zijn. Dus ik zei Ja weet ik... maar laat het maar... ik wil u bedanken voor de hulp enz.... maar ik zoek het zelf wel uit…. En ik kijk wel ooit... of ik een afspraak ga maken met de huisarts... maar voor nu nii... en het spijt me echt voor me reactie die ik u geef... het is echt nii de bedoeling!!! Toen zei ze geeft niet Sophie… komt goed!! Dus ik zei Bedankt dat u zorgen om me maakt!! Maar dat hoeft echt nii... fijne avond!! toen zei ze jij ook!! Ik weet niet of ik goed heb gereageerd überhaupt ik snap niet waarom zei met de huisarts aan komt… ik weet niet wat ik moet doen…. heeft iemand tips ofz? 

Sorry waarschijnlijk is het heel onduidelijk… dank jullie wel als jullie de tijd nemen om dit onzin verhaal te lezen… ik snap namelijk echt niet waarom ze dit wilt enz…

 

groet Sophie!!! 


23 reacties

Hallo sophie28 :)

Het is geen onzinverhaal, ze wilt denk ik gewoon het beste voor jou en dat is gewoon belangrijk  dat je dat doet zodat je je wat fijner gaat voelen.

-Dr8gon99

hoi, bedankt voor je reactie… maar mijn reactie was niet boos tegen haar ofz toch.. want ik voel me schuldig omdat ik het dus vertelt hebt… en omdat mijn reactie gewoon een beetje heftig is ofz… idk… maar ja ik wist sowieso dat dit ooit zal gebeuren dat ik te open word… want ja ik moest het nii tegen haar zeggen ofz

 

groet sophie

 

Ik snap het wel want ik reageer soms ook vrij boos tegen mensen (Ik heb agressieproblemen) en dan heb ik er achteraf ook spijt van.

-Dr8gon99

Hey, 

 

Woede afreageren is iets heel menselijks, dus aangezien zij weet dat jij niet zo lekker in je vel zit zal ze daar begrip voor hebben.

 

Waarom ze je naar de huisarts wilt hebben? De huisarts kan jou doorverwijzen naar een psychologenpraktijk, en dat zal jou heel erg helpen. Zo heeft het mij geholpen met van mezelf accepteren tot optimistisch gaan denken en begeleidt ze me met denkfouten die ik maak. 

 

Groetjes,

Pindakes

Hoi dr8gon99

Ja daar heb ik best vaak last van dat ik gewoon boos kan reageren op docenten wat dan gewoon niet mijn bedoeling is… maar als het goed is heb ik geen agressie problemen of wat dan ook… mensen denken soms wel dat ik ADHD heb maar nee echt nii… heb er tenminste nooit testjes voor gedaan ofz maar ja weet het wel 1000% zeker dat ik niets heb… Maar ja weet je wat het is… ik wil wel hulp maar ja…. dat accepteren lukt gewoon niet en dan reageer ik dus boos…. omdat ik eigenlijk boos op mezelf ben…. 

Trouwens gelukkig nieuwjaar en hoop dat 2020 een goed jaar wordt!!

hroet Sophie!!

Hey pindakes 

jaa dat mag ik hopen!! Ja ik weet het dus niet… me ouders komen er ook achter enz.. ik wil heel graag dus geholpen worden… maar m’n hoofd accepteert het niet en ja dan wordt ik dus boos maar dan boos op mezelf en dat richt ik af… ik weet gewoon niet echt wat ik moet doen… ik wou zo graag de tijd opnieuw draaien dat ik die bericht toch maar nooit had gestuurd omdat ik dus echt spijt heb….  Ik ben gewoon bang… ik vind mezelf dan gewoon een mietje of dat mensen me een mietje of aansteller gaan vinden!! 

Ook een gelukkig nieuwjaar gewenst nog en hoop dat 2020 een goed jaar wordt!!!

groet sophie!!

Hey Sophie

 

Wat dapper dat je je opengesteld hebt naar je oude mentor toe. Ik ben trots op je :slight_smile:  Maak je daarnaast geen zorgen over het eventueel boos of geïrriteerd overkomen; da’s namelijk gebruikelijk in situaties zoals deze. Naar mijn vermoeden begrijpt je mentor dit. Je hebt je daarbij al een hele tijd sterk gehouden.

 

Hulp accepteren lukt niet. Zou het helpen om een ander beeld van hulp te ontwikkelen? Een beeld waarin hulp iets is voor degenen die dapper genoeg zijn om in te zien dat ze een helpende hand nodig hebben? Daarbij hoeft niet iedereen te weten van de hulp. Hoe denk je dat je ouders zouden reageren?

 

Gr. Kenshin 

Hey Kenshin…

dankjewel… maar ja ik heb er dus spijt van gekregen dat ik het hebt gedaan zal graag de tijd terugdraaien… als dat kon… want voel me echt nu nog rotter ofz… en bedenk allemaal dingen dat me oude mentor mij dus een mietje gaat vinden enz… nou ik weet nii ik krijg mijn hoofd gewoon nii stil door mijn hoofd ga ik naar denken enz…. bijv met de cursus rots & water ben ik er uit gezet na de 2e x ofz… omdat ik tegen hun in ging enz en ja m'n leerlingbegeleider ben ik ook gestopt omdat ik gewoon mezelf niet kon open stellen… en ja wat me ouders gaan denken… ze worden denk ik boos en gaan wws zeggen er is altijd wel wat met jullie he dit en dat… en ik wil gwn echt niet dat ze het gaan weten… maar wel bedankt voor het steuntje… over dat dapper dat ik dat het beste kan denken

gelukkig nieuwjaar nog en hoop dat je een leuk jaar van maakt!!

 

groet sophie 

 

 

Vermoedelijk vindt je mentor je nog dapperder, nadat je je naar haar toe open hebt gesteld. Dat openstellen lijkt namelijk niet gemakkelijk voor je. 

 

Was er iets specifiek dat je moeilijk vond aan de cursus rots en water? Wat houdt die cursus in?

 

Bedankt voor de nieuwjaarswensen :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hoi,

ik hoop het… nee dat is idd nii gemakkelijk…. Ja nou ik weet niet echt meer wat de cursus inhoud… iets van rots of water reageren en ja die doelen had ik niet echt nodig maar de docent die dat gaf vond het wel nodig om meer te leren over mezelf maar ja… maar überhaupt zat er al gwn niet goed in… ik dacht toch het werkt nii en wat doe ik hier blabla… dus hulp vind ik gewoon moeilijk om te accepteren… ik weet nii maar blijkbaar geef ik domme reacties ofz tegenover m’n vrienden…. ik weet het gwn nii

 

groet Sophie!! 

Het is mogelijk om op momenten op een bepaalde manier te reageren die bij anderen als ongewoon of onverwacht overkomt. Ook kan het dat jij je niet bewust bent van dat gedrag. Hierbij zou een leerlingenbegeleider van pas kunnen komen; namelijk om je op dit gedrag te wijzen. 

 

Als je ‘s avonds tot rust gekomen bent, zou je kunnen terugdenken aan de dag. Aan de dingen die vlot verliepen, maar ook aan de dingen die wat stroever gingen. Door hieraan terug te denken, zou je een beter beeld kunnen krijgen van je gedrag naar anderen toe. Eventueel kan je dat opschrijven. 

 

Gr. Kenshin

hey… ik weet opzich wel hoe ik in me kaar zit…  ik heb dus al een leerlingbegeleider gehad maar daar ben ik bewust mee gestopt… omdat ik me dus nii open stelde en ik zei dat ik tijd voor mezelf nodig had… dus toen zei ze wnnr ik weer wil beginnen…. moet ik haar maar een appje doen.. maar ja ben er nog steeds nii klaar voor….  vaak doe ik dat al… maar dan pieker ik gwn over de hele dag en vaak is het de nagatieve kant… ik schreef het altijd al op…. het ligt gwn moeilijker ofz… 

groet sophie

Denk je dat conversaties die via mail zouden verlopen, je beter zouden liggen dan een gesprek? Ik vind namelijk dat je je in dit topic klaar en duidelijk uitdrukt. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

nou ik denk gewoon dat typen, schrijven enz beter zouden zijn denk ik…. want gesprek face tot face lukt sws niet en ja heb er geen vertrouwen in… dat face to face praten gaat lukken dus heeft geen nut en ja… als m’n hoofd zo denkt dat lukt het sws niet om daardoor heen te vechten met m’n gevoel… ja bedankt!! 

Groet Sophie . 

 

Wie weet staat de leerlingenbegeleider open voor conversatie via mail. Op die manier zou je jezelf kunnen uiten. Denk je dat je dit graag een kans zou geven?

 

Gr. Kenshin

hoi,
nou weet je wat het is… ik zal heel graag wel willen enz… maar m'n hoofd zegt je MOET het alleen doen en je kunt het wel… maar m'n gevoel zegt je hebt echt hulp nodig want als je zo door gaat dan val je keihard en kan je niet meer opstaan omdat het teveel voor je is… dus ja en ik zeur te veel srry daarvoor..

Groet sophie 

Maak je geen zorgen; je zeurt helemaal niet :slight_smile:  Wat jammer dat je lastiggevallen wordt door een gedachte die je dwingt om alles alleen te doen. Zijn er momenten waarop deze gedachte wat minder aanwezig is?

 

Gr. Kenshin

hoi, 

nou nee.. heb het altijd wel en twijfel daardoor… maar bijv op dit forum kan ik wel een beetje alles typen enz… dan heb ik er niet echt last van… waarschijnlijk omdat jullie mij niet persoonlijk kennen en omdat het anoniem is… want als ik nu dit allemaal wel zou typen naar me leerlingbegeleider waar ik dus ben gestopt en me oude mentor zou ik heel erg dus twijfelen snap je??

groet sophie

hoi even nog iets anders… 

me oude mentor had dus best random geappt… ze zei dus hey sophie  had je het gehoord dat ik een week in een vluchtelingen kamp ga werken… ik dacht… hoe random en waarom typt ze dit naar me… maar ik zei oh nee niet gehoord… toen zei ze volgende week zaterdag vlieg ik naar Lesbos… ga ik mensen helpen die daar in tenten leven en gevlucht zijn… ik dacht dus oke? maar typte dus ohh… fijn dat u die mensen gaat helpen!! alvast een fijne reis! toen zei ze dank je wel! :blush:  maar ik vond eigenlijk wel fijn ofz… gewoon wel een beetje raar… maar is dit een betekenis zovan… ik vertel jouw ook wat of moet ik hem niet zo zien deze bericht? en anders wat denken jullie??  ik weet het namelijk niet het enige weet ik wel dat ik het wel op ene van de manier het fijn voelde en ja dat een beetje… 

 

groet sophie 

Fijn dat je op het forum vrijuit durft te vertellen :slight_smile:  Graag herinner ik je eraan dat je daarnaast altijd terecht kan bij de Kindertelefoon voor een bel- en chatgesprek. 

 

Je oude mentor deelde mee dat ze een week in het buitenland gaat werken. Dat ze dat aan jou vertelde, voelde prettig. Best bedachtzaam van je oude mentor, om jou even op de hoogte te stellen van haar plannen. Ik vermoed dat ze er graag zeker van was dat je op voorhand wist dat ze een weekje afwezig zou zijn, voor het geval je haar nodig zou hebben. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

dat is idd zeker fijn en ja ik weet dat ik ook kan chatten enz…. sowieso bellen doe ik niet… want dan kunnen me ouders zien met welke nummer ik heb gebeld en heb maar een bepaalde minuut bellen… en ja geen idee en chatten… meestal denk ik in de nacht/ avond Wnnr dus de chat niet open is aan alle gedachtes enz… Jaa zo dacht ik ook een beetje dat ik haar deze week nog wel kan zien enz… en volgende week dat ze afwezig is…. ze maakte nog een grapje zovan je mist me niet eens? Dus ik zei haha 1 week rust😜 toen stuurde ze een 😂 en ja toen zei ik fijne avond! Toen zei ze jij ook… hopelijk slaap je beter!! Dus ik dacht zovan? Huh hoe kan zij weten dat ik niet goed slaap… maar dacht ik zeg wel gwn komt goed!! Dus ja... 

Groet Sophie  

Wat fijn dat je een goed contact lijkt te hebben met je oude mentor :slight_smile:  Hopelijk gaat ze een prettig weekje in het buitenland tegemoet, en heb jij het ook goed op school. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

Jaa dat is idd fijn… jaa dat mag ik idd ook hopen…. hoop dat alles goed komt gewoon...

 

Groet Sophie!!

Reageer