Vraag

ik weet niet wat ik met mezelf aan moet

  • 24 January 2022
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik weet het even allemaal niet meer en denk veel aan zelfmoord. Ik weet echt niet wat ik met mezelf en mijn leven aan moet. Ik probeer het zo erg om door te gaan met leven en de motivatie en de hoop en het vertrouwen voor herstel te hebben, maar het lukt mij toch niet. Ik denk vaak waarom nog? Het is niet dat ik echt dood wil, maar ik wil gewoon niet meer leven, zoals mijn leven nu is en ik ben helemaal kapot. Mijn energie is op om nog door te gaan. Er gaan ook allerlei negatieve gedachten door mijn hoofd, zoals dat ik mezelf haat, dood waard ben en dat iedereen tegen mij. Dat gevoel maakt mij niet bepaald gelukkiger of zo. Ik word daar eerder nog ongelukkiger van. Ik voel mezelf als zwak en last voor anderen. Ik word er helemaal gek van. Ik heb ook vaak de wil niet om te herstellen, omdat het onbereikbaar voelt om mij beter te gaan voelen. Ik zit hier al hele lange tijd mee en heb er voor mijn gevoel alles aan gedaan, maar het blijft zo. Hebben jullie tips? 


3 reacties

Ik zit wel in therapie, maar heb het gevoel dat ik helemaal vastloop en dat durf ik niet aan te geven, omdat ik mij daarvoor schaam. Ik heb ook niet echt het vertrouwen dat het nog goedkomt. Ik heb namelijk al heel erg veel soorten therapie gehad en ben ook al heel lang bezig, maar niets helpt en daar word ik erg moedeloos van. Hebben jullie tips hoe ik weer meer vertrouwen erin kan krijgen?

Hoi @Shifrah 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes,

Anne

De Kindertelefoon

Ik ben van plan om morgen voor mijn derde gesprek bij de terugkom chat te komen, omdat ik merk dat dat mij wel helpt om positief te blijven en motivatie te houden. Ik heb nu namelijk iets om mezelf aan op te trekken en ergens voor te leven. Ik merk ook dat ik langzaam weer toekomstperspectief krijg en leuke plannen voor in de toekomst heb, dus ik weet waar ik zo hard voor werk in mijn herstel. 

Reageer