Ik ben Laura, 13 jaar en in mijn dagelijks leven kunnen mensen mij beschrijven als knettergek, vaak brutaal tegen docenten (waar ik op dat moment gwn om moet lachen) en altijd positief gelukkig heb ik genoeg mensen om me heen die mij steunen / helpen. Maar ik heb ook minder goede kanten... ik weet vaak niet wat ik met mezelf aan moet, ik zet andere altijd op de eerste plek en daarmee krijg ik vaak de nare gevolgen. Ik weet vaak niet wat ik wil (want ik zit nu op een praktijkschool en wil heel graag naar een vmbo school, de school weet ik al. Maar achteraf denk ik zovan, het is toch niets voor mij nu hebben docenten alle moeite erin gestoken om mij naar die school te helpen en ineens wil ik naar een andere school dus dat is ook zo’n voorbeeld dat ik nu niet naar de docent durf om dit te zeggen...) en zonder dat iemand het weet ben ik vaak verdrietig om de verkeerde keuze’s die ik maak. (Ik heb btw autisme dus dat zit ook behoorlijk in de weg) ik ben ook wat dikker als een normaal persoon van mijn lengte dus dat is ook weer iets waar ik onzeker over ben. Maar in groep 8 (k zit nu in klas 2 btw) had ik echt een k*t jaar om het zo te zeggen... als jullie nog verder willen lezen zou dat echt tof zijn
-
Levensverhaal;
Het was kamp groep 8, we gingen een bootcamp doen en het ging niet zoals het moest gaan. Ik werd allemaal boos om niks en ik liep op den duur weg, k probeerde daarna steeds weer mee te doen maar nee hoor het lukte weer niet. En toen even later was het afgelopen en gingen we nog wat eten en ik had toen een juf waar ik echt een pl****s hekel aan had altijd, en daar werd ik boos op en toen kwam mijn andere juf me even gerust stellen en ik ging weer mee naar t kamp. En daar was ik nog chagerijnig en we deden toen allemaal spelletjes waar k om niks boos werd en ik heb wel nog mee gedaan met de opnames van de eind musical en nog even gepraat met me klasgenoten maar op den duur liep ik weg omdat ik gewoon klaar was. Klaar met alles, met mezelf, met de situatie. En de kamplocatie was bij de scouting. Wat ik me toen nog kon herinneren was dat er een huisje stond met heel veel gras erom heen en een klein voetbal veldje en als je een stukje liep kwam je bij een hek uit en daarachter zat nog een berm en daar achter zat weer de weg, en in die berm zat ik tot mezelf te komen(bij mezelf dacht ik toen ‘wat nou als ik....) en voordat ik het wist kwam de juf waarmee k een betere band had en die vroeg of ik terug wou komen en die werd op een gegeven moment ook boos en ik weet nog goed wat ze zei; ‘of je komt mee, of ik bel de politie’ ik schrok me zo erg dat ik in mezelf kapot ging en k was heel tegenstrijdig en k wou niets dus ze zette me op een stoel in de keuken en toen kwam me maen die was pislink en toen moest ik naar me pa wat ik zo niet wou... dus als jullie goed lezen was ik er bijna niet meer geweest of ik zat bij de jeugdrechter omdat ik bijna wegliep, dit weet dus niemand ik ga een andere keer wel door want anders kan ik wel uren door schrijven bedankt voor het lezen! En als je een advies heb over hoe ik die schoolkeuze moet maken laat het me vooral weten
Bladzijde 1 / 1
Hoi Laura,
Als ik het goed begrijp zit je nu met een paar dingen. Je gaat naar een andere school, ivm het niveau, maar je kan niet goed kiezen. Je hebt problemen met je emoties en vervelende ervaringen uit het verleden. Super rot zeg!
Laat ik met je schoolkeuze beginnen. Je hebt de docenten op je huidige school verteld dat je naar een specifieke school wil, maar nu ben je daar niet meer zo zeker van. Je durft dit niet aan te geven, omdat de docenten heel veel moeite hebben gedaan om je daar te krijgen. Ik snap waarom je niks durft aan te geven, maar het is toch echt beter om dat te doen! Het gaat er tenslotte om dat jij op de juiste school terecht komt!
Als je even niet meer weet waarom je naar een bepaalde school wil, wat je doet twijfelen en waar je om moet letten, is het ook een goed idee om je wenden tot een docent. Vraag een gesprek aan met je mentor of een andere docent die je vertrouwt en praat dan over je schoolkeuze. Leg je dilemma's voor en heb een goed gesprek. Ik denk dat dit je goed kan helpen!
Ik denk dat je door je autisme best moeite kan hebben met het maken van keuzes. Dat is niet raar. Heb je ooit hulp ontvangen betreffende je autisme? Heb je hulp of tips gekregen hoe je hiermee om kan gaan? Zo niet, dan is het misschien een idee om hier alsnog naar de informeren. Dit kan via school of met je ouders via de huisarts.
Tijdens kamp in groep 8 heb je wat vervelende dingen meegemaakt. Je werd o.a. veel boos. Weet je wat dat veroorzaakte?
Als je even wou bijkomen, ging je in de berm zitten. Je hebt daar gedachten gehad om de weg op te lopen. Dat is best wel heftig! Had je toen gedachten om een eind aan je leven te maken of gingen er andere dingen door je hoofd? Heb je dit met mensen gedeeld?
Het laatste stukje van je bericht gaat heel erg snel. Je juf wou de politie bellen, omdat je niet mee wou komen. Waarom wou ze de politie precies bellen? Vervolgens praat je over je moeder en je vader en de jeugdrechter? Wat is daar allemaal mee gebeurd?
Als je het liever niet deelt, hoeft dat natuurlijk niet, maar volgens mij vind je het wel fijn om zo van je af te schrijven. Lange berichten zijn ook welkom op het forum en je mag natuurlijk ook meerdere topics aanmaken! Er is altijd wel iemand die reageert :)
Is er iemand in je omgeving die je vertrouwt? Iemand waarmee je kan praten? Ik denk dat het voor jou best fijn kan zijn om iemand te hebben waarmee je af en toe de dingen even kan doorspreken. Iemand die je kan helpen met beslissingen, iemand die naar je luistert als je iets kwijt wil. Dit kan iemand op school zijn, iemand uit je familie of een vriend(in). Denk er maar over na of je dat wat lijkt en wie je dan zou kunnen benaderen.
Blijf gerust berichten posten als dat helpt!
Gr. Pin
Als ik het goed begrijp zit je nu met een paar dingen. Je gaat naar een andere school, ivm het niveau, maar je kan niet goed kiezen. Je hebt problemen met je emoties en vervelende ervaringen uit het verleden. Super rot zeg!
Laat ik met je schoolkeuze beginnen. Je hebt de docenten op je huidige school verteld dat je naar een specifieke school wil, maar nu ben je daar niet meer zo zeker van. Je durft dit niet aan te geven, omdat de docenten heel veel moeite hebben gedaan om je daar te krijgen. Ik snap waarom je niks durft aan te geven, maar het is toch echt beter om dat te doen! Het gaat er tenslotte om dat jij op de juiste school terecht komt!
Als je even niet meer weet waarom je naar een bepaalde school wil, wat je doet twijfelen en waar je om moet letten, is het ook een goed idee om je wenden tot een docent. Vraag een gesprek aan met je mentor of een andere docent die je vertrouwt en praat dan over je schoolkeuze. Leg je dilemma's voor en heb een goed gesprek. Ik denk dat dit je goed kan helpen!
Ik denk dat je door je autisme best moeite kan hebben met het maken van keuzes. Dat is niet raar. Heb je ooit hulp ontvangen betreffende je autisme? Heb je hulp of tips gekregen hoe je hiermee om kan gaan? Zo niet, dan is het misschien een idee om hier alsnog naar de informeren. Dit kan via school of met je ouders via de huisarts.
Tijdens kamp in groep 8 heb je wat vervelende dingen meegemaakt. Je werd o.a. veel boos. Weet je wat dat veroorzaakte?
Als je even wou bijkomen, ging je in de berm zitten. Je hebt daar gedachten gehad om de weg op te lopen. Dat is best wel heftig! Had je toen gedachten om een eind aan je leven te maken of gingen er andere dingen door je hoofd? Heb je dit met mensen gedeeld?
Het laatste stukje van je bericht gaat heel erg snel. Je juf wou de politie bellen, omdat je niet mee wou komen. Waarom wou ze de politie precies bellen? Vervolgens praat je over je moeder en je vader en de jeugdrechter? Wat is daar allemaal mee gebeurd?
Als je het liever niet deelt, hoeft dat natuurlijk niet, maar volgens mij vind je het wel fijn om zo van je af te schrijven. Lange berichten zijn ook welkom op het forum en je mag natuurlijk ook meerdere topics aanmaken! Er is altijd wel iemand die reageert :)
Is er iemand in je omgeving die je vertrouwt? Iemand waarmee je kan praten? Ik denk dat het voor jou best fijn kan zijn om iemand te hebben waarmee je af en toe de dingen even kan doorspreken. Iemand die je kan helpen met beslissingen, iemand die naar je luistert als je iets kwijt wil. Dit kan iemand op school zijn, iemand uit je familie of een vriend(in). Denk er maar over na of je dat wat lijkt en wie je dan zou kunnen benaderen.
Blijf gerust berichten posten als dat helpt!
Gr. Pin
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.