Vraag

Ik weet niet wat er mis met me is

  • 24 July 2022
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Dus ik heb heel vaak van zulke momenten dat alles raar voelt. Nu heb ik opgeschreven terwijl het gebeurde. Ik heb autisme (Asperger) en adhd. Misschien heeft dat er mee te maken ik weet het niet.  Ik heb deze momenten elke dag. Sinds een paar maanden. En het werd alleen maar erger. En meer. Ik heb het ongeveer 2 keer per dag.

 

 

Eerst is alles normaal. Ik kijk tiktok en ik voel me neutraal. Dan kijk ik om me heen. Ik voel me leeg.

Ik wil huilen maar daar ben ik te moe voor. Dan voel ik me nog leger en lichtjes in mijn hoofd. Ik berijd mij voor voor wat er komt. Dan sta ik op vanplan naar boven te gaan. Ik verstijf op de strap en mijn benen trillen. Ik voel alsof ik elk moment ga vallen. 

Ik kijk weer om me heen. De kleuren zien er raar uit en alles lijkt verweg. Ik loop dan mijn kamer in en word duizelig. Het licht is heel vervelend en ik word er gek van. Ik luister naar de stilte. Ik kijk om me heen en ik voel de leegte. 

Het is alsof mijn hoofd een kilo zwaarder is geworden.

Het liefst zou ik mijn ogen dicht doen maar zelfs dat is te veel moeite. Ik voel me leeg. Ik kan aan niks denken.

Ik ga zitten.

Het enige waar ik aan kan denken is dat alles nep is. Alsof ik vr kijk. Alsof alles om mij heen ern droom is. 

Mijn hoofd voelt raar en ik ga liggen.

Ik kijk naar het plafon en terwijl ik dit typ beginnen mijn handen te trillen. 

Ik voel mijn hart kloppen in mijn hoofd. Alles is stil en het maakt me gek. 

Ik ga rechtop zitten.

Ik kijk naar mezelf in de spiegel en alles is wazig geworden. Verscherpen is lastig. 

Zelfs mijn telefoon is vaag.

Ik doe mijn bril af en het verrandert niet.

Ik doe hem weer op.

Ik ben zo moe. Maar niet slaperig.

Mijn handen trillrn meer.

Ik ga liggen.

Het voelt alsof alles automatisch gaat. 

Mijn hart klopt sneller.

Ik adem diep in en uit.

Ik doe mijn ogen dicht. En leg mijn telefoon neer.

Ik wrijf in mijn ogen.

Normaal duurt dit niet zo lang.

Nogsteeds is alles wazig. 

Het is niet dat ik wijnig heb gegeten. Ik had net 2 tosties op. Ik drink ook genoeg. 

 

Wtf is dit ben ik ziek?


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Ann09,

Dat klinkt niet fijn zeg!

Ik denk niet dat er iets mis met jou is in de zin van dat je iets verkeerd doet. Wat het wel is kan ik niet weten, maar daarom kan je misschien naar je huisarts gaan. Die heeft er wel verstand van en is er juist voor dit soort dingen.

Je kan het ook aan je ouders of broers/zussen (als je die hebt) vertellen. Zij kunnen je dan op het moment dat het gebeurd helpen en het met jou bespreken. Misschien weten zij er wel iets over.

Wat je kan helpen als het gebeurd, is om rustig te worden. Jij weet zelf het beste waar jij rustig van wordt, maar je kan bijvoorbeeld muziek gaan luisteren, tekenen, gaan liggen, al dat soort dingen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het snel overgaat!

Groetjes iemand.

Dit klinkt echt als een paniekaanval.  

Reageer