Skip to main content

Hi allemaal,

(Sorry voor het lange verhaal)

 

Ik weet niet of ik m'n vriendin nog moet vertrouwen... ik heb dus iets met m'n blaas waardoor ik soms in mn broek plas. Dat is heel erg vervelend en ik moet daarvoor vaak naar het ziekenhuis. Een vriendin van me vroeg laatst waarom ik eigenlijk steeds naar het ziekenhuis moest. Ik zei dat ik het liever niet wilde zeggen alleen hoorde ik later van haar moeder dat zei letterlijk moest huilen omdat ze dacht dat ik haar niet vertrouwde. Uiteindelijk heb ik het tegen haar gezegd maar vond dat wel moeilijk. Zij zei toen dat ik haar kon vertrouwen en het tegen niemand zou zeggen. Toen werd ik voor anderhalve week in het ziekenhuis opgenomen. Ik heb nog een vriendin en tegen haar had ik ook gezegd van dat ik het liever niet wilde zeggen en zij vond dat wel gewoon goed en respecteert dat gewoon. Nu heb ik later gehoord van die vriendin die het niet wist dat de vriendin dit het wel wist in de klas wilde zeggen waarom ik in het ziekenhuis werd opgenomen! Ik schaam me er heel erg voor en wil dat dus echt niet. De vriendin die het niet wist heeft haar toen tegen gehouden omdat zij wist dat ik het liever niet vertelde. Sorry voor dit lange ingewikkelde verhaal😅 maar wat moet ik nou met die vriendin?!

 

(Bericht aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel 6: Plaats op het forum geen persoonsgegevens)

Zeggen dat je het jammer vind en dat je haar vertrouwde en je kan er ook voor kiezen als ze niet te vertrouwen is om haar voor te zijn en het zelf te vertellen.

Wilhelmavemela.


Hoi ik ben het eens met @wilhelmavemela  je kan haar duidelijk maken dat je het jammer vind dat ze het wou vertellen. Andere kant is, ze heeft zich wel laten tegen houden dus helemaal heeft ze haar belofte niet gebroken.  Je zou haar nog eens kunnen benadrukken dat je het echt niet wilt en dat je het ( maak het positief)  top vind dat ze het tóch niet heeft verteld. Misschien sterkt dat haar om juist haar mond te houden. Je andere vriendin is zo te lezen een echte topper die zegt het sowieso niet.  Probeer de ene toch “binnen boord”te houden want als je boos gaat zijn op haar gaat ze misschien dan juist wél haar mond voorbij praten.   Maar wees daarna nóg voorzichtiger dan je al was met haar dingen vertellen.  Maar positief benaderen kan juist helpen om te zorgen dat ze het niet vertelt en misschien leert ze er van dat het fijn is om iemands’ geheim dus echt te bewaren.

Groetjes liefs Julian X


Hoii,

Wat naar! Zeg anders een keer tegen haar dat je een beetje bang bent dan ze het heeft/gaat doorvertelt/doorvertellen. Misschien kan ze er dan rekening mee houden? Sorry ik ben ook niet zo goed in dit soort dingen..😅 maar ik zou haar sowieso niet nog iets anders vertellen waarvan je liever niet hebt dat veel/meer(dere) mensen het weten. 

- Annoniem_meisje 


Reageer