Vraag

ik weet niet meer wat ik moet ik ben radeloos!

  • 12 June 2021
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, in mijn vorige topics vertelde ik over mn vreselijke thuis situatie en dat ik zelfmoird gedachtes heb, het lijkt wel alsof de slechte dingen alleen maar op mn pad kunnen komen, want nu heeft mn ma door haar verslaving ook een eind aan haar leven gemaakt, de enige die ik nog heb is mijn vriendin, maar heb geen definitief onderdak niks en zit met een broertje van bijna 10 maanden, ik weet niet meer wat ik moet ik ben radeloos!


4 reacties

Heyy Tijntim.

 

Wat verschrikkelijk wat je allemaal mee hebt gemaakt zeg.. Het is allemaal niet niks..

Ik wil je als eerst condoleren met het verlies van je moeder.. Veel sterkte gewenst❤️
 

Ik wil je een beetje gerust proberen te stellen. Het voelt alsof je er alleen voor staat en dakloos bent, maar dat is/blijft niet zo. Er zijn veel mensen die jullie gaan helpen en jullie zullen denk ik ook echt ergens opgevangen worden. Ik las dat je in een pleeggezin woont/woonde. Misschien kan je daar wel weer terecht. Verder zal je denk ik hulp krijgen van mensen om de dood van je moeder te verwerken en zullen familieleden jou ook steunen en helpen. Je kan ook altijd met mensen praten over jouw gevoelens zoals je familieleden, je mentor, je vriendin of je huisarts. Praten is erg lastig, maar helpt wel echt en de mensen in jouw omgeving kunnen jouw dat steunen en helpen!
 

Ik snap dat je het niet meer ziet zitten allemaal na al de negativiteit die je hebt meegemaakt, maar ik heb er vertrouwen in dat het weer goed gaat komen, ook al lijkt dat in jouw ogen nu niet zo. Als je denkt dat je jezelf iets aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113. Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon als je dat prettig vind.

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Probeer ondanks alle negativiteit toch iets leuks te doen af en toe. Je kan een muziekje luisteren, een stukje lopen of een leuk boek lezen.. Iets wat jij leuk vind om te doen. Als je iets leuk doet ligt je focus namelijk minder op alle negatieve dingen en voel je je misschien toch wat beter. Je kan ook als alles je teveel word in je hoofd al je gedachtes op papier schrijven dat helpt mij erg goed. Schrijf dan als het ware je gedachtes uit je hoofd op het papier waardoor het tijdelijk uit je hoofd is verdwenen.. 

 

Je mag natuurlijk ook altijd hier op het forum terecht als je vragen hebt of je verhaal kwijt wilt..

 

Sterkte❤️
Groetjes van mij.

 

 

Wow, dankjewel.

Nee in dat pleeggezin wonen we niet meer, daar ging het echt niet goed, verder zit ik er heel erg mee dat ik nu mn beide ouders al kwijt ben, en dat ik nu voor mn broertje moet zorgen, mijn zus is helaas ook uit beeld, en mijn gedachtes verzetten lukt me echt niet, ik doe mezelf meerdere keren per dag wat aan, waardoor ik ook even heftige ruzie met mn meisje gehad heb, ik wil er heel graag vanaf, en weer een redelijk nirmaal en rustig leven kunnen lijden, zo gaat het niet meer, ook zal ik praten met mensen in mn omgeving over t verlies van mijn ouders, mijn verslaving(en) en de zorg over mn broertje, die zorg doen ik en mn vriendin nu, zij neemt echt de moederrol op zich gezien ik daar nu weer woon.

Heyy

 

Het is logisch dat je er mee zit dat je je ouders bent verloren en nu ineens allemaal zorg hebt voor je broertje. Dat is ook echt verschrikkelijk veel..
 

Ik vind het heel erg knap van je dat je dit hebt durven delen op het forum! En ik vind het ook echt knap hoe jij en je vriendin met de opvoeding van je broertje omgaan! 

 

Het is inderdaad een goed idee om met mensen in je omgeving te gaan praten en dan wil je gelukkig zelf ook. Dat helpt namelijk om alles wat je hebt meegemaakt te verwerken en de mensen kunnen jou dan ook echt steunen en hulp aanbieden. Je geeft zelf ook aan dat je rust wilt in je hoofd en dan is praten met je omgeving echt de beste oplossing. De mensen zijn er namelijk echt voor jou. Als je het eng vind om te praten kan je ook een brief schrijven aan iemand in je omgeving en die aan de persoon geven. Misschien werkt het wel om je gedachten op te schrijven als het je te veel word in je hoofd. Schrijf dan je gedachtes als het ware uit je hoofd op het papier waardoor je je misschien tijdelijk wat beter voelt en toch je gedachtes een beetje kan verzetten. dat helpt mij persoonlijk goed.

 

Je geeft ook aan dat je jezelf meerdere keren per dag pijn doet. Ik denk dat je moet kijken naar alternatieven die je kan gebruiken ipv de zelfbeschadiging. Hieronder heb ik een topic gelinkt met heel veel alternatieven die je kan doen ipv zelfbeschadiging. Lees die eens een keer rustig door en ga eens een van die dingen proberen als je de neiging hebt om jezelf pijn te gaan doen. Het hoeft ook niet in 1x helemaal te stoppen want het is best lastig om te stoppen. Als je langzaam verminderd en op een gegeven moment helemaal bent gestopt is dat ook goed! Bekijk alles stapje voor stapje☺️

 

Groetjes van mij :)

Wow, wederom dankjewel, ik zal de topic lezen, en mijn gedachtes van me afschrijven, en wat je zegt praten helpt, nu voel ik me niet best, dus ik denk dat ik zo even met mn vriendin ga praten gezien ik toch bij haar ben

Reageer