Skip to main content
Vraag

ik weet niet meer wat ik moet doen 😖

• August 11, 2025
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Zeester12
Forum|alt.badge.img

Hoi ,

Het gaat sinds een tijdje alleen nog maar slechter, ik slaap nauwelijks nog  wat ook met andere dingen te maken heeft en ik heb in veel dingen weinig behoefte, praat wel met  2 vrienden maar ik merk wel dat ze me helemaal zat zijn wat ik snap want ben mezelf ook enorm zat en weet eigenlijk niet wat ik hier überhaupt nog doe, denk ook regelmatig weer aan zm te plegen.  Binnenkort ben ik jarig en ik wil het gewoon liever vermijden, gelukkig vier ik het niet meer maar skip het ook liever.  Het voelt al een tijdje alsof ik een soort van stil sta en de rest wel gewoon doorgaat... 😔 ik weet niet meer wat ik ervan moet zeggen maar wil liever gewoon van deze planeet, mijn ouders zijn toch alleen maar druk met zichzelf, vrienden zie ik nauwelijks of het is grotendeels online... als iemand iets weet wat ik kan doen mag je het zeggen, anders maakt het ook niet uit..

Groetjes 

3 reacties

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • August 11, 2025

Hi ​@Zeester12 Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maria (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 12, 2025

Hoi ​@Zeester12,

Het klinkt alsof je nu echt door een hele zware periode gaat, en dat je je heel alleen voelt met alles wat je meemaakt. Dat gevoel van stilstand terwijl de rest doorgaat, weinig energie, slecht slapen, en denken aan zelfmoord… dat zijn allemaal signalen dat je hier niet alleen mee zou moeten blijven lopen.

Ik weet dat het misschien voelt alsof praten geen verschil maakt, maar juist nu is het belangrijk om iemand in te schakelen die je écht kan helpen. Dat kan een vertrouwenspersoon op school zijn, een huisarts, of een hulplijn. Wellicht kan je iemand vinden die met je mee denkt over kleine stappen die je misschien nu al kunt nemen om de druk en eenzaamheid iets te verlichten, zonder dat het meteen te groot voelt. 

Als je gedachten over zelfmoord blijven of erger worden, wil ik je vragen om nu contact op te nemen met een hulplijn (113) of iemand die je vertrouwt. Je hoeft dit niet alleen te dragen, ook al voelt het nu misschien wel zo.

Het kan voelen alsof er geen uitweg is, maar er is altijd een mogelijkheid dat het lichter wordt, ook al zie je dat nu nog niet. Jij bent belangrijk, ook als je dat zelf niet voelt.

xx liefs Wolf 🐺

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 12, 2025

Lieve ​@Zeester12 ,

ach wat ontzettend naar dat je je zo voelt 😢. Denk je echt dat je vrienden je zat zijn? Je kunt het ook aan ze vragen om te kijken wat hun reactie is, misschien willen ze je juist helpen en steunen en geven ze veel om je.  Snap wel dat je het nu niet ziet en zwaar hebt maar het kan wel echt beter worden en hoop dat ook echt voor je, dat ben je ook echt waard, denk aan iedereen die je zal missen en je juist nodig hebben. Ik hoop dat je dat ook snel mag gaan ervaren en er een lichtpuntje komt. Ik heb verder niet echt tips maar blijf je wel vooral uitspreken hier of tegen iemand die je vertrouwt en wat ​@Maria_ zegt is een goeie. Heb je voor sh wel afleiding dat kan ook helpen door; te gaan wandelen, fietsen, hardlopen, verven, tekenen of iets anders dat je fijn vind. Ik hoop dat het je gaat lukken en helpen.

liefs en veel sterkte ik denk aan je 😘🩷