Skip to main content
Vraag

Ik weet niet meer wat ik moet doen

• May 15, 2025
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Hey, 

Ik ben een meisje van 13 jaar en er gebeurt zoveel op dit moment in mijn leven. 

Ik ben doodop van alles en wil gewoon niet meer. Elke dag kom ik thuis met schreeuwende ouders. Me vader had mij laatst geslagen. Toen mijn moeder er achter kwam dat ik rookte en vape werd zij heel erg boos op mij. Dat is wel logisch natuurlijk maar ik had gehoopt dat ze iets.. Rustiger zou antwoorden. Ik voelde me nog goed bij haar maar nu helemaal niet meer. Ik ben mijn band kwijt met me famillie en raak al mijn goede vrienden kwijt. Ik doe het slecht op school en daardoor is mijn famillie heel teleurgesteld in me. Ook krijg ik de laatste tijd weer flashbacks van toen ik 11 was. Ik krijg flashbacks van de man die mij en mijn moeder mishandelde. Ik zie overal waar ik ben hem en ben bang dat ik hem tegenkom. Ik voel me niet meer veilig thuis niet alleen door mijn ouders, maar ook door dat. Overal waar ik kijk zie ik hem en ik ben zo bang. Ik voel me zo kut maar er is niemand waar ik tegen durf te praten. Dat is omdat ik weet dat mensen het erger dan mij en ik wil niet een last zijn of aanstellerig lijken. Er is een jongen waar ik heel veel van hou. Ik vertrouw hem wel om dit aan hem te vertellen maar hij heeft nooit de tijd ervoor, of komt maar niet online. 

Ik begon met mezelf snijden een paar weken geleden. Sinds toen lukt het me niet meer goed om te stoppen. Ik dee het laatst uit het niks en merkte er zelf niks van. Ik dee het vanzelf omdat ik er zo aan gewend was. Als iemand daar ook tips voor zou hebben zou het heel fijn zijn. 

Als er misschien iemand met me zou willen praten zou ik het fijn vinden

4 reacties

• May 16, 2025

Hoi ​@AnoniemMeisje0000 

Ik sta altijd open voor een gesprek.

1 ding weet ik wel je stel je niet aan echt niet.

Er zijn mensen die het erger hebben, maar jij bent ook belangrijk. 

Een last ben je niet, echt niet.

Ik heb helaas geen tips om te stoppen je te snijden 😅

Als je met me wil praten ik luister.  Deze eend luisterde naar je. 

Groetjes de badeend die luisterd 😉

CatoD
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • May 17, 2025

Hoi AnoniemMeisje0000,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

CatoD (De Kindertelefoon) 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 17, 2025

Hè, wat vervelend 

Dat van het roken en vapen snap ik wel want je bent 13.

Zeg duidelijk tegen die jongen dat je met hem wil praten

Ik weet niet hoe je flashbacks moet oplossen maar voor mij helpt het om naar buiten te gaan. 

Groetjes Lovegood 

• May 17, 2025

Soms helpt een dagboekje

En bellen met de kinderT heb ik nooit gedaan maar zij hebben veel ervaring.

Als je bellen met onbekende eng vindt hebben ze op school ook altijd een mentor of vertrouwens persoon en ook zo’n hulpiemand, zorgpersoon

Hopelijk kan je het in ieder geval bij iemand kwijt!