Skip to main content

Ik ben 15 jaar en sinds de eerste heb ik een verslaving ontwikkeld aan zelfbeschadiging 

ik ben in 2022 volledig clean geweest

alleen is het in 2023 terug gekomen

mijn vriendin heeft er ook last van maar is dit jaar begonnen en ik was toen met haar naar school geweest zodat ze hulp kreeg

ze gaat dinsdag met een psycholoog praten en al dat

Ik had tegen mijn moeder gezegd dat het niet goed gaat en dat ik mezelf beschadigd 

maar ze vond het allemaal om aandacht en vond het maar de jeugd van tegenwoordig

en vind dat ik me lichaam aan het verpesten ben

mijn moeder wilt absoluut niet dat mijn vader het weet 

en wilt ook niet dat ik naar iemand toe ga

En mijn ex zei tegen me dat de reden dat hij is begonnen ermee was omdat het uit was tussen ons

ik voel me zo schuldig

ik weet niet wat ik moet doen

alsjeblieft vertel wat ik kan doen dat het beter word

Praat er met een leraar mentor over die helpt jou wel

Heyy lieve @ila 

Ik zou ondanks wat iedereen tegen je zegt wel hulp zoeken voor je problemen want dat verdien je echt! Zou je wel met je vader willen praten over je struggles? Want als je dat wel graag wilt zou ik dat zeker doen want dat mag echt wel ook al zegt je moeder van niet. 

En je mag ook echt hulp zoeken en je mag echt naar iemand toe gaan om te praten. Zou je misschien zelf ook met iemand van je school willen praten zoals je mentor zodat je hulp kan krijgen? Want de mensen op school kunnen je denk ik echt wel helpen!

Jammer dat je ex ook zoveel negatieve dingen zegt tegen je. Kan je hem niet gewoon blokkeren of muten? Want het is echt niet jouw schuld dat hij ook is begonnen en het is echt naar dat hij dat allemaal tegen je zegt. Probeer dat echt los te laten want het is echt niet jouw schuld!

Je kan voor je zelfmoordgedachtes ook altijd contact opnemen met https://www.113.nl/ en je kan iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met de https://www.kindertelefoon.nl/ voor hulp en advies. Misschien vind je dat je ook fijn om te doen.

Heel veel sterkte met alles en hou vol! Ik geloof in je!💖

Liefs van ItsJustMe <3

Hoii dankje voor de reacties

ik zit nu helaas net in mijn examenjaar en hebben nu een vakantie tot augustus vanwege dat de examens zijn afgenomen

ik heb mn ex geblokkeerd zodat ik geen berichten meer kan krijgen van hem

ik zal proberen om het met mijn vader over te hebben wanneer mijn moeder niet thuis is<3

Reageer