Hoi,
Ik ben een meisje van 16 jaar en ik zit een beetje in de knoei en weet niet zo goed meer wat ik er mee aan moet. Maar het is misschien handig om eerst wat over mij te weten.
Mijn ouders zijn 10 jaar geleden gescheiden en sinds dien is mijn moeder een alcoholist, koop verslaafd, last van depressies en meerdere keren uit huis gezet. Ik heb in die periodes eigenlijk voor mijn moeder gezorgd ipv zij voor mij. Door veel stress en verdriet ben ik mij uiteindelijk gaan snijden. Mijn vader heeft in de afgelopen 10 jaar met 3 verschillende vrouwen een relatie gehad en met een heeft hij een kind gekregen. Het is een meisje en woont in Rusland en ik heb haar nog nooit gezien. Verder heb ik vorig jaar mijn vmbo-t diploma gehaald en doe ik nu 4 havo.
Eigenlijk weet ik gewoon niet hoe ik het moet zeggen. Mijn leven voelt als een achtbaan en ik zeg dit niet omdat ik mijzelf zielig vind of iets. Ik weet alleen niet meer wat ik met mijzelf aan moet. Ik kan mijzelf niet aankijken zonder duistere gedachten te hebben, er spoken zoveel gedachtenissen door mijn hoofd dat ik op een gegeven moment helemaal niets meer denk. Ik heb laatst 2 uur zitten huilen omdat ik een 7,5 had voor economie, terwijl dat een prima cijfer is. Maar ik vond het niet goed genoeg. Ik zit nu in een toetsweek voor school en mijn stress level is 100. Ik kan in de nacht niet meer slapen, ik ben bijna constant duizelig. En in de uren voor m’n toetsen voelt het alsof ik bedolven wordt door stenen die me naar onder drukken. Het ene moment voel ik zo veel en het andere moment is alles leeg. En ik weet gewoon niet meer wat ik met mijzelf moet. Heeft iemand wat tips/advies voor mij?
liefs, mij