Skip to main content
Vraag

ik weet niet hoe ik veder moet

• October 8, 2026
  • 2 reacties
  • 10 Bekeken

Lennon

Ik voel echt gewoon hopeloos elke dag ik weet niet hoe ik verder moet aub,

Elke school dag is zo vermoeiend, ik probeer zo hard te focusen maar ik kan gewoon niet, de geluiden netzo als de airco of licht lijdt mijn gewoon af en meeste keren ben ik er 100% niet, ik mis de helft van alle lesstof en ik ben te nerveus om voor extra hulp te vragen, maar ik wil ook niet langer op school blijven, ik haat sociale interactie in het echte leven

Als ik thuis komt is het erger als me ma er is, altijd argumenten over kleine dingen die ik moest zeggen van haar over bijvoorbeeld mn dag, ze reageert op me toon zo sarcastisch en het irriteert mij zo erg, ik word ook echt zo pissig over alles ik heb bijna een klasgenoot in elkaar geslagen vandaag, ik wil gewoon normaal zijn zo erg, zo zo zo zo erg, ik weet niet waarom God mij zo hebt gemaakt, als hij aub bestaat.. Ik zit altijd gewoon in bed of op mijn laptop en staren naar mn scherm terwijl iedereen die ik bericht negeert mij

Ik heb 113 al geprobeert te berichten maar ze herhalen gewoon wat ik zeg en smeer hoe nutteloos ik ben gwn recht in me gezicht alsof ik het niet al wist

Ik denk dat niemand me toch zou missen eig als ik zelfmoord pleeg, ik haal alleen maar slechte cijfers, een godv 2,1 voor wiskunde ik ben echt tering dom en ik vergeet iedere keer belangrijke dingen ik voel niet als mezelf meestal, ofzo dat andere mensen in mn kop mij controllen terwijl ik kijk in de derde persoon, soms kom ik terug naar me senses en ik heb geen idee wat ervoor gebeurde, soms zijn het hele dagen of weken en het is zo eng

Terug naar wat ik zei, niemand echt niemand zou mij missen, ik zoek validiteit van mensen als ik mezelf beschadigt en dat is echt zo stom zo zo zo stom van mij, ik wil normaal zijn, ik wil niet zo speciaal zijn, liever niet, ik zou alles doen om een echte jongen en een neurotypical basic jongen te zijn, zo eentje die alleen van voetbal hou

Ik ga nooit op medicijnen en ik word nooit gediagnoseerd, ik wil gewoon zo graag diagnosed zijn met een stoornis zodat ik eindelijk tegen mijn ouders kan zeggen dat er wel iets mis met mij is

Waarom haaten mijn ouders mij zo erg?? ik ben hun eigen kind, ik weet dat ik een ongeluk ben maar het is pijnlijk om dat elke dag weer te er aan herrineren door hun gedrag naar mij

113 helpt mij niet, zo shit

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 8, 2026

Je bent geen ongeluk schat, als ik het zo hoor dan moet je 'gewoon' met je tante het erover hebben, ik snap dat je daarvoor nerveus bent en het is een grote stap, maar als ik jou zo moet geloven is dat je enige hoop

❤️

RosaDKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 8, 2026

Hoi ​@Lennon 

Wat verdrietig om te horen dat je je zo voelt. Wat knap dat je het hier op het forum verteld! En vervelend dat je geen fijne ervaringen hebt gehad met 113, weet dat er veel vrijwilligers werken dus dat elk gesprek ook weer anders kan zijn. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Rosa De Kindertelefoon