Vraag

ik weet niet hoe ik moet eten

  • 13 July 2020
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik snap het even niet meer hoor, ik probeer aftevallen (inclusief kotsen en te weinig eten enzo) maar goed om dit te doorbreken te stoppen zeg maar (ik word er echt gek van) probeer ik dus ik de weekenden wel normaal te eten (dit doe ik ook omdat er dan heel veel op mij gelet wordt) maar goed he. Nu val ik dus elke keer af na zo'n weekend, ik sta op de weegschaal na een weekend en ik ben afgevallen, hoe kan dat nou? Ook met uithongere val ik af maar dit vind ik echt raar. Maar goed nu kan je denken oke ga dan weer normaal eten (heel erg lastig) maar dat durf ik niet te bang dat ik veel aankom. Ik wil niet dik zijn en ik ben nu al super dik. Maar in 1 weekend kom ik soms aan maar meestal val ik af. In 1 week scheeld het soms 2 kilo dat ik weeg. En ik val dan niet die 2 kilo af nee, die komt er aan en dan gaat ie weer weg. Heel erg schommelen dus. Ook val ik elke week wel wat af. Bedankt voor het lezen, als je tips hebt of iets ontvang ik die heel erg graag.


7 reacties

Hallo Kitty :)

Ik denk niet dat je dik bent, sowieso heeft ieder zijn eigen gewicht. Meestal schommelt het gewicht wel een beetje.

-TheMightySlayer <3

Heyhoi @Kitty,

ik wil je graag helpen, maar kan je misschien even duidelijk aangeven wat je vraag nou precies is? Alvast bedankt.

Groetjes soyeonx.

Hey ,

Zoals TheMightySlayer al zei. Je bent niet dik en iedereen heeft zijn eigen gewicht. 

 

Van wat ik lees is dat je wilt afvallen, en dat doe je om jezelf soort van uittehongeren en kotsen. Ik kan een hele uitleg geven maar ik houd het kort(probeer ik dan) als je op een gegeven moment niet eet heeft je lichaam dus geen voedingsstoffen (niet voldoende) en waarneer je dan gaat eten komt het er weer gewoon bij , meestal in de vorm van vet, dat is niet echt erg , maar je moet eigenlijk eens kijken als je echt wilt afvallen dat je op google kijkt met je leeftijd en geslacht wat je gemiddeld aantal calorieën moet eten en dat je die week dus begint met normaal te eten en dus niet uittehongeren. En dan kun je die week je calorieën optellen met een app, ik gebruik vaak fatsecret,  maar er zijn ook anderen. Misschien is voor jou dit eerst een belangrijke stap voor gezond afvallen als je dat wilt natuurlijk.

En even verder om aan te haken op je vraag hoe het kan dat je ook afvalt in het weekend, dat komt waarschijnlijk door dat je normaal eet en je lichaam voldoende voedingsstoffen binnen krijgt en dus geen overschot kwa wat je allemaal die dag doet. Als je een tekort maakt val je af, je moet alleen niet een te groot tekort maken , want dat is niet goed, ik zou als je dat gewoon normaal eet in 1 week dat ook doen en als je aankomt even op google kijken wat je allemaal verbrand met je dagelijkse di gen zoals fietsen etc. En als je dan nog aankomt kun je beginnen om elke dag gewoon 100 calorieën minder te eten , dat is dan beter, maar je bent echt niet dik!

 

Heb je al is je bmi bekeken?

 

Hopelijk helpt dit!

Succes , bij opmerkingen laat het maar weten 

Groetjes Gebruiker c  

 

Ps . Iedereen heeft wel is een schommeling, dat is normaal.

Heyhoi @Kitty,

ik wil je graag helpen, maar kan je misschien even duidelijk aangeven wat je vraag nou precies is? Alvast bedankt.

Groetjes soyeonx.

Beste soyeonx, heel erg bedankt voor je reactie, ook voor de moeite om het te schrijven, dankje! Mijn vraag is dus warom het kan dat ik als ik ineens "noormaal" eet ik ook afval. Terwijl ik bij uithongeren ook afval. Groetjes Kitty

Hey kitty, 

Dat komt waarschijnlijk omdat je een calorietekort aanmaakt als je normaal eet. Dus als jij bijvoorbeeld op een dag 2000cal binnen krijgt terwijl je die dag vanalles hebt gedaan waardoor jij 2400cal heb verbrand, dus krijg je een calorieën tekort waardoor je afvalt.

 

Groetjes Gebruiker c 

Heyhoi @Kitty,

ik wil je graag helpen, maar kan je misschien even duidelijk aangeven wat je vraag nou precies is? Alvast bedankt.

Groetjes soyeonx.

Beste soyeonx, heel erg bedankt voor je reactie, ook voor de moeite om het te schrijven, dankje! Mijn vraag is dus warom het kan dat ik als ik ineens "noormaal" eet ik ook afval. Terwijl ik bij uithongeren ook afval. Groetjes Kitty

Je gewicht schommelt altijd, sochtends ben je lichter dan savond door het vocht in je lichaam, je kan lichter worden na ontlasten. Etc.

Heyy,

Wat ik lees, klinkt best wel zorgwekkend. Jezelf zo ondervoeden is heel slecht voor je lichaam. Je bouwt zo tekorten aan, zeg maar, alles op. Dit veroorzaakt dan weer allemaal andere problemen. Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar en hoe lang je bent dus ik weet niet eens of je wel moet afvallen. Maar afvallen kan je beter doen door meer te bewegen dan jezelf uit te hongeren. And guess what, daar heb je voedingsstoffen voor nodig. Gun je lichaam dat.

Ik zou je ten zeerste aan willen raden om naar een diëtist(e) te gaan. Deze zijn er voor mensen zoals jij. Samen kunnen jullie dan kijken naar je gewicht en eetgewoontes. Hij/zij stelt dan met jou een gepersonaliseerd plan op (met eventueel een bijpassend dieet). Voor kinderen valt dit volledig onder de basis zorgverzekering, dit kost jou of je ouders dus helemaal niets. Geen rede om dus niet te gaan.

Alsjeblieft, doe dat voor jezelf. De toekomstige versie van jou zal je daarvoor heel dankbaar zijn.

 

Suc6 ermee.

Groetjes:kissing_heart:

Reageer