Ik weet niet hoe ik mezelf kan veranderen..

  • 3 August 2022
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Badge

Hoi

Ik wil gewoon iets vertellen, en misschien weet er iemand iets dat mijn leven kan verbeteren ofzo. Maar ja.

Weet je, ik voel me soms zo talentloos. Ik heb niets dat ik goed kan, maar echt totaal niets, en ik zie mijn broertjes en zusjes vooruitgaan met de dingen die zij goed kunnen, maar ik blijf daar maar, in de put. En dan hebben we het niet eens over mijn cijfers.

Ik ben lui, egoïstisch, arrogant en gewoon dom. Maar ik weet niet hoe ik me zelf kan veranderen. Ook met mijn familie, ik voel me buitengesloten. Mijn familie heeft zo veel lol met elkaar, maar ik sta er buiten. Net zoals op school, ik heb totaal geen vrienden.

En ik heb geen zelfvertrouwen om voor mezelf op te komen. Om te zeggen dat ik iets niet leuk vind. 
Dat ik het misschien wel wil opgeven.

Maar als ik met mijn moeder een gesprek erover wil starten begrijpt ze me gewoon niet, en doet ze alsof het niet zo erg is.

Stel ik me aan? Ik weet het niet meer, ik weet het echt niet meer. 
Wat moet ik doen?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Wat stom dat je je zo voelt! (Nou ja, jij kunt er niets aan doen, maar het is een naar gevoel!) Ik geloof niet dat je talentloos bent, een talent hoeft niet perse een instrument of een hobby te zijn. Je kan ook getalenteerd zijn in programmeren, mensen helpen. Zo had ik de laatste tijd niet zoveel te doen, en heb ik besloten om alle landen van de wereld en alle vlaggen uit m’n hoofd te gaan leren. Een hele tijd lukte het voor geen meter! Máár ik wilde mn doel bereiken en zo ben ik nu een stuk verder. Ik wil niet zeggen dat dit een talent is, maar het was wel een doel!
 

Nu zeg ik niet dat jij dit ook moet doen, maar je zou wel zoiets kunnen doen. Wat zijn je hobby’s? Kun je daar niet iets mee doen. Stel een doel voor jezelf, dat vind ik altijd goed helpen, zo kun je op iets focussen en als je je doel dan behaalt hebt, dan voel ik me trots op mezelf. Want zie je wel? Ik kon het dus toch! 


Dit helpt bij mij in ieder geval. En soms lukt het niet in een keer, maar als je dan doorzet en het lukt je toch, is dat een heel goed gevoel!

 

Ik hoop dat dit voor jou misschien ook helpt!

 

-Yodema
 

 

Reputatie 2
Badge +1

Heyy,

Ik heb dat gevoel ook, deels door mijn opvoeding.

Begrijp het niet verkeerd, me ouders zijn echt superlief en ik hou van ze. Maar soms iets te lief.

Ze doen nogal beschermend en door hun ben ik totaal niet verstandig. Ik heb geen zwemdiploma en ik kan niet goed fietsen.

Ik voel me echt waardeloos.. Ik doe helemaal niks met me leven en ik heb geen talent.

Het is altijd hetzelfde. Ik zit op me telefoon, baal dat ik niks doe met me leven, huil, en ga weer op me telefoon. 

Dus ja, je bent tenminste niet alleen! Ik weet ook niet wat ik moet doen. Veel sterkte though! 💖

Qua vrienden zou ik zeggen één vriend die je helemaal vertrouwt is beter dan honderd, dus als je vrienden probeert te vinden zou ik gaan voor iemand die je kan vertrouwen.  Aan het doelen bereiken gedeelte van @Yodema wou ik nog toevoegen dat vooruitgang niet altijd positief is maar uiteindelijk wel goed komt, dus niet te vroeg opgeven of te hard tegen jezelf zijn.

Hoop dat dit helpt ofzo?

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey SadSheepy,

Ik denk dat je je zeker niet aanstelt!

Er is altijd wel iets wat je kan doen. Je hoeft er niet per se goed in te zijn. Als jij er plezier in hebt, moet je het gewoon doen!

Misschien kan je het nog een keer goed aan je moeder uitleggen, en erbij zeggen dat je graag wilt veranderen. Zij kent jou een stuk beter, dus zij weet vast wel iets.

Groetjes iemand.

Reageer