Vraag

ik weet mezelf niet meer allemaal dingen in me hoofd


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey hey

ik weet niet echt wat ik moet doen of hoe ik me voel nu ofz... de chat van kindertelefoon is ook zometeen gesloten ik weet serieus niet of dit mag maar hebben jullie chats waar ik mee kan chatten ook graag in de nacht... want heb echt slechte slaapritme... ik slaap richting 2/4 uur in de nacht of soms helemaal niet waardoor ik soms echt moe ben in de ochtend maar soms juist druk

ik zit dus met dingen in me hoofd.. maar laat het aan niemand zien... sws nii aan m’n vriendin want die heeft ook andere dingen aan haar hoofd dus wil geen probleem voor haar zijn want zij voelt zich ook rot... ik probeer haar af te leiden of te praten maar word fk boos of geïrriteerd wws nii omdat ze haar problemen zegt maar geen idee wrm dan sla ik tegen muren enz... omdat ik het gwn kut vind om haar zo te zien... ik denk ook na over wat er volgend jaar gebeurt en hoe heb verder zal gaan met school dit en dat dus of ik extra hulp krijg en welke klas ik stress me daar gwn voor wie me mentor wordt... ik ben best iemand die snel stresst dus dat wordt wws een stress jaar.

ik probeer me vaak in te houden maar zoals jullie denk ik allemaal wel weten je knapt dan gwn 1 x helemaal .. want ik wil jullie iets vertellen... wat ik wel heb geleerd tenminste wat ik heb ik uit verdriet in woede en dat accepteerde ik nooit ik hoorde het best vaak zovan soohie je uit je verdriet in woede lala... nou ik kreeg dinsdag gezeik... was boos omdat ik me toets had verpest omdat ik elke x dingen in me hoofd opkwamen wat me ouders de vorige dag hadden gezegd zovan als je slechte cijfer haalt ga je maar uit huis ect. Nou ik verpeste me toets en het was tijd en ik uite me verdriet in woede want ik gooide me blaadje naar de bureau van me mentor... me mentor zei oprapen ik zei pak lekker zelf Jezus doe niet moeilijk... ze wou met me praten maar ik ben weg gelopen werd gek vanmezelf van iedereen dus ik trapte tegen de kluisjes en sloeg en toen ging ik ergens waar niemand was keihard huilen... en toen besefde Ik me dingen wat ik nooit eigenlijk begreep... maar toen me mentor kwam dacht ik kut en veegde ik me tranen weg en wou ik weer weg lopen Maar ze kwam gelukkig niet verder naar me toe, maar ze zei Sophie wil je mee komen dus moest ik lopen met haar en moest ik 1 uur afkoelen en moest ik opschrijven wat er gebeurd was dit en dat... het is belangrijk om je gevoel te uiten... maar op een goede manier en niet verdriet in zetten in woede... ik moet dat nog leren ik wou even me verhaal delen
Hoop dat jullie tips of advies hebben want ja heb gwn teveel in me hoofd en wil graag me vriendin helpen... en zoals me mentor zei zorg ook voor jezelf dat wil ik doen maar weet niet hoe.

11 reacties

Hoi, Sophie'tje,

De Kindertelefoon is niet meer bereikbaar, helaas, maar dit forum nog wel, gelukkig!

Het is begrijpbaar dat je zo snel boos wordt. Je zit in de pubertijd en je ouders doen niet erg aardig tegen je. Je hebt moeite met het halen van goede cijfers. Dat kan gebeuren, toch? Zeker als je ouders zeggen dat je goede cijfers móét halen. Dat geeft stress en stress geeft lagere cijfers. Ik stel voor dat je daar eens een discussie mee hebt met je ouders en dat je dat zegt tegen je mentor.

Ook stel ik voor dat je je excuses aanbiedt aan je mentor en ouders, als je iets doet waar je spijt van krijgt. Zo versterk je de band tussen jullie.

Je mentor wil je helpen, zeker als ze ziet dat je huilt. Praat met haar.

Dat je ouders dreigen je uit huis te zetten, mag niet. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit is een beetje mishandeling, maar dan niet fysiek. Je kunt dan contact opnemen met Veilig Thuis,, al denk ik dat je er met een goed gesprek met je ouders en eventueel mentor er weer bovenop komt.

Ten slotte weet ik de kern van dit probleem: slaaptekort. Slaaptekort geeft veruit de meeste problemen. Ook bij mij. Toen ik net op de middelbare school zat kreeg ik 'problemen' (die geen problemen waren, omdat mijn vader er een probleem van maakte) met cijfers. Ik kreeg heel soms een onvoldoende en ik mocht meteen nooit meer gamen. Ik kreeg slaaptekort en piekerde soms in de avond. Ik trok me ook af in de avond, om mezelf te troosten. Zo sliep ik maar 7 uur, terwijl ik meer slaap nodig had. Ik werd depressief.

Zo is het ook bij jou, denk ik. Je hebt meer slaap nodig. Twee tot vier uur in de nacht is echt te weinig, ook voor iemand van twintig of dertig. Je ritme moet veranderen. Probeer langer te slapen: tien uur per nacht!

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
ja ik hoop dat het normaal is, maar ik heb sowieso al me excuses aangeboden... m'n mentor en leerlingbegeleider willen dus dat ik maatschappelijke hulp krijg.. maar ja ik probeer er echt over te praten ik zie haar alleen vrijdag nog... voor de rest is het dus vakantie en na de vakantie zie ik haar soweiso nii meer... ik heb voor m'n mentor heb ik chocola en ik ga een kaartje schrijven... maar ik twijfel heel erg of ik het aan me mentor moet geven... ik heb het kaartje geschreven maar maybe ga ik het nii eens geven...
Hey,

Echt lief van je dat je chocola hebt gekocht voor je mentor en dat je een kaartje wil schrijven. Dat is een heel goed idee en ik adviseer je het om te doen. Ze zal verrast zijn en er kan niks ergs gebeuren. Het ergste wat er kan gebeuren, is dat je een kus krijgt - oké, misschien moet je het niet geven, nee grapje.

Als je van plan bent iets goeds te doen: doe dat dan ook. Als er iets fout gaat, maakt dat niet uit. Ik liep wel eens op iemand af die op een zwerver leek, dacht ik, maar dat was hij niet. Gezellig praatje gemaakt en weggegaan.

Hoe laat ga je slapen?
maar het is echt raar... ik vond het ook een leuk idee.. maar wat ik allemaal heb geschreven ja geen idee.. hlt ik ga slapen weet ik niet echt... ben niet echt moe
't Is niet raar hoor om chocola mee te nemen. Veel leerlingen doen dat voor hun juffrouw of meester op de basisschool.

Het is een goed idee om voor twee uur te gaan slapen. Zo kan je ritme weer normaal worden. Het kan zijn dat je minder slaap nodig hebt dan de rest, maar twee uur moet te weinig zijn. Je krijgt ook stress.

Het is lief.
ik zit middelbare school 2e klas, ik snap je ik ga zo denk ik ook wel slapen maar zit in me hoofd of ik het kaartje wel of niet moet geven want heb best veel er op geschreven trouwens ben 15 jaar
Je ouders mogen je niet uit huis gooien.

Als je het kaartje toch niet wil geven, geef je het niet. Chocola is sowieso wel een goed idee, als een soort bedankje.
Je ouders mogen je niet uit huis gooien.

Als je het kaartje toch niet wil geven, geef je het niet. Chocola is sowieso wel een goed idee, als een soort bedankje.

ik geef het kaartje gwn denk ik wel want zij heeft heel veel gedaan voor mij... en dat moet ze gwn weten wat ze heeft gedaan en dat k het waardeer dus ik moet me nii schamen... dankjewel voor je berichtjes

groet sophie ….
Je ouders mogen je niet uit huis gooien.

Als je het kaartje toch niet wil geven, geef je het niet. Chocola is sowieso wel een goed idee, als een soort bedankje.



Lieve mevr ….
Ik wil u bedanken voor wat u allemaal heeft gedaan dit jaar en dat u me als nog wilt gaan helpen. Wil nog graag paar dingen zeggen: u bent een goede mentor. Waarmee ik graag samenwerkte en die mij beter wou leren kennen die gewoon naar allebei de kanten van het verhaal luistert en dat is fijn, want u staat gewoon meestal achter mij en daarmee bedoel ik dat u me altijd ondersteunt. Ik heb u ook beter leren kennen. U heeft veel dingen gedaan voor mij. Ik probeerde daarvoor ook dingen terug te doen bijv. om me rustig te houden ect. Ik wil graag dat u weet dat ik nog beter m’n best zal gaan doen om minder discussies aan te gaan en m’n frustratie op mensen af te reageren ect. Ik ga ook proberen om lief, goed voor mezelf te zorgen dus dat ik niet me gevoelens wegdruk, maar dat ik er over ga praten en dat ik minder met zaken ga bemoeien van anderen. Wat u een keer heeft gezegd dat bedoel ik er mee. Ik wil zelf ook graag dat m’n gedrag veranderd en wat dan ook. Geen idee waarom ik dit allemaal wou zeggen tegen u. wij hadden heel af en toe discussies, maar dan was het ook gelijk die dag opgelost. Wat ook wel beter was, want ik voelde me heel erg rot op dat moment als ik zo tegen u deed. Ik ben blij dat ik met zo’n mentor mocht samenwerken. Die me wou helpen, ondersteuning gaf en in mij heeft geloofd en vertrouwen heeft. Ik kan u vertrouwen over wat ik u allemaal heb gezegd. Oprecht vind ik het jammer dat ik u minder ga zien en dat ik een andere mentor krijg, maar dat gaat wel goed komen. Dit is wat ik kwijt wou. U moet echt weten dat ik het echt waardeer hoe u met mij omging met helpen enz. ook al heb ik dat misschien niet altijd laten merken/zien en heb ik soms me frustratie op u af gereageerd wat echt niet mijn bedoeling is, maar hoop dat u dat zelf ook wel weet.

Ik wens u een fijne vakantie en geniet ervan.


kijk dit wil ik dus geven aan haar, dus dit heb ik geschreven op het kaartje kan dat gewoon?? ik twijfel gwn heel erg srry dat ik hem naar jou stuur..
Die brief kun je gewoon sturen en aan haar geven, hoor! Het is een hele aardige brief en ik weet zeker dat ze er blij mee zal zijn.

Ik weet alleen niet of ze blij wordt van de kleine typefoutjes die je maakte. De afkorting van et cetera is etc., niet ect. en het is netter om 'ik wilde' in plaats van 'ik wou' te schrijven. Ook schrijf je: 'Ik ben blij dat ik met zo'n mentor mocht samenwerken. Die me wou helpen,...'. In plaats daarvan moet je schrijven: 'Ik ben blij dat ik met zo een mentor mocht samenwerken, die me wilde helpen.' En je schrijf 'u bent een goede mentor. Waarmee...'. In plaats daarvan schrijf je dan: 'u bent een goede mentor, waarmee...'.

Die typefouten zijn verder niet belangrijk en maak je er niet ongerust om. Als je het niet belangrijk vindt, kun je de brief ook zo geven. Ik vind het in ieder geval lief van je en dat vindt zij ook.
Die brief kun je gewoon sturen en aan haar geven, hoor! Het is een hele aardige brief en ik weet zeker dat ze er blij mee zal zijn.

Ik weet alleen niet of ze blij wordt van de kleine typefoutjes die je maakte. De afkorting van et cetera is etc., niet ect. en het is netter om 'ik wilde' in plaats van 'ik wou' te schrijven. Ook schrijf je: 'Ik ben blij dat ik met zo'n mentor mocht samenwerken. Die me wou helpen,...'. In plaats daarvan moet je schrijven: 'Ik ben blij dat ik met zo een mentor mocht samenwerken, die me wilde helpen.' En je schrijf 'u bent een goede mentor. Waarmee...'. In plaats daarvan schrijf je dan: 'u bent een goede mentor, waarmee...'.

Die typefouten zijn verder niet belangrijk en maak je er niet ongerust om. Als je het niet belangrijk vindt,
kun je de brief ook zo geven. Ik vind het in ieder geval lief van je en dat vindt zij ook.


haahaa dankjewel voor het helpen... heb een beter gevoel er over, dus ik ga hem vrijdag gewoon aan m'n mentor geven... ook al zal ik wel nerveus zijn ben dat meestal met zulke dingen.. terwijl het eigenlijk niks voorstelt..
ps: moet nu wel echt nadenken hoor hoe ik dingen typ en waar ik m'n leestekens zet enzovoort hahaha
grapje..

Reageer