Skip to main content

ik weet het niet meer (SH en zelfmoord)

• February 3, 2026
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi, ik ben een meisje van 13 en  het gaat niet zo goed. ik ben mezelf aan het snijden, ik eet allen nog maar avondeten, ik slaap pas rond 3 uur. daarom drink ik nu ook energy drink terwijl ik daar vroeger zo erg op tegen was. ik weet dat het niet goed gaat maar ik heb nu eigenlijk het gevoel dat niks me meer boeit, ik ben alles aan het opgeven en ik heb zelfmoord gedachtes. ook ben ik angstig en heb ik soms hartkloppingen. ik heb zo’n goede relatie met mijn ouders en ik heb geprobeerd leraren te bereiken maar die hebben het te druk zeggen ze. ik heb al vaak geprobeerd 113 en de kindertelefoon geappt. maar toen ik vertelde dat ik me nu slecht voelde en dat ik al eerder contact had opgenomen zei diegene waarom ik het dan nu nog een keer probeerde. ik weet dat diegene t wrs niet zo bedoelde maar het voelde alsof ze zei wrm ik het niet gwn had opgegeven. ook ben ik sneller geïrriteerd en doe ik mensen in mijn omgeving pijn. er is wel 1 “safe space” die ik heb. ik game vaak samen met 2 jongens en die laten e wel voelen alsof ik er toe doe. maar ik vertrouw ze toch niet goed genoeg om dit te vertellen aan hun omdat het nu gwn leuk is. ik weet eig niet waarom ik nog geen einde eraan heb gemaakt, aan mijn leven.

bedankt voor het lezen

2 reacties

DKTBo
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • February 4, 2026

Hoi ​@ikvoerlievermijnnaamnietin,

Wij lezen dat je door een moeilijke periode gaat. Heel fijn om te lezen dat je een ‘Safe Space’ hebt. Weet dat je altijd nog een keer kan bellen of chatten met De Kindertelefoon. Je staat er niet alleen voor!

Groet,

DKTBo van de Kindertelefoon.

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • February 4, 2026

Heee!

Super knap dat je dit deelt, want het is niet altijd makkelijkk. Maar je moet weten dat je niet alleen bent, en dat er mensen zijn die je willen helpen, ook al voel je dat mss soms niet. Als je je slecht voelt moet je toch blijven appen, vertel het ook aan iemand die je in het echt kent. Want diegene kan meer doen voor je misschien! Bijvoorbeeld je ouders, een zus of mentor.

En als je je weer slecht voelt kun je natuurlijk altijd met de Kindertelefoon bellen of chatten, of je plaatst weer een topic hier.

Het is niet heel slim als je mensen pijn doet, maar misschien moet je naar een andere leraar gaan die je super fijn vind. Of het minst erg.

Als alles niet werkt kun je natuurlijk ook naar je online vrienden gaan! Dan kun je het hun mss vertellen, maar het is altijd beter om naar mensen te gaan die je in het echt kent, omdat die je meestal beter kunnen helpen. 

Veel succes!