ik weet het niet meer ik raak de weg kwijt

  • 19 December 2023
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi mede forum gebruikers 

het gaat de afgelopen tijd heel slecht met mij 

Ik ben heel erg gestrest en dat hoort niet op mijn leeftijd ik veel te jong om te stressen en het is ongezond

[ben 13 jaar btw] ik heb het gevoel dat er heel veel stress op mij staat op school komt de toets week eraan. Hij is een week na de kerst vakantie maar ik moet dus al de tweede week volop gaan leren. Ik ben ook laatst iets waardevols kwijtgeraakt. Het is een usb met een paar foto's die belangrijk voor mij waren.

Ik heb ook steeds meer ruzie met me ouders en me zusje, ik en mijn zusje moeten bij elkaar slapen door verbouwing. Er is dus veel meer kans dat we ruzie hebben en dat gebeurt ook, tuurlijk zijn er ook gezellige momenten. Maar na een dag school ben je moe en heb je geen zin meer in niks en ben je snel geïrriteerd. 

Ik heb heel veel emoties die helemaal opgekropt zitten en dat is al maanden zo. ik ben bang dat ik op een gegeven moment helemaal uitbarst. Ik zie het als een lego toren als je die nii stevig bouwt valt hij om 

en ik wil dat verkomen en hem voorzichtig afbreken, en ik heb het gevoel dat ik mezelf verlies. 

Jullie vragen jullie vast af waarom ga je niet naar je ouders of vertrouwens persoon. Nou dat zit zo ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen 

Kunnen jullie me helpen bedenken wat ik moet doen

alvast bedankt 

bigmonkey5


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bigmonkey 5 ,

 

supergoed dat je al bedacht hebt om naar je ouders of vertrouwenspersoon te gaan! Jammer dat je nog geen reacties hebt gehad hier. Als je wil, kan je eens met de Kindertelefoon bellen of chatten om samen met de medewerker te bedenken hoe je het kan uitleggen. We denken graag met je mee en natuurlijk is het gratis en anoniem.

De telefoon en chat zijn elke dag van 11 tot 21 uur bereikbaar.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, het advies van @Marieke  lijkt me heel verstandig voor je ! Probeer toch hulp te vragen en iemand in vertrouwen te nemen, want in je eentje kom je niet zo makkelijk uit zo'n spiraal zeg maar. Probeer de stap te zetten, jemag dat doen en je mag hulp vragen !Sterkte !

Groetjes liefs Tartan X

Reageer