Vraag

Ik weet het niet meer ik doe alles fout


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet het echt niet meer ik doe alles fout ik krijg altijd de schuld ik wil er gewoon niet meer zijn ik ben toch niet nuttig in deze stomme leven dat ik leid
Ik wil weg hier !

19 reacties

Hi

Vervelend om te lezen dat je dit zo voelt.. praat je hier wel eens over met mensen? Zo Nee, ik raad je aan om dit wel te gaan doen.. en wat het weggaan betreft 113 (ja 113 en niet 112) kan jou hiermee helpen.. er zijn genoeg dingen op internet die jou kunnen helpen.. praat erover alsjeblieft! Want je bent het waard!

X
Met mijn ouders kan ik er niet over spreken ik durf het gewoon niet ik durf er niet over te praten omdat ik te gevoelig ben en dan ga huilen het klinkt lijk een mietje maar ik ben gewoon heel erg gevoelig ?
Huilen is zeker niet erg.. is er een docent of goeie vriend waar je mee kan praten? Of een oom of tante ofzo?
Eigenlijk niet nee ik ben in iedereen mijn vertrouwen verloren jammer genoeg
Beste Annoniem245,

Je bent een prachtig persoon, mag ik dat even ten eerste opstellen. Je bent zeker niet onnuttig, je bent kind. Je hoeft ook niet perse nuttig te zijn. Zelf heb ik enorm veel gehuild, soms huil ik opeens en weet ik niet meer wat ik moet doen. Tegenwoordig chat ik dan met de kindertelefoon. Ze proberen je enorm veel te helpen en misschien helpen ze je ook wel met het "contact" met jou ouders verbeteren! Eerst durfde ik ook niks te zeggen tegen mijn ouders, maar nu ik het wel doe heb ik een afspraak met de psycholoog gemaakt. Ik weet zeker dat je ouders er wel willen zijn voor je. Verder heeft het geen zin om weg te gaan, als je weggaat ben je immers meer nutteloos. Je kan dan niks meer doen, nu je leeft kan je van alles nog doen. Misschien heb jij wel een geweldige droom en wil je daar naar werken of wil je naar jou idee want je bent het al nuttig worden. Als je het moeilijk vind om met je ouders te spreken kan je spreken met de Zelfmoordpreventie of eerst misschien even met de Kindertelefoon zelf, dit is volledig anoniem en ze zullen je zeker proberen te helpen zonder dat ze weten wie je bent!

Wat je reageerde op @XHappyX klopt helemaal niet, er zijn veel jongens/meisjes die moeten huilen. Het hoort erbij en dan ben je zeker geen mietje.

Mvg,
Li2qs3
Beste Li2q3
Dankjewel voor deze bericht ik ben blij dat je mij probeert te helpen maar in onze familie is het zo dat je niet kan spreken met je ouders over iets het klinkt raar maar het is zo en ik wil het wel heel graag zelfs maar Het gaat niet ookal mijn moeder
Heel bezorgt naar mij kijkt en vraag of er iets is het lukt niet
Beste Li2q3
Dankjewel voor deze bericht ik ben blij dat je mij probeert te helpen maar in onze familie is het zo dat je niet kan spreken met je ouders over iets het klinkt raar maar het is zo en ik wil het wel heel graag zelfs maar Het gaat niet ookal mijn moeder
Heel bezorgt naar mij kijkt en vraag of er iets is het lukt niet


Beste Annoniem245,

Als het niet zo goed gaat met je moeder en je niet met haar kan spreken zou ik zeker met de Kindertelefoon morgen vroeg al chatten of bellen. Ze willen je echt helpen zonder dat ze weten wie je bent. Misschien helpen ze je ookwel met het zetje naar je ouders toe. Probeer het, echtwaar, het zal je helpen.

Mvg,
Li2qs3

Oja, en deze handtekening van @Mr. S wil ik ook nog even naar je sturen.
“Suicide doesn’t end the chances of life getting worse, it eliminates the possibility of it ever getting any better.” “Never give up.”
Oke ik ga het proberen bedankt voor je hulp hopelijk komt er iets goeds uit !
Oke ik ga het proberen bedankt voor je hulp hopelijk komt er iets goeds uit !

Enorm fijn om te horen! Het komt vast goed!
Hoi

Wat vervelend dat mensen uit je omgeving je dit nare gevoel bezorgen. Het kan dat alleen je fouten benadrukt worden, en dat alles wat je goed doet, over het hoofd wordt gezien. Jij maakt fouten, ik maak fouten (een hoop), en dat is allemaal menselijk. Uit fouten kan je leren, en verkrijg je meer ervaring.

Zoals @xHappyx en @Li2qs3 zeggen, kan je bij 113 en de KinderTelefoon terecht. Zij zijn bereid naar je te luisteren, en je te steunen. Jullie kunnen samen op zoek naar een oplossing waar jij je goed bij voelt.

Je huisarts en mentor kunnen jou ook helpen. Ik hoop dat je iemand vindt die je kan doen inzien dat je naast fouten, die iedereen maakt, ook een hoop dingen goed doet.

Groetjes
x
Dankjewel voor julie lieve comentaar ik voel mij beter en ga zeker contact opzoeken met de kindertelefoon
Graag gedaan ^-^

Ok, heel fijn. Ik hoop dat je je daar geholpen voelt.
Dankjewel voor julie lieve comentaar ik voel mij beter en ga zeker contact opzoeken met de kindertelefoon

Enn.. Heb je het al gedaan? Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is :p

Mvg,
Li2qs3
Ik heb nog geen seks gehad neen
Dit moest hier niet het spijt me
& ik probeerde hen te bereiken maar ze namen niet op en de chat was er ook niemand om te chatten
& ik probeerde hen te bereiken maar ze namen niet op en de chat was er ook niemand om te chatten

Probeer het straks nog eens, meestal moet je eventjes wachten, ze willen er echt voor je zijn!

Mvg,
Li2qs3
Ja ga ik zeker proberen !
Hoi,

Ik zie dat er al een aantal berichten zijn geplaatst en je gaat bellen / chatten met de Kindertelefoon. Fijn!

Ik ben benieuwd wie er tegen jou zeggen dat je alles fout doet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij alles fout doet. Dat lijkt mij zelfs onmogelijk.

Is dat ook meteen de reden waarom jij liever dood wilt of spelen er nog andere dingen die maken dat jij niet wilt leven?

Zoals @100Divergent11 al zei, van fouten leer je. Fouten maken is juist het beste wat je kunt doen! Als je alles maar goed zou doen, leer je helemaal niks.

Strength doesn't come from what you can do. It comes from overcoming the things you once thought you couldn't. ~ Winnie the Pooh

Het gaat niet ookal mijn moeder
Heel bezorgt naar mij kijkt en vraag of er iets is het lukt niet

Dus je moeder wilt je wel helpen? Kun je haar dan misschien een keertje een briefje schrijven en het aan haar geven? Dan kan zij de volgende stap zetten.

Veel succes met het gesprek!
Gr. Pin

Reageer