Skip to main content
Heyy,

Ik zit met een probleempje.. Eigenlijk een heel groot probleem.

Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen beschadig ik mezelf en ben ik niet eerlijk tegen mijn therapeut. Dat is jammergenoeg niet het enige.. Ik heb ook last van suïcidale gedachtes die soms ook overgaan in pogingen waar nogsteeds niemand vanaf weet. Elke week weer neem ik me voor om eerlijk te gaan zijn tegen mijn therapeut (al een halfjaar lang..). Binnenkort krijg ik nieuwe hulp, mijn therapeut weet niet meer hoe ze me moet helpen en het lukt haar ook niet.. Ik ben nu zo klaar met mezelf dat ik heb besloten alles te gaan opschrijven en het haar volgende week(als ik er dan nog ben😩) te gaan geven.. Ik weet alleen niet of ik dat nog wel moet doen... Omdat het toch waarschijnlijk binnenkort stopt bij haar.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Het toch geven of het laten? En hebben jullie misschien nog tips over wat ik bijvoorbeeld zou kunnen opschrijven en hoe ik het kan verwoorden?

Groetjes,

Sad.fl

PS. Sorry dat ik nog niet heb gereageerd op een van jullie.. Ik zit momenteel zo erg met mezelf in de knoop dat het me echt niet lukt iemand anders te helpen.
hoi

sorry ik had het niet gezien 🙈 ik was bij me vader en dan is het geen kt... gewoon geen tijd voor.

ik vroeg me net af of er al iets hier was gebeurt en toen zag ik pas de reacties 🙈

heb je het al voor gesteld aan gezien er 8 dagen voor bij zijn. zo is wat vond ze van het idee?

ik ken het als de stemmen zeggen dat je dat en dat uit moet gaan voeren.

ik ben ook wel benieuwd of het jou stem is of 1 andere stem of allemaal verschillende stemmen.

wat knap dat je op doe vragen bij die intake allemaal eerlijk hebt beandwoord!!!

vind dat echt echt echt heel erg knap ik zou dat nooit gedaan hebben.

sorry ik kan je niet echt helpen met het snijden. ik weet wel hoe irritand is als je stemmen zeggen dat je het moet doen. dieper heb ik nooit gehoord omdat ik me er kan van weer staan

hoe gaat het nu?

groetjes

bella
Hoi Pin en Bellablue,

Kun je misschien wat meer vertellen over je stemmen? Is dit bv jouw stem of is het iemand anders die het tegen je zegt? Zijn het meer gedachten of echt dingen ''buiten jou?''

De stemmen zijn meer een soort gedachtes. Ze praten niet echt ofzo(?)

Uhm.. Ik heb die avond volgens mij veel muziek geluisterd, mijn plannen een beetje uitgewerkt en mezelf ook wel weer veel gesneden (verzorging enzo kostte ook veel tijd).Verzorging is geen slecht ding.

Het is eigenlijk best slecht (want het is niet grappig), maar ik moest wel een beetje lachen om dat stukje hierboven. Het klinkt echt net alsof je heel casual verteld wat voor een normale dingen je gisteren op je kamer hebt gedaan 🤔 Terwijl het dat dus eigenlijk niet is.

Haha, ik lees het net nog een keer en ik snap wel dat je een beetje moest lachen🙂

Ik vind het knap hoe je je iedere keer weer door de avond heen slaat! Respect!

😊

Heb je het al voor gesteld aan gezien er 8 dagen voor bij zijn. zo is wat vond ze van het idee?

Ik heb het niet eens meer voor hoeven te stellen... 😔 Mijn ouders en iedereen doen nu gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ik dood wil en mezelf beschadig. Ze komen niet eens meer kijken. Het is voor mij heel tegenstrijdig... Van de ene kant wil ik niet dat ze komen kijken, maar doordat ze nu niet meer komen kijken voel ik me heel alleen en onbegrepen

ik ben ook wel benieuwd of het jou stem is of 1 andere stem of allemaal verschillende stemmen.

Het zijn meerdere stemmen(soorten gedachtes). Er is bij mij vooral een hele kritische stem aanwezig.

hoe gaat het nu?

Het gaat nu echt heel slecht... Net weer twee gesprekken gehad. Een met mijn therapeut en een met een arts.

Bij mijn therapeut ging het wel oké. ik heb met mijn therapeut een aantal afspraken gemaakt, het komt er eigenlijk op neer dat we hebben afgesproken dat ik vanaf nu stop met snijden... Maar dat gaat me never nooit lukken en het boeit me allemaal ook gewoon vrij weinig meer... Om helemaal eerlijk te gaan zijn moet ik nu een dagboekje gaan bijhouden en dan meenemen. Waarschijnlijk gaat ze zich echt helemaal dood schrikken maarja

Bij de arts hebben mijn moeder en zij besloten dat ik weer aan die rot medicatie moet. Mijn moeder had beloofd achter mijn keus te staan (dat ik het niet wilde), maar dat deed ze dus weer lekker niet... Toen hebben ze me na drie kwartier toch zover gekregen om toch maar weer te beginnen.

Mijn gedachtes zijn nu dus ook weer erger dat ik gewoon dood moet enzo... Ik snap niet dat ik het niet gewoon doe... Ik wil al zolang dood en over een paar maanden zal dat echt niet anders zijn. Ik kan het beter dus maar gewoon doen🤔

Nu maar weer afleiden, afleiden, afleiden...

Groetjes,

Sad.fl
hoi

jammer dat je ouders doen als of het normaal is. ik begrijp wat je bedoelt. kan het zijn dat je er geen aandacht om wil maar dat ze wel blijven zeggen dat ze voor je klaar staan?

Het zijn meerdere stemmen(soorten gedachtes). Er is bij mij vooral een hele kritische stem aanwezig.

er is er een luider dan de rest? die ook gemeener is dan de rest? praat hij altijd op de zelfde manier/toon? of ook op andere manieren en tonen? ik heb als de hoofd stem boos is praat de rest ook bozer. ze zijn soort van de hulpjes van de hoofd stem. misschien begrijp je wat ik zeg. en anders kan ik het proberen duidelijker te maken

Het gaat nu echt heel slecht...

jammer 😥 kon ik maar iets voor je doen.

ik vanaf nu stop met snijden...

een afspraak is een begin. je blijft het toch wel zeggen in de gesprekken als je gesneden hebt.

helemaal eerlijk te gaan zijn moet ik nu een dagboekje gaan bijhouden en dan meenemen. Waarschijnlijk gaat ze zich echt helemaal dood schrikken maarja

ze gaat zich dood schrikken maar dat betekend wel dat als de waar heid er uit komt dat je wel beter geholpen kan worden en uit eindelijk kan je je beter gaan voelen.

Toen hebben ze me na drie kwartier toch zover gekregen om toch maar weer te beginnen.

geef het een kans en als heg echt niet helpt ga je in over leg voor andere of om te stoppen. ik herinner me dat mijn broer voor zijn gedachtes niet anti depressiefa kreeg maar 1 voor adders. zo dat het in zijn kop rustig werd.

Ik wil al zolang dood en over een paar maanden zal dat echt niet anders zijn. Ik kan het beter dus maar gewoon doen🤔

dat je nog niet dood bent betekend dat er iets is wat je tegen houd. als je nou onder zoekt wat dat is.

Nu maar weer afleiden, afleiden, afleiden...

ben ik ook mee bezig! wat doe je om je eigen af te leiden van je kop?

groetjes

bella
Hey Bella,

Ja, ik zou het heel fijn vinden als ze me laten weten dat ze voor me klaar staan. Mijn ouders zijn nu alleen heel bang dat ik binnenkort uit huis gehaald word, ze denken eigenlijk alleen maar aan zichzelf...

De kritische stem kan echt tegen me schreeuwen. Hij is ook heel gemeen en ik hoor hem ook heel hard. Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ik herken het wel.

Ik heb met de arts de afspraak gemaakt dat we over zes weken bepalen of ik stop of doorga. Ze heeft me beloofd me dan niet om te praten dus over zes weken ben ik gewoon weer van die zooi af gelukkig!

Ik denk dat wat me tegenhoud is de angst voor de dood en dat ik niet wil dat er mensen verdrietig om me zijn omdat ik dat echt niet waard ben. Maar angsten zijn er om aan te gaan en verdrietig zal toch niemand zijn. Dusja waarom niet eigenlijk?

Goed dat je je ook aan het afleiden bent! Ik leid me nu vooral af door muziek te luisteren, stil te staan dat ik de afgelopen dagen weer heb overleefd(ondanks dat ik gisteren bijna dood was, oeps) en ik ben bezig met het verwoorden van mijn gevoel om volgende week aan mijn therapeut te laten lezen. Lekker druk bezig dus en aan het hopen dat ik mezelf vandaag geen pijn ga doen!

Lukt het afleiden bij jou een beetje?

Groetjes,

Sad.fl
hai

geeft het dan een keer aan dat je dat fijn zou vinden. dat is de enigste manier...

mijn hoofd stem schreeuwt ook. ben jij voor de rest gevoelig voor geluiden. idk waarom ik me dat af vraag.

fijn dat je goede afspraken met die arst hebt gemaakt.

Ik denk dat wat me tegenhoud is de angst voor de dood

de dood kan ook echt eng zijn... denk ik. ben ik btw niet. ik ben bang dat mijn beste vriend er ook door...........

Maar angsten zijn er om aan te gaan en verdrietig zal toch niemand zijn. Dusja waarom niet eigenlijk?

sommige angsten zijn er om te houden. als je nergens bang voor bent is er ook niks aan toch?

ehm je zei het zelf al dat er mensen verdrietig worden als jij dood bent. de mensen uit je om geving maar ook mensen op het forum zo als ik gaan jou ook missen!

Goed dat je je ook aan het afleiden bent!

is ook echt niet gelukt. ik heb net een soort paniek aan val gehad? idk wat dat was. ik had bijna een black out... dat is dat ik in me eigen gedachtes kruip en er niet uit kom zonder hulp van mensen waar ik om geef... ik weet niet wat er wel was gebeurd als ik die black-out zou hebben gehad. de vorige keer had ik me halve enkel open gesneden. ik snij nooit als ik bij bewustzijn ben want ik voel geen fysieke pijn...

Ik leid me nu vooral af door muziek te luisteren, stil te staan dat ik de afgelopen dagen weer heb overleefd(ondanks dat ik gisteren bijna dood was, oeps) en ik ben bezig met het verwoorden van mijn gevoel om volgende week aan mijn therapeut te laten lezen. Lekker druk bezig dus en aan het hopen dat ik mezelf vandaag geen pijn ga doen!

hopen is een begin... vind je het lastig om het op te schrijven. ik doe altijd net als of ik het voor op het forum schrijf. en dan het gevoel wat binnen komt er ook uit schrijf. maar ze hebben van de week mijn boekje gevonden. en stond vooral is dat ik dood wil oeps 🙊. ik heb gezegd dat het van begin van mijn depressie was. dat geloofde ze ook nog 😱.

Lukt het afleiden bij jou een beetje?

Netflix met het forum wel. als ik geen Netflix had heb ik een probleem.

ik heb morgen een hele fake dag dus ga nu in me bed liggen en wachten tot het tijd is om op te staan. ik mag me de heledag als iemand anders voor doen. moest ik vanavond btw ook. ik moest zelfs eem knuffel aan de vriendin van me broer geven. omdát zij mij aan ziet als het kleine zusje.

groetjes

bella
Hoii Bella,

Mijn hoofd stem schreeuwt ook. ben jij voor de rest gevoelig voor geluiden. idk waarom ik me dat af vraag.

Ja, ik ben best wel gevoelig voor geluiden.

ik ben bang dat mijn beste vriend er ook door...........

Oh ja ik snap wat je bedoelt... Van de ene kant juist alleen maar goed als motivatie om door te blijven gaan, toch?

sommige angsten zijn er om te houden. als je nergens bang voor bent is er ook niks aan toch?

ehm je zei het zelf al dat er mensen verdrietig worden als jij dood bent. de mensen uit je om geving maar ook mensen op het forum zo als ik gaan jou ook missen!

☺️

is ook echt niet gelukt. ik heb net een soort paniek aan val gehad? idk wat dat was. ik had bijna een black out... dat is dat ik in me eigen gedachtes kruip en er niet uit kom zonder hulp van mensen waar ik om geef... ik weet niet wat er wel was gebeurd als ik die black-out zou hebben gehad. de vorige keer had ik me halve enkel open gesneden. ik snij nooit als ik bij bewustzijn ben want ik voel geen fysieke pijn...

Zo'n black out lijkt me echt super lastig! Ook wel heftig dat je jezelf toen ging snijden. Is het dan niet een idee dat je alles waar je jezelf mee kan verwonden weggooit zodat je dat sowieso niet meer kan doen? Ik zeg maar iets hoor🙂

ik heb morgen een hele fake dag dus ga nu in me bed liggen en wachten tot het tijd is om op te staan. ik mag me de heledag als iemand anders voor doen. moest ik vanavond btw ook. ik moest zelfs eem knuffel aan de vriendin van me broer geven. omdát zij mij aan ziet als het kleine zusje.

Herkenbaar, dat anders moeten voordoen. Bij mij kost het ook altijd zoveel energie en als je dan ook nog zo slecht slaapt... Veel sterkte in ieder geval vandaag nog 🙂

Groetjes,

Sad.fl
hoiii

Ja, ik ben best wel gevoelig voor geluiden.

is het ook hoe onrustiger de omgeving hoe harder die stemmen schreeuwen. ik heb wel eens gehad dat ze zoveel praate dat ik niet meer mijn omgeving kan verstaan.

ik ben bang dat mijn beste vriend er ook door.........
Oh ja ik snap wat je bedoelt... Van de ene kant juist alleen maar goed als motivatie om door te blijven gaan, toch?

op zich wel maar ook niet. hij wilt namelijk ook stoppen maar ik ben zijn uit laat klep waardoor hij nog door kan. maar ik ben bang als ik ruzie met hem krijg. dat wij er allebei mee stoppen en dan krijgt 1 docent waarschijnlijk de schuld omdat wij allebei haar vertrouwen.

Zo'n black out lijkt me echt super lastig! Ook wel heftig dat je jezelf toen ging snijden. Is het dan niet een idee dat je alles waar je jezelf mee kan verwonden weggooit zodat je dat sowieso niet meer kan doen? Ik zeg maar iets hoor🙂

ik heb geen spullen om me zelf te verwonden. maar ik loop denk ik dan onbewust naar beneden voor een (nieuw) mesje. daar kan ik gewoon niks aan doen als het gebeurt... is was een goed idee. maar ik kan echt alles tijdens een black out.

Herkenbaar, dat anders moeten voordoen. Bij mij kost het ook altijd zoveel energie en als je dan ook nog zo slecht slaapt... Veel sterkte in ieder geval vandaag nog 🙂

dankje! moet nog tot 8 uur vol houden en dan mag ik netflixen!

groetjes

Bella
Hoi,

Je stemmen zijn meer gedachtes. Ok, ik denk dat ik er dan nu een beter beeld bij heb.

Het gaat niet zo goed met je. Je hebt met je therapeut afgesproken om te stoppen met snijden. Heb je aangegeven dat dit een hele moeilijke taak is en dat het je waarschijnlijk niet in 1x gaat lukken? Het is goed om dit aan te geven. Zo weet je therapeut wel dat je je best doet, maar dat het gewoon moeilijk is.

Ze hebben je omgepraat om toch weer aan de medicatie te beginnen. Heb je toegegeven zodat het gesprek zou stoppen? Het is oké om hier alsnog op terug te komen. Jij moet die medicatie slikken en als je dat niet ziet zitten, zie je dat niet zitten en moet je het niet doen. Je moeder zou jouw beslissing steunen, maar ze heeft haar mond niet opengetrokken. Kun je het hier nog eens met je moeder over hebben?

Je moeder komt niet meer checken. Eigenlijk was dit wat je wou, maar je voelt je nu wel heel erg alleen en onbegrepen. Dat snap ik ook wel. Heb je een idee waar je op zo'n moment behoefte aan hebt? Als je dat weet, kun je hierover met je ouders praten, om te kijken of zij je daarmee kunnen helpen.

Over een paar maanden kan je gevoel totaal omgeslagen zijn. Dan kan je positief in het leven staan en je afvragen waarom je je ooit zo naar hebt gevoeld. Het is een mogelijkheid. Die mogelijk is er altijd. Je zou jezelf die kans niet moeten ontnemen, omdat het nu tegenzit. Er is nog veel wat je kan proberen. Nu je eerlijk bent geweest, zal je betere hulp ontvangen en is er dus een grotere kans dat je je beter gaat voelen. Probeer dit nog een kans te geven! Als het niet werkt, probeer dat dan ook aan te geven bij je hulpverlening!

Oh wacht, ik lees nu dat je een afspraak hebt gemaakt dat je over 6 weken mag stoppen met de medicatie. Wel goed dat die afspraak er dan tenminste is!

Gr. Pin
Heyy, daar ben ik weer. Sorry dat ik de laatste tijd minder reageer, maar vaak ben ik te moe en weet ik gewoon niet wat ik moet antwoorden...

Bella,

is het ook hoe onrustiger de omgeving hoe harder die stemmen schreeuwen.

Nee, dat heb ik eigenlijk niet.

Dat met je beste vriend en de black outs lijkt me wel echt heel erg lastig!!😔

Pin,

Het gaat niet zo goed met je. Je hebt met je therapeut afgesproken om te stoppen met snijden. Heb je aangegeven dat dit een hele moeilijke taak is en dat het je waarschijnlijk niet in 1x gaat lukken? Het is goed om dit aan te geven. Zo weet je therapeut wel dat je je best doet, maar dat het gewoon moeilijk is.

Ze begrijpt wel dat het me niet lukt om in een keer te stoppen. Gisteren heb ik het weer laten zien en het was wel echt weer een stuk minder zei ze. Alleen triggered dat het minder is me heel erg, waardoor het nu weer meer en dieper aan het worden is.

Ze hebben je omgepraat om toch weer aan de medicatie te beginnen. Heb je toegegeven zodat het gesprek zou stoppen?

Ja, ik was er echt helemaal klaar mee. Ik slik het nu al een week met veel moeite. Ik weet ook sowieso al dat ik ermee wil kappen of het nou helpt of niet... Maarja eerst maar even deze zes weken door.

Kun je het hier nog eens met je moeder over hebben?

Ik heb het tegen mijn moeder gezegd en ze snapte wel waar mijn boosheid vandaan kwam(alsof ik daar nog iets aan had). Ze vindt dat ik het moet slikken omdat ik anders waarschijnlijk opgenomen word en ze is bang dat ze dan als de slechte ouder gezien gaat worden. Echt totaal niet waar, maar ok🤐

Over een paar maanden kan je gevoel totaal omgeslagen zijn. Dan kan je positief in het leven staan en je afvragen waarom je je ooit zo naar hebt gevoeld. Het is een mogelijkheid. Die mogelijk is er altijd. Je zou jezelf die kans niet moeten ontnemen, omdat het nu tegenzit. Er is nog veel wat je kan proberen. Nu je eerlijk bent geweest, zal je betere hulp ontvangen en is er dus een grotere kans dat je je beter gaat voelen. Probeer dit nog een kans te geven! Als het niet werkt, probeer dat dan ook aan te geven bij je hulpverlening!

Ik kan wel doorgaan met strijden, lijden en elke dag weer dichter bij de dood zijn, maar dat heeft toch ook helemaal geen zin?! Ik ben gewoon op en echt helemaal klaar met dit rot leven... Ik voel me zo onbegrepen door deze wereld. En ja ik heb plannen en ik wil dood, maar boeiend! Ik ga echt niet langer meer lijden alleen omdat mijn ouders enzo dat willen! Het boeit me allemaal echt niet meer...

Haha sorry voor deze frustratie. T moest er even uit... 😂 Zoals jullie hier boven kunnen lezen doen de medicijnen (gelukkig😅) nog niet hun werk en voel ik me ook niet beter😂

Groetjes,

Sad.fl
Hey,

Het is niet erg hoor, als je even niet wil / kun reageren. Wij zijn gewoon hier :)

Je automutilatie was minder geworden. Dat besef heeft je getriggerd om juist weer meer en dieper te snijden. Kun je hierover praten met je therapeut?

Je wil eigenlijk nu al stoppen met de medicatie. Kun je dit aangeven?

Je moeder wil dat je de medicatie slikt, omdat je anders misschien opgenomen wordt en zij dan als slechte ouder gezien wordt. Zou ze niet juist aan jouw kant moeten staan, vraag ik me dan af... Is ze nu dan niet die slechte ouder...

Ik kan wel doorgaan met strijden, lijden en elke dag weer dichter bij de dood zijn, maar dat heeft toch ook helemaal geen zin?!Natuurlijk wel! Uiteindelijk zal dit strijden en lijden zijn vruchten afwerpen en zal je er iets goeds voor terugkrijgen. Dat lijkt nu misschien een grote grap, maar het kan echt!

[...]doen de medicijnen (gelukkig😅) nog niet hun werke...]

Je wil niet dat de medicijnen gaan werken? Waarom niet?

Gr. Pin
Hoi Pin,

Ik denk dat ik er wel met mijn therapeut over kan praten, maar het ook echt doen is lastig.

Ik wil wel stoppen met de medicatie, maar dat mag helaas niet. Waarom het niet mag weet ik niet...

Ja, precies! Ik vind het juist slecht dat ze niet aan mijn kant staat en mijn keuzes niet accepteert.

Ik wil niet dat de medicijnen gaan werken omdat ik het van mezelf allemaal zelf moet doen en dat wil ik ook. Ik voel me ook gewoon niet mezelf als ik weet dat die zooi me een ander persoon maakt.

Groetjes,

Sad.fl
Hey,

Je wil wel met je therapeut erover praten, maar dat wordt lastig. Je hebt de vorige keer toch je wonden laten zien? Doe je dat iedere keer? Want dan kan ze zien dat het meer is en dan is dat een goede opening naar dat gesprek, right?

Stom dat je niet mag stoppen :(

Heb je je moeder vertelt dat je het slecht vindt dat ze niet aan jouw kant staat? Misschien verandert dat haar gedachten.

De medicatie hoeft je echt niet iemand anders te maken. Ze kunnen bijwerkingen hebben, maar in het algemeen verbeteren ze je gemoedstoestand... Naja, ze zijn daarvoor in ieder geval ontworpen.

Gr. Pin
hoi

als je geen energie of zin hebt in reageren of een reactie plaatsen moet dat gewoon niet doen. wij lopen niet weg 😉 en wij gooien ons account (denk ik) ooo niet weg. dus voel je zeker niet verlicht.

Nee, dat heb ik eigenlijk niet.

fijn dat je dat niet hebt. maar nog steeds stom dat je wel stemmen hebt.

goed van je dat het minder was. maar door dat je therapeut zij dat het minder was ging je het weer meer doen. misschien zou je aan kunnen geven dat jou dat triggert. dat ze dat niet meer zegt.

maar als de medicijnen werken wil je als nog stoppen, mag ik weten waarom?

ik zou denken als het helpt dan zou ik er blij mee zijn en dan zou je als het een tijdje helpt misschien af kunnen bouwen dat je niet weer hele maal teurg valt.

je moeder is echt geen slechte ouders als je opgenomen zou worden. misschien als jij daar zelf ook behoefte aan zou hebben is ze juist de goede ouder. omdat je je dan echt beter kan gaan voelen. en niet door medicijnen waar je geen zin in hebt.

als jij graag je frustratie kwijt wilt mag dat! daar is het forum toch voor? nou ja dat vind ik...

groetjes

bella
Heyy, daar ben ik weer🙃

Pin,

Ik laat mijn wonden alleen aan mijn therapeut zien als ze erom vraagt, toevallig is het dan (gelukkig😅) altijd wel wat minder. Daarna word het dan juist weer meer en dan vraagt ze het niet, heel handig haha.

Bella,

Ik wil gewoon stoppen met de medicatie omdat het elke avond weer een strijd is om het in te nemen. Ik wil graag zo prettig mogelijk leven in de tijd die ik nog heb en dan zit ik niet steeds op die strijd te wachten.

De afgelopen week ging het weer heel slecht... Ik maak weer plannen en het begint echt de verkeerde kant op te gaan...

Groetjes,

Sad.fl
Hey,

Het gaat niet de goede kant op. Goed dat je het forum weer opzoekt!

Weet je therapeut dat je weer meer gaat snijden nadat ze ernaar heeft gevraagd?

Heb je ook gemeld dat het weer zo slecht gaat?

Is er niet nog een leuk boek die je wil lezen of een serie die je wil kijken? Voor mij zijn dat altijd hele goede dingen om mezelf mee af te leiden.

Ik zou je wederom aanraden met je therapeut te praten. Ook omdat de medicatie duidelijk niet werkt of je nu last hebt van een bijwerking (soms wordt je stemming eerst slechter voor deze verbetert door de medicatie).

Gr. Pin
Hoi Pin,

Nee, mijn therapeut weet het nog niet. Ik heb wel wat hints proberen te geven, maar ik weet niet of ze die heeft opgepakt.

Nee, ik heb ook niet verteld dat het weer zo slecht gaat.

Ik zal dadelijk weer mijn best gaan doen om me af te gaan leiden. Ik hoop dat het lukt! 🙂

Ik zou nu achteraf ook wel graag mijn therapeut in willen lichten, maar ze heeft vakantie🤪. Ik raakte helemaal in paniek toen ik het te horen kreeg, omdat ze nu nog de enige is waar ik goed mee kan praten. Ik heb altijd het gevoel dat als ik bij haar ben geweest ik er nog wel één weekje tegenaan kan, dat word nu dus wel een beetje strijden...

Dinsdag staat er weer een afspraak gepland met de arts, maar ik zal toch sowieso door moeten gaan🙃

Groetjes,

Sad.fl
Hey,

Vind je het eng om het direct te zeggen? Van het snijden en dat het slechter gaat?

Oei, ze is op vakantie! Lang?

Ook al moet je doorgaan, is het wel goed om aan te geven wat je allemaal voelt en dat je voelt dat het niet werkt. Anders slik je ze al helemaal voor niks!

Gr. Pin
Hey Pin,

Nee, praten gaat steeds beter. Sinds ik eerlijk ben geweest kan ik zoveel beter praten! Iedereen zegt het, zelfs mensen waar ik een hekel aan heb en niet mee wil praten.

Nee, ze is niet heel lang op vakantie... Maar wel lang genoeg dat ik er enorm van in paniek raakte omdat ik bang ben dat alles teveel word en ik mezelf toch vermoord🙃

Volgend jaar moet ik de stap van regulier onderwijs naar speciaal onderwijs maken, blijf ik zitten en zak ik twee niveaus... Mijn leven is momenteel echt een feestje 🙄 de zorgcoördinator van de school waar ik nu nog op zit laat me nu volledig zitten en heeft geen zin meer in me(ik ook niet in haar maar kom op ik blijf tot het eind van het jaar een leerling van die school dus ze zijn verplicht dingen voor me te blijven doen...). Ik mis nog zoveel duidelijkheid... Momenteel zie ik de toekomst echt gewoon als een groot zwart gat... Daardoor heb ik echt heel veel drang om het te doen zegmaar.

Momenteel loop ik bijna te janken in bed omdat ik zo ontzettend graag dood wil, in staat ben om het te doen en ik alleen ben en er dus niemand is om me tegen te houden... Ik kan me ook niet meer afleiden... Het enige wat ik momenteel kan denken is dat ik dood moet en de pijn uit me moet(ook behoorlijk veel snijdrang🤪). Hopelijk kom ik de avond weer een beetje door en ben ik er morgen nog🙂

Sow, mijn hoofd is wel weer wat leger nu haha.

Groetjes,

Sad.fl
Hey Pin,

hey

ben ik weer. ik las wel mee maar had niks zinnigs te zeggen 😉

fijn dat praten beter gaat! misschien kan je uiteindelijk ook beter met andere er een beetje overpraten als ze iets vragen of zo... alleen als je het wilt natuurlijk.

ik weet zeker dat het gaat goed komen tot je psycholoog terug van vakantie. en als het te erg woord heb je altijd het forum en 113 nog.

jammer dat je 2 niveaus naar beneden moet 😥. maar misschien is speciaal onderwijs wel fijn voor jou!

ik zit ook op speciaal onderwijs en vind het fijner dan regulier omdat ze je niet zien als een nummertje. ze geven je echt persoonlijke aandacht en de klassen zijn kleiner. en als iets niet lukt lukt het niet en kijken ze wat wel kan.

als je duidelijkheid te kort komt kan je dan niet om duidelijkheid vragen?

ik weet zeker dat jij deze avond door gaat komen!

ga je morgen nog iets leuks doen?

of iets niet stoms doen?

fijn dat door het forum je hoofd leger woord. je mag natuurlijk vaker dingen op het forum weg typen 😉

groetjes

bella
Hoii Bella,

Het forum helpt me altijd wel, maar met 113 ben ik een beetje klaar... Een paar dagen geleden heeft iemand me weggestuurd en ik mocht pas terug komen als ik 112 had gebeld. Gelukkig niet gedaan, haha.

Ja, ik wil sowieso af van de school waar ik nu op zit omdat ze me maar blijven teleurstellen... Vorig jaar overgegaan op VWO terwijl ik een halfjaar thuis heb gezeten zo ongeveer... En nu vinden ze het gek dat t niet meer gaat...

Nee, mijn mentor wilt niets met me te maken hebben en de zorgcoördinator heeft het helemaal verpest bij me... Ik ben nu alweer een paar weken thuis en daar is ze nogal boos over. Mijn school heeft geen verstand van autisme...

Haha, tot nu toe is het me gelukt (vraag me niet hoe😂). Morgen moet ik de tuin gaan schoonmaken ivm het mooie weer dit weekend(super leuk voor het eerst een zomer met lange mouwen). Het is niet leuk, maar wel afleiding!! Ik las dat jij naar de kapper gaat en Pokémon go gaat doen. Je bent wel echt heel goed bezig!! Veel succes! (stiekeme meelezer hier😂)

Groetjes,

Sad.fl
hoi

ik snap dat je klaar bent met 113. ik namelijk ook haha.

als het goed is krijg je volgend jaar een mentor die met autisme kan om gaan.

het verbaast mij niet eens dat iemand niet naar school gaat, haha. 7 mensen die ik ken van speciaal onderwijs gaan nooit naar school. 1tje is zelfs op dit moment voor een maand op vakantie 😂

ik moet morgen ook de tuin doen. zo fijn moet de voor tuin doen waar allemaal bekende langs lopen 😒

succes met lange mouwen dragen!

pokemon go is eigenlijk een goeie aanrader. de mensen die lijken niet hoe je er uit ziet of hoe slim je bent. ook niet naar de leeftijd. gewoon naar of je actief en gezellig bent. en als je slecht in Engels bent is het en mooie manier om het te leren. maar je kan het ook gewoon doen als je alleen wilt zijn. het is gewoon goed leed vermaak... het heeft mij geholpen om te blijven.

als ik dat zo lees lijkt het net dat ik reclame maak 😅. of verslaaft ben 😂

(stiekeme meelezer hier😂)

is niet erg hoor! je mag ook altijd reageren... ik lees bijna elke toppic die hier komt 😂 als ik niet bij me vader ben.

groetjes

bella
Hoi!

Fijn dat praten steeds beter gaat :)

Je bent dus wel bang dat je zelfmoord pleegt. Dat betekent dat je het dus eigenlijk niet wil...

Wat stom dat je per se naar speciaal onderwijs moet, of vind je zelf ook wel dat dat beter is? Je doet nu VWO, maar als ik het goed begrijp moet je dan dus VMBO gaan doen. Is dat niet veel te makkelijk voor jou?

Mijn school heeft ook een keer gezegd dat ik altijd nog naar speciaal onderwijs kon gaan, maar dat vind ik voor mezelf dus totaal niet nodig, want het gaat prima met wat aanpassingen. Bij jou lukt het dus niet meer op regulier onderwijs? Wat nou als ze je rooster zouden aanpassen bijvoorbeeld? Ik volg niet al mijn lessen, omdat de dagen te lang zijn en op deze manier kan ik het beter volhouden.

Je mist heel veel duidelijkheid. Kunnen je ouders misschien helpen om die duidelijkheid te krijgen of af te dwingen bij school?

Je bent dus hopelijk de nacht doorgekomen, of niet? Wat stom dat je je nu even niet meer kon afleiden. Wat zijn voor jou de beste methodes om jezelf af te leiden?

Haha oké, wauw, 113 stuurt je weg, omdat je 112 moet bellen. Dat is bijzonder. Ehm, je hebt niet gebeld, maar alles gaat verder wel weer ok? (Daarmee bedoel ik stabiel klote.)

Veel succes met de tuin alvast. Dat is een goede afleiden. Wist je dat werken in de tuin (zegmaar in de natuur bezig zijn) mediterend kan werken en stress verlagend werkt? Komt dat even goed uit 🙃

Gr. Pin
Hey Bella en Pin,

Bella,

Fijn om te lezen dat Pokémon go zo'n goede afleiding voor je is en je het ook heel leuk vindt!

Pin,

Ik wil wel dood, maar ik ben nogal bang voor de dood... En als ik eenmaal dood ben kan ik niet denken: "heyy, ik wil weer terug". Als ik niet zo angstig was geweest was ik er nu al lang niet meer geweest. Toch eigenlijk wel goed zo'n angst 🤔

Ik wil niet naar het speciaal onderwijs, maar op de school waar ik nu op zit wil ik ook echt niet blijven.

Vmbo is sowieso wel veel makkelijker, maar het is gewoon ver onder mijn niveau...

Ik heb het aan het begin van dit schooljaar al voor elkaar gekregen om zo weinig op school te zijn dat ik een aangepast rooster kreeg(9 uur in de week school). Toen kwam een paar maandjes later het nieuws dat ik binnen drie maanden volledig op school zou moeten zitten(nu dus ongeveer) en ik als dat niet lukte weg moest. Het opbouwen ging goed en zat bijna volledig op school nog ver voor wanneer het moest, maar anderhalve maand geleden kreeg ik dus te horen dat ik toch weg moet... Super gemeen van ze dus. Daarom wil ik dus echt weg.

Mijn ouders hebben gezegd dat ze haar volgende week gaan mailen. Ben benieuwd 🙃

Ik ben jammergenoeg de nacht wel doorgekomen. Ik heb niet echt een vaste methode om me af te leiden. Ik moet gewoon echt bezig blijven of slapen.

Ja, het gaat wel weer oké. Heb wel een wond die hartstikke veel pijn doet, maarja ik heb het zelf gedaan. Verzorgen mag ik hem ook niet omdat ik me heb wijs gemaakt dat ik dat niet waard ben... Ik ben weer zo aardig voor mezelf🙄

Haha, met de tuin ben ik 5 minuten bezig geweest... Ik werd ineens heel sad omdat ik perongeluk een spin dood gestampt had en ik die spin dus eigenlijk wilde zijn. Soms snap ik mijn gedachtes echt effetjes niet, het slaat echt helemaal nergens op..! .

Groetjes,

Sad.fl
hey

Ik ben blij dat je die angst hebt. lekker zo laten en je beter gaan voelen hoe moeilijk dat ook is.

Vmbo is sowieso wel veel makkelijker, maar het is gewoon ver onder mijn niveau...

meestal op speciaal onderwijs als je een van beter kan dan dat je niveau is mag je gewoon dat een niveau hoger doen. als het een goede school is passen ze het op jou aan en niet jij aan de school. snap je wat ik bedoel?

gelukkig kon je de nachten door komen. ik zag het gister avond al toen ik soort van probeerde te slapen 🤔

je moet niet zo streng zijn voor je zelf 🙃

je hebt geprobeerd aan de tuin te werken 👏

ik heb het niet eens geprobeerd 😂 vond Netflix belangrijker 🤫

Ik denk dat gedachtes nooit logisch worden...

en die spin moest gewoon niet in de weg lopen...

groetjes

bella
Hoihoi,

En dan zeg je ook nog dat de angst goed is. Nou, dan wil je dus eigenlijk helemaal niet dood 🙂 😉

(Even een disclaimer dat ik je natuurlijk helemaal serieus neem met alles wat je hier deelt. Ik probeer je alleen in te laten zien dat er dus nog dingen in je zitten die willen leven. Dat is goed om je te realiseren. Tegelijkertijd kun je natuurlijk wel graag dood willen. Kan allemaal samen. Maakt dingen niet minder erg of minder echt of minder heftig.)

Ja, bij mij in de buurt zou ik ook naar een lager niveau moeten als ik naar speciaal onderwijs zou gaan en daarom heb ik niet eens overwogen om erheen te gaan. Ik heb die uitdaging nodig. Maar goed, hopelijk brengt deze school je dan wel wat je nodig hebt.

Het is inderdaad wel een rotstreek van school om je alsnog weg te sturen, terwijl je je wel gewoon hebt gehouden aan de afspraak. Ik vraag me nu wel af waarom je dan meteen naar speciaal onderwijs moet en niet gewoon naar een andere middelbare school kan?

(Nog een disclaimer, ik heb geen haat op speciaal onderwijs ofzo. Dat is helemaal prima. Het komt alleen op mij over alsof je daar niet op zit te wachten en daarom probeer ik in andere oplossingen te denken.)

Ik zou als ik jou was wel die wond gaan verzorgen. Je hebt echt heel veel problemen als die gaat ontsteken. Ik vind overigens niet dat jij straf verdient, maar is het snijden en het litteken niet al een erge straf? Maak 'm anders op z'n minst schoon.

Haha oké ik moest eigenlijk best wel lachen om dat spin gebeuren. Laat je niet afschrikken door de spin. De tuin is echt wel een goede plek om jezelf af te leiden. Spinnen lopen lang niet overal, dus grote kans dat je de volgende keer niemand vermoord, behalve het onkruid.

Gr. Pin

Reageer