Skip to main content

Hii,

Pfff ik zit al een lange tijd totaal niet fijn in m'n vel. En heb het denk ik allemaal te lang genegeerd en weet het nu allemaal niet meer.  Er spelen gewoon zoveel veel dingen waar ik last van heb en waar ik me druk om maak. Ik ga niet meer naar een psycholoog omdat dat is afgelopen, maar voel me eigenlijk super dom 😕 ik heb gelogen over hoe het gaat en de opdrachten die ik thuis moest maken is ook allemaal gelogen 🙈 en merk nu pas dat dat zo stom is . Ik durf hier ook niet met mijn ouders over te praten, want die hebben nu al genoeg aan hun hoofd en mijn vader begrijpt me sowieso niet... Ik kan hier wel een beetje met vrienden over praten maar dat gaat nogal lastig allemaal. Ook zit ik met enorme schuldgevoel naar bepaalde mensen en heb het gevoel dat ik alles en iedereen in de steek heb gelaten. Nu ik niet meer naar school ga lig ik eigenlijk alleen maar in bed en lukt eten en drinken nauwelijks omdat ik me gewoon erg rot voel.  Als ik toch uit bed  ga voel ik me super wazig en paniekerig dat ik zonder logische reden uit elkaar barst en breek. Ben al wel bij de huisarts geweest maar die doet gewoon niks en denkt dat het door het flauwvallen komt.  En eigenlijk zou ik hier niet eens meer willen zijn, soms schrijf ik wel brieven voor degene die dicht bij mij staan en verscheur die daarna weer omdat ik me dan afvraag waar ik mee bezig ben, maar sinds paar dagen ben ik ook echt van plan om de brieven naar vrienden enzo te versturen en er een eind aan te maken.... 😕Heb het hier wel met iemand over gehad die dit ook heeft, maar met diegene gaat het zelf ook slechter nu dus wil haar ook niet bang maken,  zijn er meerdere die dit herkennen en hoe wordt je dan uiteindelijk weer wat positiever? 

Liefs..

Hi lieve ​@Boterbloempjee ,

wat super naar dat je je zo voelt😥🙁

Ik snap je wel dat je het niet tegen je ouders wil zeggen😕 maar ik weet zeker dat ze liever hebt dat je het zegt dan dat je het voor je houd😘

ging je naar de psycholoog in het ziekenhuis en was het daarom afgelopen? ik denk als je zegt dat je echt weer hulp nodig te hebt en niet helemaal eerlijk bent geweest je wel weer mag komen, zou wel heel slecht zijn als ze dat niet zouden doen😖 en dat je niet eerlijk was snap ik ook wel een beetje😕 . Hoop wel heel erg dat je nu wel eerlijk gaat zijn, en weet als je iets nog niet wilt delen dat ook oke is he.

Ik herken het wel een beetje😔 bij mij helpt vooral even afleiding wel om rustiger te worden. bijv opruimen, kerstboom optuigen, cadeautjes inpakken, en misschien kan je iets bakken?

Heel veel liefs en een knuffel🤗❤️ hoop dat je je snel wat beter voelt😘

Hii,

@Cantaloupe .. het was niet de bedoeling om jou of iemand anders bang te maken hoor🙁 ik ging niet naar een psycholoog van het ziekenhuis en het is afgelopen omdat ik ergens anders hulp voor kreeg en omdat ik zei dat het beter ging en er verder niks meer was is dat nu afgelopen. En wat ik heb gezegd in mijn topic klopt niet helemaal het is niet dat ik perse dood zou willen maar wil dat ik me postiever ga voelen en ik minder met bepaalde dingen zit... maar ja snap ook wel dat ik niet iedereen zal kunnen helpen..

Liefs🤗

Hey super lieve ​@Boterbloempjee !  Wat erg voor je dat je ook met zulke nare gevoelens moet zitten! Misschien kun je toch weer met de psycholoog gaan praten. En dan leg je dit uit. Niemand zou dan boos worden, alleen maar willen helpen! Je verhaal lijkt iets op dat van ​@Tartan15  en die heeft ook hulp met oefeningen en opdrachtjes. En misschien kun jij dat ook! En als je dan helemaal eerlijk alles verteld kun je veel beter geholpen worden. En ik heb helaas geen top advies van hoe je het beste met je gevoel kunt dealen, maar het kan altijd helpen om er veel over te praten en te schrijven, tekenen en van alles. En je bent een super lieve leuk aardige meid die mensen heel goed helpt. Jij kunt echt zoveel moois doen! Nu dus ook voor jezelf ♥️ en je kunt om te beginnen eens met de Kindertelefoon bellen voor deskundig advies. Maar vooral, onthoud dat je er mag zijn, dat je een lieverd bent en dat je om van te houden bent!  Heel veel sterkte lieve ​@Boterbloempjee  😘

Liefs, Tover xxx

Hi lieve Boterbloempjee 

wat erg naar voor je dat je er zo doorheen zit zeg

ik snap dat je niet wil/durft om het te zeggen tegen je ouders/psycholoog te gaan toch is dat wel handig hoor 

ik zou als ik jou was geen eind er aan maken hoor 

want er zijn mensen die van je houd (ook op het Forum) en die gaan je dan erg missen en later zou je misschien een leuke toekomst kunnen krijgen snap je?

kijk ik denk dat dit boek wel zou kunnen helpen 

Boek  

en je kan altijd chatten of bellen met 113/De kindertelefoon 

als je het niet meer ziet zitten 

en wat ​@Cantaloupe zegt over afleiding kan ook helpen 

ik hoop dat ik je geholpen hebt 

je bent een kanjer ja echt waar 

veel liefst 

Groetjes 

Hai,

weet de huisarts wel wat meer over dit gevoel? 

Misschien helpt het alles op te schrijven en aan hem te geven? hoop dat hij het dan wel serieus neemt😕❤️

veel liefs🤗

En kan je niet alsnog die psycholoog vragen of je er weer heen mag omdat je niet eerlijk was dat er verder niks was?

liefs🤗

Hey ​@Boterbloempjee!

Wat een slechte hulp krijg je zeg…

Oh, en ik vind het zo erg dat je zelfmoordgedachtes hebt, pleeg alsjeblieft geen zelfmoord! Ik weet dat heel veel mensen dat tegen jou zeggen, maar jouw leven is zo kostbaar. 

Ik kan je niet echt helpen, want ik heb me nog nooit verschrikkelijk rot gevoeld als jij. Maar ik wens je wel heel veel sterkte <3

Kusjes, Bliss

Hoii beste Boterbloempjeee

Het gevoel is echt naar, je bent niet de enige want soms heb ik ook die momenten dat ik me zo voel. Als je door zet komt het altijd wel goed, ik heb dan ook wel zo'n moment dat ik ECHT niet meer kan maar als je doorzet dan komt het goed zeker weten en denk niet te veel aan de de volgende dag want straks voel je je gewoon volgende week of morgen weer het beste en dan kan je beter doorzetten.  En het helpt om ook effe door het forum te kijken en dan mensen met het zelfde gevoel te lezen dat je dan niet de enige bent en sommige mensen hebben het erger. En denk niet meer aan het verleden want dat is geweest en mensen vergeten het sneller dan je denkt. Misschien kan je ook een leuke hobby vinden en dan meer afleiding zoeken daar, dat helpt mij ook heel erg. Ik weet zeker dat je het kunt en wees sterk en denk niet te veel na en probeer indd ook te praten met iemand ik snap wel dat het moeilijk is, je kunt het! Ik geloof in je <3

Liefst mij 

Hey,

wat ongelofelijk naar verhaal.  Maar ik ben het met de rest eens. Je kunt afleiding zoeken door bijvoorbeeld even naar buiten te gaan of te appen of bellen met je vrienden. Ik geloof in je en hou vol 🥰

alle liefs van mij 🤗

Heyy lieve ​@Boterbloempjee,

Wat naar allemaal zeg.. Ik heb eigenlijk niets meer toe te voegen aan de reacties van de anderen en ik hoop dat je daar wat aan hebt. Wou je alleen nog zeggen dat als je zelfmoordgedachtes hebt je altijd contact op kan nemen met https://www.113.nl/ voor hulp.

Ik hoop echt dat het gauw wat beter gaat met je ik vind je echt een heel lief en aardig iemand en je bent altijd zo positief hier in je reacties! Je gunt iedereen altijd het beste toe en dat wens ik jou ook echt toe! Als je wat kwijt wilt ben je hier altijd welkom wij zijn er voor je!♥️🤗

Sterkte!🍀

Liefs, ItsJustMe <3

Zo is het ​@ItsJustMe ! Helemaal mee eens hoor! Lief hoe je het zegt en het klopt absoluut! ❤️❤️ 

Liefs, Tover xxx

Voor jou ​@Boterbloempjee : ❤️😘🥰😍❤️🧡💛💚🩵💙💜🤎💘💝💖❣️♥️💟💌💕💞💪👍

Lieve groetjes van Tjempie xxx

Hoi lieve ​@Boterbloempjee  ik ben het helemaal eens met iedereen hier.  Ik herken je gevoel en ook dat het allemaal best zwaar is, ook om er eat aan te gaan doen. Waar moet je beginnen, waar komt het door,  dat soort vragen. Ik hoop dat je er mee kunt dealen en dat je gesteund wordt om  sterker te worden dan dat nare gevoel. In mijn topic van deze zomer heb ik veel verteld over wat me hielp. Ik wens jou ook zulke hulp en ondersteuning. En schroom niet om vragen te stellen en jezelf te laten helpen. Je kunt het en vertrouw erop! Veel sterkte en succes! 😘

Groetjes liefs Tartan XxX 

Haii lieve ​@Boterbloempjee ,

hoe gaat het nu met je?❤️

liefs van mij🤗

lieve lieve ​@Boterbloempjee  wat super naar voor je…. ik zou naar je ouders toe ookal wil je het niet🙁, die kunnen er voor zorgen dat de psycholoog weer begint. met je zelfmoord gedachtes kun je terecht bij 113 en de kindertelefoon. en het flauwvallen heb je toevallig vaco vagale colaps ik heb dat namelijk ook😥. heel erg veel succes lieverd😘

Hii,

Allereerst bedankt voor alle reacties!!❤️❤️

Op dit moment wil ik er eigenlijk helemaal niet meer zijn 😭 ik heb vanmiddag  te horen gekregen dat een vriendin is overleden 😭🙈... verder weet ik het niet meer en staat alles ondersteboven 🙁🙁

Bedankt voor het vragen ​@Cantaloupe ❤️

Ahh verschrikkelijk ​@Boterbloempjee  dat is heel erg en  verdrietig! Ik heb geen mooie woorden. Heel veel sterkte!  ♥️♥️♥️♥️

Liefs Tover 😘

Hi lieve ​@Boterbloempjee ,

pff awh jeetje wat heftig 😥😖 ik weet ook even geen goede woorden, heel veel sterkte en een knuffel 🫂❤️

heel veel liefs 😘🫂

Lieve ​@Boterbloempjee 

We lezen dat je op het moment in een hele lastige situatie zit. Het ging al niet zo goed en nu dit verdrietige nieuws over je vriendin er ook nog bij.  Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Zoals je kunt lezen in de bovenstaande berichten leven er heel veel forumgebruikers met je mee. Als je het fijn vindt mag je ook met De Kindertelefoon bellen, dit kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur(0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen en je hart wil luchten of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Fem, De Kindertelefoon

@Boterbloempjee 

Wat vreselijk! Gaat het al wat beter?

@Wolkje 

Hii,

Bedankt ​@Cantaloupe en ​@Tover01!! 💖💖

@Wolkje .. het gaat eerlijk gezegd niet echt beter en blijf me slecht voelen...🙁😖

Liefs 

Hoi lieve ​@Boterbloempjee  dat is ook volledig te begrijpen. En je verdrietig voelen mag zeker en is ook helemaal goed. Niet leuk, maar wel goed. Geef je er af en toe maar aan over.  En probeer er echt over te praten. Ik herken veel van je verhaal en echt,  als je goede hulp en steun krijgt en je gevoelens accepteert kun je er mee dealen. Ik weet ook dat niets zomaar weg gaat, maar een plek geven helpt en maakt weer ruimte voor een stuk plezier, een stukje goed gevoel. Maar ik begrijp zeker ook dat je dat nu nog niet hebt. Ik worstel ook dus ik weet dat er geen simpele oplossing is. Maar als je veel zorg en liefde en kracht bij elkaar brengt kun je weer boven komen. En emoties zijn gewoon prima, laat maar komen. Ik heb het ook moeten accepteren. Je bent echt een fijne lieve en zorgzame mooie persoonlijkheid en dat mag je ook accepteren 😘♥️

Groetjes liefs Tartan X 

Hey lieve ​@Boterbloempjee ,

awhhh wat ontzettend heftig zeg. 😘😔 ik hoop echt dat je je snel fijner kunt voelen. Misschien zou het kunnen opluchten om waar je mee zit kwijt te kunnen bij iemand of hier op het forum.😘

alle liefs en dikke knuffel 🥰❤️

Heyy lieve ​@Boterbloempjee,

Wat een verschrikkelijk bericht zeg.. Heel veel sterkte en dikke knuffel van mij!❤️

Liefs, ItsJustMe <3

Hii,

Bedankt ​@Cantaloupe en ​@Tover01!! 💖💖

@Wolkje .. het gaat eerlijk gezegd niet echt beter en blijf me slecht voelen...🙁😖

Liefs 

Da's niet fijn. Sterkte!

@Wolkje.

Reageer