Skip to main content
Vraag

ik weet het niet meer

• March 9, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben 13 en ik heb veel problemen met van alles, familie, vrienden, mezelf school. ik vind het best moeilijk. Ik twijfel want best veel tieners hebben dit en ik denk eigelijk elke tiener. Dus ik en niet anders ofzo en ik heb het niet moeilijker, maar het voelt zo moeilijk en ik denk erover om naar bijv een huisarts (alleen dan zon speciale voor mentale problemen waartegen je kan kletsen enzo.) en dan geen therapeut maar ik weet de naam niet meer., te gaan omdat ik me zo rot voel. Moet ik denk je zoiets doen? Want ik wil niet selfish zijn en denken dat. ik het erger heb enzo.

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@D12345! Wat goed dat je er zo open over praat en nadenkt over hoe je je voelt. Het is helemaal niet selfish om hulp te zoeken, ook al denken veel tieners soms ook dat ze het moeilijk hebben. Jouw gevoel is echt en het is belangrijk.

Als je het idee hebt dat het je écht zwaar valt, dan kan het heel fijn zijn om met iemand te praten die er voor je is en die je kan helpen, zoals een huisarts of een speciaal iemand die zich richt op mentale gezondheid — bijvoorbeeld een jeugdpsycholoog of een praktijkondersteuner jeugd (POH-jeugd). Die zijn er juist om te luisteren, zonder te oordelen, en samen te kijken wat jou kan helpen. Het betekent niet dat je het ‘erger’ hebt dan anderen, het betekent alleen dat jij even wat extra steun nodig hebt.

Dus ja, ik zou zeker zeggen: probeer het! Je hoeft je niet schuldig te voelen, want het is heel normaal om soms hulp te willen als het moeilijk is

xx liefs Wolf 🐺