Ik ben zo klaar. Mijn ouders snappen met niet, en ik voel me slecht. Ze zeggen altijd : deel het altijd met ons als je je naar voelt! Maar dan word heel lastig als ik ze niet zo vertrouw. Ze zeggen altijd tegen me zelfs als ik net thuis ben en zonder ook maar een hallo: je hebt je beugel niet in! Je hebt je bril niet op! Je moet gaan oefenen voor drummen, want anders ga je ermee stoppen, en gaat je drumstel weg! Zelfs als ik even geen tijd heb om te drummen, worden ze meteen heel boos. Ik moet dus minimaal 2x per week oefenen, en als ik dat niet doe, moet ik van drummen af, en gaat mijn drumstel weg. Dit klinkt misschien niet zo erg, maar dit gebeurt elke dag, en ik kan gewoon niet aan alles denken tegelijk soms. Dan vergeet ik het gewoon. Ik kan hier echt niet mee door. Ze snappen niet dat als ze dit doen, ze me laten voelen als niet genoeg voor ze. Ze dreigen ook altijd met: als je nu niet hier komt gaat je drumstel/ beugel weg (alsof ik een hond ben) en als je niet dat doet, gaat je beugel/ drumstel weg. Ik word er zo ziek van. Ben ik dan niet genoeg? Dos ik het dan niet goed genoeg? Ik vertrouw ze niet meer. Het lukt me niet meer. Ik heb ook al de stress van dingen op school, en ik kan het niet meer bijhouden. Ik wil ook gwn een klein beetje vrij kunnen zijn. Maar dat lukt niet zo. Ik heb hulp nodig. Ik wil gewoon even van mijn ouders af. En ook als dit gebeurt, denken ze meteen dat ik niet meer van ze hou. Ik hou nog wel van ze, maar ik vertrouw ze niet veel meer.
Heey
Ik snap dat het op deze manier lastig wordt om hierover te praten met je ouders. Heb je hen al eens verteld dat je dit best vervelend vind en dat je alleen maar je best doet. Misschien doen ze dit niet bewust en beseffen ze niet dat dit een invloed heeft op jou, maar dan nog is het zeker niet fijn of geen excuus. Dus ik zou zeker eerst beginnen met dit aan te kaarten. Als ze dan niet begripvol of positief reageren kan je best met iemand anders gaan praten. Dit kan echt iedereen zijn bv leerkracht, leerlingenbegeleiding, tante, opa, trainer, leiding, vriendin… weet dat er zoveel mensen voor je klaarstaan en naar je willen luisteren. Het is echt belangrijk om met iemand waar je je fijn bij voelt te praten. Het is misschien cliché maar praten helpt echt!
xx
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.