Skip to main content

Ik heb op de basisschool best een moeilijke tijd gehad, dus toen ik naar de eerste ging had ik het wel een beetje moeilijk. Het was heel leuk en ik dacht dat ik er over heen was. Maar ik heb de laatste tijd best veel last er nog van, er komen ook nieuwe dingen bij. (Zoals geheimen van mezelf, waar ik dan bang voor ben dat die worden ontmaskerd of onzekerheid) Ik weet niet wat ik er mee aan moet, praten is geen optie want ik wil er niemand mee lastig vallen. Ik kan ook niet zomaar naar een psycholoog want ik ben pas 13 jaar…

Hey praten is juist wel een optie want dat mag je hoor! Als jij de Kindertelefoon belt zijn ze er voor jou! En je mag ook hier op het forum om tips en adviezen vragen dat vind iedereen helemaal top! Dus lieverd naturally mag jij dat 👍😃

XxX Asky


Hey @gaathetidk1 , hoe moeilijk het is, praten is wel de goede optie. Ik ben het helemaal eens met @Askygirl wat ze zegt. Wij zijn hier om mensen te helpen, dus ook jou :)

Groetjes, @Monkeyboy69


Hoi hoi, ik ben het met @Monkeyboy69  en @Askygirl  eens. Je mag altijd over je problemen en je gevoel praten,ook hier ! 

Groetjes liefs Tartan X


praten is een goede optie. misschien niet altijd met een psycholoog, maar je kunt het andere mensen praten die je vertrouwd of met anonieme mensen zoals op deze site. of als je echt niemand vertrouwd praat met jezelf. Heet begin een dagboek, maar maak het geen dagboek maar een gesprek met jezelf, waarin je je gedachtes uitlegt  in vorm van een geschrift alsof je het aan iemand anders uitlegt. het kan tot meer inzicht en overzicht helpen, zeker als je het later terug leest. 

als je merkt dat je een echte stoornis hebt  zoals een eetstoornis, depressie, dwangstoornis of wat dan ook, dan is het meestal het beste om over te stappen naar een psycholoog. 

 


Misschien kan je praten met iemand die je vertrouwd?

Er is altijd wel iemand die je wil helpen!

Sterkte!


Reageer