Vraag

ik weet het niet meer

  • 13 March 2022
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey ik ben een meisje van 12 ik zit vaak met derpressiefe gedachten en dat vind ik zo vervelend ik heb al zelfmoord neigingen gehad ik weet het niet meer. Ik kijk ook heel negatief naar mezelf ik doe volgens mezelf alles fout en ben lelijk. Ik heb ook totaal geen zelfvertrouwen en dat wil ik wel maar ik kan het niet. Moet ik er een eind aan maken?? Ik bedoel maar ik weet het gwn echt nie meer en niemand houd van me


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ten eerste NEE!!! Je moet er GEEN eind aan maken.

Ten tweede niet niemand houd van je ik hou van je als vriendin.

Waarom zou je er een eind aan willen maken? Wat is er gebeurd dat jij op het punt staat om zo'n keuze te maken?

Je kan misschien leuke dingen gaan doen of je hoofd leeg maken. En weet dat er altijd iemand voor je is ga naar iemand toe en praat erover. Je bent níet lelijk.

En weet je kan nog zoveel berijken wil je dat laten verpesten door anderen? Je kan zoveel meer dan je denkt.

Mijn tip voor nu is ga slapen je hebt het nodig. Laat alles los en ga slapen

Reputatie 7
Badge +9

Hey,

Ik lees dat je in een nare situatie zit,

Ik denk dat je het beste een therapeut kan zoeken, je kan het beste met je mentor toe of je ouders en dan naar de huisarts, die kan je doorverwijzen. 

Als je heel negatief naar jezelf kijkt, is de oplossing vrij simpel, of moeilijk, probeer alsjeblieft positief te denken. Heb je een fout gemaakt? Denk dan “maakt niet uit, dat kan gebeuren. Wat kan ik doen om dit de volgende keer te voorkomen?” 

Je bent niet lelijk. Iedereen is anders en daar hoor jij ook bij. Wat jou “lelijk” maakt zijn precies de dingen die jou speciaal en mooi maken!


Zelfvertrouwen is idd iets heel moeilijks, dit duurt erg veel tijd, maar probeer kleine dingen te doen, zoals je kleren opruimen of je bed opmaken, dit kan een confidence boost geven. 

Als laatst, maak er alsjeblieft geen eind aan. Alles kan goed komen, maar dat kan alleen als jij een verschil probeert te maken, blijf hulp zoeken en geef niet op!

Ik hoop dat dit helpt!!
Veel succes en lieve groetjes, Sano07

Reputatie 1
Badge

Nee geen einde maken, je hebt nog zoveel voor je. Je bent niet lelijk, jij kunt nog zoveel bereiken. Praat er met iemand over al weet ik hoe lastig dat is vraag hulp. NEE maak geen eind. 
 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi je bent helemaal goed, en ik ken je gevoel maar dat wordt echt beter, en hier op het forum kun je heel veel antwoorden vinden die je echt helpen en lieve mensen.  Ik heb er ook veel aan en ik weet zeker jij ook ! Je kunt dat echt !  Want je mag best fouten maken ik ook en dat gaat allemaal beter als je jezelf weer wat meer waardeert, ik weet  ervan. Houd moed !   :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 1
Badge

Hey allemaal heel lief deze reactie ik zie in dat iemand teminste van me houd.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v forumregel 7: Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Met alle lieve reacties hier krijg je vast weer kracht :) ik word er al blij van. Je bent altijd van waarde en leef joh ! 

Sanny xxxx

Reputatie 4
Badge +3

Hey Qwen

Nee, je moet er absoluut geen eind aan maken. Het kan nu voor jou even voelen alsof niemand van je houdt, maar geloof me er zijn ontzettend veel mensen die om je geven en van je houden. Probeer om niet zo negatief over jezelf te denken want ik weet zeker dat je ontzettend lief,  leuk, grappig en knap bent. 

Probeer om er met mensen over te praten, dat kan hier maar kan ook met vrienden/ familie/ mentor/ of andere. Als je zelfmoordneigingen blijven aanhouden kan je ook appen met 113.

Veel liefs Sillie78:black_heart:

Reageer