Vraag

ik weet het niet meer

  • 10 November 2021
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

hoi, Ik heb de laatste tijd last van dat ik niks voel en mijn ouder zijn alleen maar met anderen dingen bezig en ze zuren om allerlei dingen en ook op school wil ik gewoon niet echt meer met mijn vrienden praten. als ik in de ochtend nu wakker word ga ik mij heel raar gedragen omdat ik met alles vast loop ik kan niet meer goed nadenken en kan al een helle langen tijd niet meer huilen ook al wil ik het en het voel net of mijn leven niks uit maakt want wat ik ook doe het is nooit goed en omdat ik elke dag het zelfde doe voelt het gewoon heel saai want het is altijd, uit bed, misschien wat eten, naar school en de lessen volgen, naar huis gaan eten wat later en naar bed gaan en het zelfde weer op nieuw doen de volgende dag. ik voel mij gewoon moe en heb geen idee meer wat ik moet doen want als ik met mijn vrienden wil afspreken dan wil ik niet van wegen dat ik toch stil ga zijn ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er überhaupt nog wat om voor te leven denk ik . ik wil gewoon weten wat ik er aan kan doen. 


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey sakura-sato,

Vervelend dat je niet meer weet wat je moet doen!

Zelf zit ik er ook erg mee, maar ik heb wel een aantal dingen die mij in ieder geval helpen.

Probeer voor jezelf een doel te stellen. Iets wat jij graag wilt bereiken. Dat kan van alles zijn: iets voor school, privé, sport of iets anders. Het zou handig zijn als je het doel echt heel graag wil halen of het leuk vindt, want dan blijf je langer gemotiveerd.

Met iemand over je gevoelens praten kan heel erg helpen en opluchten. Je zou het tegen je mentor, vertrouwenspersoon of vriend(in) kunnen zeggen, of iemand anders die je vertrouwd. Er zijn altijd mensen die van jouw houden!

Wat ook kan helpen is het opschrijven van je gedachten en/of gevoelens. Je kan dat in een verhaal doen of op een andere manier. Wat jij fijn vindt.

Natuurlijk kan je altijd met de kindertelefoon bellen of chatten. Zij kunnen je helpen en begrijpen je vast wel!

Ik geloof in je!

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge

Ik heb dit nou ook!

Ik probeer positief te blijven maar soms lukt dat even niet.

En dat maakt helemaal niet uit! Maar weet dat het altijd goed komt.

Neem anders even afleiding net als wat de reactie boven mij zijn!

Reputatie 1
Badge

Hi, misschien kan je jezelf even lekker verwennen. Lekker eten kopen voor jezelf bijvoorbeeld, je kan het tegen je ouders vertellen ik denk dat die je misschien kunnen helpen. 

Reageer