Vraag

ik weet het niet meer

  • 4 November 2021
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik weet het even niet meer.

Een vriendin van mij zit de laatste tijd niet zo lekker in der vel en ik weet niet wat ik er mee aan moet. Ik wil der voor der zijn maar het voelt alsof ik alles erger maak. Wanneer ik mij niet goed voel, trekt zij het op zichzelf. Ze zegt dat ze bang is om me te verliezen.

Een paar weken terug ging ik samen met een andere vriendin wat drinken halen. Ik kreeg een berichtje van die vriendin over dat ik samen met haar drinken zou halen maar voor mijn gevoel heb ik nooit de afspraak gemaakt. Ze kreeg een lichte paniekaanval door mij. Door mijn daden. We hadden een gesprek met onze mentor er over en het enige wat ik deed was stil zitten, knikken, huilen en zwijgen. Ik wist het niet meer, ik wilde er gewoon weg. De volgende dag hebben we het goed gemaakt maar nu is het weer mis aan het gaan.

We hadden deze week tentamenweek en ik was er best gestrest over. Het ging ook helemaal mis. Ik had geen behoeften aan contact met iemand wanneer ik thuis kwam dus was best kortaf over app.

Vandaag ging het weer een beetje oke want ik had mn laatste toets gehad en mijn hoofd werd weer een beetje rustig. Ik zag dat het met die vriendin de afgelopen week al niet zo lekker ging want ze praatte niet met me en ontweek me. Toen ik naar haar toe ging vandaag rolde ze zowat met haar ogen. Ik liet merken dat ik oke was en niet boos op een of andere manier. Ik ging mee met die andere vriendin naar huis en stuurde vanaf daar haar een appje met, wat is der aan de hand.

Ze stuurde me berichten met allemaal dingen dat ik me buitensloot van haar. Ik heb haar een lang bericht gestuurd met hoe ik me voelde er over en het kwam er op neer dat ik niet snap wat ik fout doe en dat ik gek word dat het om de week weer dit soort gezeik is. Ze is mijn beste vriendin en ik word er gek van dat dit allemaal gebeurd. Het slaat ook nergens op. 

Wanneer ik bang ben, alleen wil zijn of een mix van beiden sluit ik mezelf af. Ik wil dan gewoon weg van alles. Wifi uit en niks, in mijn bed verstoppen. Als ik nou gewoon verdwijn, voor niemand besta, is er niks om me druk over te maken.

Met dat bericht dat ik naar haar stuurde zie ik nu wel dat ik weer alles op haar probeerde te schuiven. I fuccked up. Ik heb het zo verpest. Ze zit ook vanavond alleen maar met een andere vriendin te praten en ik heb het ook met haar verpest. Ze zijn boos op me. Ze haten me. Ze mogen me niet Ze zijn over me aan het praten, dat het aan mij ligt. Ik weet het echt niet meer. Ik wil al dit gezeik niet. Ik wil dat dit stopt.

Ik heb het deze week gewoon zo verpest. Ik wil niet meer. Ik wil gewoon voor altijd slapen, verstoppen in mijn dromen. Leven in mijn eigen wereld, want het leven hier is me te veel.

 


1 reactie

Hey hoi, 

Ik herken dit gevoel wel, voor mij heeft het heel erg geholpen om met mijn vrienden af te spreken om met ze te praten. Ik had het zelf eerst ook via een appje gedaan, maar daar kreeg ik bijna geen reacties op waardoor ik weer helemaal in de stres schoot over hoe het waarschijnlijk gewoon allemaal aan mij lag enzo, Dus ik legde het neer bij mijn ouders die zeiden dat ik dus het beste even met mijn vrienden kon gaan praten in het echt. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw relatie met je ouders is, maar misschien is het slim om er ook even met hun over te praten want het kan de druk die jij voelt wat verminderen en wie weet hebben hun wel een hele goeie oplossing,

Wat ik dus heb gedaan (al vond ik het best lastig) is een gesprekje hebben met mijn vrienden. Ik heb ze gewoon alles verteld, ik had er zelfs een briefje bij met mijn gevoelens voor het geval ik niet uit mijn woorden kwam. Ze begrepen mij opeens veel beter dan toen ze uit het niets dat appje kregen. Voor mij is de situatie verbeterd en ik zit veel beter in mijn vel.  

Tot slot, mochten ze nog steeds heel stom doen over dit alles dan zijn ze het echt niet waard. Dan zou je misschien nog een keer naar je mentor kunnen gaan om erover te praten of naar je ouders. En zoek nieuwe vrienden want ik weet zeker dat er wel meer mensen zijn bij wie je terecht kan.

Je hebt misschien deze week een stomme week gehad, en ja misschien heb je iets verkeerd benaderd, maar wees niet te streng voor jezelf want je mag er zijn! Iedereen maakt fouten en je kan helaas het verleden niet veranderen, maar probeer positief te kijken naar de toekomst want je weet nooit wat het je zal bieden. <3

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! 
Dikke knuffel van mij~

Reageer