Vraag

Ik weet het niet meer

  • 11 May 2021
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, ik ben een jongen van 17 en zit in 4 havo en Ik weet het niet meer. Ik verkloot alles. Ik heb een sociale angststoornis ontwikkeld sinds de eerste klas en weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik durf niet naar school, ik voel mij daar zo bekeken. Ik doe altijd alles fout. Laatste 5 weken heb ik school geskipped en nu beweert mijn vader dat ik hem in de maling heb genomen door niet naar school te gaan. Ik kan het niet meer aan. Ik ben een last voor andere, ik verpest alles. Nu wil hij mijn internet afpakken omdat ik volgens hem daar verslaafd aan ben, maar dat is nog de enige plek waar ik me tot rust voel en dat word ook van mij afgepakt. Kortom, dit gaat nooit meer goedkomen en ik ben gewoon veel te zwak voor deze wereld. Het gaat jullie goed, adios


5 reacties

Hoi PS4ForThePlayers.

 

 

 

Dit gaat echt nog goed komen! Jij doet er toe en je bent het echt waard om hier te zijn!! Als je denkt zelfmoord te gaan plegen kan je altijd met 113 bellen en chatten. Je kan ook altijd anoniem met de kindertelefoon bellen en chatten. 

 

 

 

Wat vervelend dat je vader zo over je denkt. Weet je vader van jouw situatie af? Misschien is het goed om eerlijk tegen je vader te zijn en te vertellen hoe jij je nou echt voelt en waarom je niet naar school durft. Dit is een hele moeilijke stap, maar ik denk echt dat dit helpt.  Je kan het hier ook met je vertrouwenspersoon/mentor over hebben. Dan weten zij ook van jouw situatie af en kunnen ze je misschien helpen zodat je je beter voelt op school en wat minder druk ervaart. Je verkloot echt niet alles en je bent echt geen last voor een ander. Het komt goed. Ik geloof in je🙂.

 

 

Groetjes van mij.

Ik kan er niet over praten, het lukt mij echt niet. Ik ben sws niet zo'n prater

Ik kan er niet over praten, het lukt mij echt niet. Ik ben sws niet zo'n prater

Hoi PS4ForThePlayers..

 

Lastig dat je dat echt niet kan.. Ik denk dat het je heel erg oplucht hoe lastig dit ook is. Durf je misschien wel met de kindertelefoon te chatten / bellen? Dit is 100% anoniem en de mensen bij de kindertelefoon zijn er echt voor jou! Je kan hier dus alles vertellen wat je dwars zit.

 

Wat je ook zou kunnen doen is al je gedachtes opschrijven op een brief/papiertje en (als je dat wilt) deze aan je ouders / mentor geven. Dan is het misschien iets makkelijker voor je. 

 

Groetjes van mij.

Ik zie maar een uitweg 😔

Ik zie maar een uitweg 😔

Heyy

 

Dit is echt niet de oplossing, ook al lijkt dit nu zo. Ook al denk je dat je nutteloos bent, dit ben je echt niet. Er zijn heel veel mensen die om jou geven en die het echt verschrikkelijk zullen vinden als je er een einde aan maakt. Ik hoop dat je de moed kunt verzamelen om toch met iemand te praten.. Ik wijs je ook nog een keer op 113 en de kindertelefoon.  Zij luisteren naar je en kunnen je echt helpen. Het lucht echt op..  Dit is ook het enige advies wat ik je voor nu kan geven. Praten helpt.. en je doet er toe. Denk aan alle mensen die om je geven.. Het gaat goed komen en ik heb er vertrouwen in dat jij dit kan! 

Groetjes van mij.

Reageer