Hoi allemaal,
Ik zit de laatste tijd met nare gevoelens die misschien een depressie zijn. Ik heb een therapeut die zegt dat die gevoelens voor een groot deel van mijn ouders vandaan komen omdat mijn vader zich al een tijdje niet zo lekker voelt en dat soms spanning in het huis creëert. Mijn ouder zijn het hier niet mee eens en zeggen dat het ook door corona en pubertijd en hoogbegaafdheid komt. Bij allebei de theorieën kan het wel kloppen, maar weet ik het niet zeker en ik heb zelf ook geen idee wat de oorzaak kan zijn. Intussen gaan mijn schoolprestaties wel achteruit en zorg ik minder goed voor mezelf. Het is soms best wel ingewikkeld om te weten hoe ik me voel en wat ik voel en ik wordt er gek van. Ik krab nu ook al een tijdje korstjes van mijn wonden af en dat doe ik deels als een soort van stressbal idee, maar dat op een gekke en schamende en slechte manier en deels als zelfbeschadiging. Ik probeer al een tijdje om te stoppen maar ik doe het dan gewoon onbewust ofzo en het lukte niet om te stoppen. Ik heb een tijdje nagedacht over mezelf snijden, maar ik weet dat het er slecht en verslavend is, maar ik ben ook nieuwsschierig en het kost me veel moeite om er niet mee te beginnen. Ik heb vandaag met een vriendin gepraat en die heeft verteld dat zij zichzelf snijd en nu ben ik nog nieuwsschieriger maar ik weet dat het niet goed is. Ik wil er niet met mijn ouders over praten, omdat de laatste keer dat we daarover hebben gepraat niet zo goed was gelopen. Al met al weet ik niet meer zo goed wat ik moet doen. Zouden mensen mensen die zichzelf snijden en gesneden hebben misschien willen uitleggen waarom ze het deden en hoe het voelde? dan kan ik daar info vandaan halen en ben ik misschien dan minder geneigd om het zelf te doen. Voeg je alsjeblieft niet geforceerd om antwoord te geven op die vraag! Het is jouw keuze of je die info wil delen.
Groetjes, tupurangi