Vraag

Ik weet het niet meer

  • 1 October 2019
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo👋 ik woon nu al paar jaar uit huis. Heb 2 jaar en 3 maand op een gesloten groep gezeten vanwege depressie. Nu zit ik alweer drie maandjes op een open groep. Alleen het gaat weer minder maar ben bang om er over te praten. En om dan weer gesloten te worden geplaatst want heb al een voorwaardelijke machtiging. Maar ik ben bang als ik er niet over praat dat het misgaat dat ik mezelf niet meer in de hand heb. Want ik wil mijn familie en vrienden geen pijn doen door zelfmoord te plegen (Aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 9). Het liefst had ik niemand dan hoef ik mij niet schuldig te voelen als ik het wel wil doen. Dan kon ik zo van de aard bodem verdwijnen. Ik zou niet weten wat ik kan. Ik heb moeite met anderen mensen te vertrouwen doordat er telkens weer nieuwe mensen in mijn leven komen en weer weggaan. Of mensen die mij alleen maar willen gebruiken. Sinds ik open zit valt mijn ex me ook weer lastig hij stuurt naaktfoto's door aan mijn familie en vrienden. Ben er achter gekomen dat hij vijf aangiftes tegen hem heeft wegens verkrachting. Zijn familie woont in de buurt waar ik nu woon. Ik durf niet meer naar buiten toe omdat zijn familie heeft gezegd dat ze me zouden steken als ze me tegenkomen. Ik weet niet wat ik met dit aan moet!

3 reacties

Ik zou zoiezo aangifte hiervoor doen.
En praat hier met mogelijk ouders over vertegenwoordigers over.
Het feit dat je je in je woon omgeving niet veilig voelt is niet goed.
Misschien kan je met je ex een gesprek aangaan waarom hij dit doet?
Heftig man! Ik ben het helemaal eens met Anoniempjenogwattes sws aangifte doen! En ik misschien kan je vragen of je kan worden overgeplaatst? (Dat is toch een ding?) Want ik denk dat als zelfs zn fam zulke gekke shit zegt praten niet de oplossing is? Hoewel, proberen kan natuurlijk altijd!!
En over je depressie.... volgensmij is er niet over praten niet de beste oplossing ooit.... Depressie is niet iets wat zichzelf oplost en als je er alleen maar mee gaat zitten wordt het ook niet beter.
Sterkte met alles!
Doe aangifte want het klinkt misschien hard maar doe je dit niet eindigd het misschien in zelfdoding of je gaat ten onder door anderen.

Er zijn groepen maar ook begeleid wonen wat inhoud dat je in een huis of appartement woont en regelmatig eens begeleiders over de vloer krijgt die peilen hoe het gaat, voel jij je niet zo comfortabel in je vel zal je begeleider bij je wonen tot je weer beter bent dit doen ze gratis omdat je ze tenslotte in de periode dat er hulp nodig is kost en inwoon geeft.

Ik zelf ben transgender en ondervond dat ik me zelfzeker begon te voelen door met andere transseksuelen te praten dus misschien kun je eens praten met iemand die ook depressief is want meestal 2 negatieve personen vormen samen positieve kanten. Ze voelen ook verdriet dus het kan deugd doen om te horen dat je niet de enigste bent en opluchting geven.

Reageer