Vraag

Ik weet het niet meer

  • 18 December 2018
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

ik ben de laatste tijd echt depressief. Ik vind het leven niet meer zo leuk, Mn school gaat slecht en k wil gaan stoppen met mijn grootste passie: voetbal. Ik denk al heel lang aan zelfdoding, maar ik twijfel de hele tijd. Ik heb het met een paar mensen, waaronder klasgenoten, erover gehad, maar het blijft terugkomen. Ik word ontzettend snel agressief, boos of verdrietig en er kan sprake zijn van ondergewicht. Voor de rest maak ik veel foute keuzes in het leven en blijf ik boos op mezelf. Help!!

depressief iemand.

3 reacties

Hoi

Je voelt je depressief. Niet fijn dat je hiermee zit. Het was alvast goed van je om dit met mensen die je vertrouwt te bespreken.

School gaat niet goed. Het kan lastig zijn om je te concentreren als je je zo naar voelt. Zou je je mentor willen inlichten over hoe je je voelt? Als school hiervan weet, kunnen ze er rekening mee houden. School kan je ook hulp aanbieden.

Zou je je ouders willen vertellen hoe je je voelt? Samen zouden jullie kunnen bekijken wat de opties zijn. Hiervoor kunnen jullie terecht bij de huisarts. Je kan ook alleen naar de huisarts, als je dat liever doet. De huisarts heeft beroepsgeheim.

Je kan altijd terecht bij 113. Daar kan je anoniem je verhaal doen. Zo'n gesprek lucht vaak op, en waarschijnlijk krijg je nog wat nuttig advies mee.

Zou het kunnen helpen om bij voetbal even een pauze te nemen van trainingen en wedstrijden? Je zou wel nog bv. met vrienden kunnen voetballen op een pleintje. Misschien valt op die manier een deel van de druk weg, terwijl je toch nog met je passie bezig bent.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

ik heb het er gisteren over gehad met mijn mentor en mijn ouders en vandaag hebben we als het goed is een gesprek. Ik heb iets op school gedaan wat niet kan en waar ik waarschijnlijk krijg ik een straf. Ik heb ook verteld hoe de situatie bij mij nu is en er word misschien een psycholoog ingeschakeld. Wat betreft voetbal, ik heb gisteren maar niet getraind en volgende week hebben we een toernooi, en na dat toernooi hebben we een winterstop. Dat is ook wel beter, dan heb ik na de winterstop hopelijk weer drang om te voetballen. Bedankt voor je advies.

anoniem
Heel goed dat je met je mentor en ouders gepraat hebt. Ik hoop dat je de nodige hulp zal krijgen.

Ik hoop dat de winterstop rust voor je meebrengt, en dat de straf op school rechtvaardig zal zijn.

Groetjes
Kenshin

Reageer