Vraag

Ik weet het niet meer...

  • 18 September 2018
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit in groep 8 op een school.
Vroeger was ik niet altijd even aardig tegen mensen, maar ik heb spijt. (Wat ik deed was niet heel erg though) Kinderen die hadden na dat ik mijn excuses had aangeboden nog steeds wel een beetje haat op mij. Maarja zo is het eenmaal. Ik weet dat dit kinderachtig klinkt maar veel kinderen die hebben verjaardagsfeestjes en daar werd ik in die tijd niet voor uitgenodigd maar de rest van mijn groep wel altijd. Dat raakte mij erg. Ik werd boos op mezelf en wou mezelf perfect maken terwijl ik het gewoon niet kon zijn. Ik wist echt niet wat ik fout deed. Mijn vader stuurde soms een mail naar de school of naar de ouders van de kinderen.

(school) de school kon zich er niet mee bemoeien terwijl eigenlijk alles zich afspeelde op school (dit is op manieren bewezen door experts)
En als mijn vader een mail stuurde naar de ouders zeiden ze dat hun kind het zelf mocht kiezen.

Ik ben een meisje dat 4 jaar lang mishandeld werd door mijn eigen moeder dat is waarom ik in die tijd zoveel problemen had. Ik werd geschopt geslagen onder een koude douche gestopt terwijl er werd getrokken aan mijn haren en mijn hoofd tegen de muur geramd werd. Dit is de reden waarom ik het in die periode niet goed had op schol

Maarja ik vertelde het aan iemand en die gene vond dat ik het moest vertellen aan de hele groep zodat ze me zouden begrijpen.
Dus ik deed dat. De kinderen begrepen het en steunde me met kanten die ik nog nooit van ze gezien had.

Maar nu zijn er weer verjaardagen van mensen en ik word niet uitgenodigd dat komt omdat het niet mag van de ouders van die kinderen. Ik weet niet meer wat ik moet doen. De smoes van de ouders is nu dat zij het kiezen. Nu denken die kinderen vast dat er iets mis is met mij en dat ze niet mogen afspreken met mij of vrienden zijn.

Ik voel me alleen ookal steunen de mensen me.

Het is echt raar maar ik voel me alleen terwijl er nooit zoveel mensen naar me omkeken

Wat moet ik doen


HELPPP

3 reacties

Hoi,

Wat heftig wat je hebt meegemaakt met je moeder!

Als ik het goed begrijp, heb je nu doordat je hebt verteld van je verleden met mishandeling, steun en vrienden in de klas? Maar niemand nodigt je thuis uit, omdat dat niet mag van hun ouders. Is dat wat de kinderen zeggen of de ouders? Het is namelijk ook een veelgebruikte smoes van kinderen om te zeggen dat het niet van hun ouders mag...

Ik weet niet wanneer je jarig bent, maar misschien kun jij een keer een feestje geven en iedereen uitnodigen. Dan kunnen ze zien dat het heel gezellig is met jou. Of iemand bij jou thuis uitnodigen.

En anders kan je vader misschien een keertje met een van de ouders praten van iemand die je heel aardig vindt.

Gr. Pin
Bedankt
Hey, wat naar allemaal wat je beschrijft! Heb je er wel eens over gedacht om aan je huisarts een verwijzing voor een psycholoog te vragen? Met een psycholoog kun je over alles praten waar je mee zit en dat is best fijn, en ook kan diegene je soms tips geven om beter met je gevoel te kunnen omgaan of om situaties te veranderen. Je kunt er best wat aan hebben! Veel sterkte en liefs, Sarah

Reageer