Skip to main content

Ik weet het niet meer..

• March 15, 2026
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

GoldenRetrieverGuy1.3

Hoi, allemaal
Ik heb een andere account die jullie misschien wel kennen ‘GoldenRetrieverGuy’ 
die is gebanned. Maar dat terzijde.. 

(Mijn ouders zijn gescheiden)
Al een aantal maanden gaat het niet goed met mij.. Het begon met mijn punten op school. Het was eerst allemaal heel goed maar dan gingen mijn punten heel snel omlaag. Mijn droom is om af te studeren met al mijn vrienden maar ik ben bang dat ik dit jaar niet ga halen in mijn richting. Het voelt te zwaar aan. Tijdens dat mijn punten opeens omlaag gingen, kreeg ik te horen dat mijn oma in het ziekenhuis lag omdat ze een beroerte had gekregen. Dan eenmaal ze terug thuis was bleek het te zijn dat ze niet sterk genoeg meer was om nog behandelingen te doen tegen de borstkanker dat ze inmiddels al 15 jaar heeft. Dat betekent dat ze niet lang meer heeft.. Dan begin ik domme dingen te doen op school door bijvoorbeeld uit de les gezet worden, worden mijn punten NOG slechter en stort alles in. Mijn droom dat ik ga afstuderen met mijn beste vrienden kan ik inmiddels al vergeten. Mijn jeugd voelt niet als een ‘jeugd’ het voelt als ‘geen leven hebben buiten school’. Mijn ouders zijn teleurgesteld. Ik weet niet waarnaartoe.. Als ik naar een andere richting of school moet heb ik niks meer. Mijn enigste vrienden die ik heb, zitten in mijn klas.. Niemand heeft het ook door dat het niet goed met me gaat. Iedereen van mijn klas heeft wel iemand om bij te gaan. Bijna iedereen van mijn klas heeft inmiddels al een vriendin. Ik heb nog nooit het gevoel van een vriendin hebben gevoeld, zoals heel veel andere kinderen van mijn leeftijd (15). Ik heb ook het gevoel dat iedereen mij meer en meer irritant begint te vinden. In het begin vond iedereen elkaar leuk enzo. Maar nu ziet bijna niemand mij nog staan, ik sta meestal gewoon zoals altijd bij mijn vriendengroep te lachen en praten enzo. Soms ben ik wat stiller dan anders. Ik wil niet stom doen ofzo maar ik denk als ik uit de richting moet. Dat er dan een einde komt. Ik doe zo ontzettend mijn best bij alles en iedereen. Maar niemand ziet dat. Het enigste dat ze zien in een jongen die lui en niks geeft om wie of wat dan ook. Ik heb het gevoel dat ik niks goed kan doen en dat ik op ieder vlak een stuk vuilnis ben. Ik faal in alles.

Sorry voor mijn depressief verhaal. Bedankt voor het lezen. Ik moest het gewoon eens van mijn schouders doen.
Groetjes.

3 reacties

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • March 16, 2026

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska

De Kindertelefoon 

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 16, 2026

@GoldenRetrieverGuy1.3 

Dit is echt een zwaar verhaal, ik weet niet hoe ik hier op moet antwoorden. Het spijt me echt ik had echt gehoopt dat ik jou kon helpen zeker omdat ik mensen wil / moet helpen alleen hier weet ik ook echt niks voor. Behalve dat ik zeker weet dat jij geen stuk vuilnis bent. Vuilnis durft niet te praten en vuilnis heeft geen gevoelens. Jij hebt zeker gevoelens en je durft hier te praten en dat is echt knap van jou zeker als het om dit soort onderwerpen gaan. Weet alleen dat jij als je de motivatie hebt het echt wel kan halen. Misschien moet je jezelf ook niet zien als een stuk vuilnis maar als een klaproos. Je bent mooi maar moet soms toch even tot jezelf komen. Maar dat betekent niet dat je vriendinnen je niet willen. Misschien moet je ze gewoon uitleggen wat je voelt ik weet het dat is moeilijk om te doen maar misschien begrijpen ze je dan en kunnen ze je helpen.

Veel succes ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 17, 2026

Hey ik ben het helemaal eens met de prachtige woorden van ​@35 Bomen ! Het zou fijn zijn als je je verhaal kwijt kon, je kon uiten. Ik heb geen toevoegingen aan de mooie reactie en echt het kan je helpen wat hij zegt en ​@Mariska H  

Veel sterkte en je bent echt waard om te steunen! 

😘Tover