Skip to main content
Vraag

ik weet het niet meer

• November 10, 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Dus ik ben een 13 jarig meisje die de laatste tijd problemen heeft met zm gedachtes. Ik wil therapie vragen aan mijn ouder maar ik weet niet hoe. In de1e kwamen ze erachter dat ik mezelf snee en ze werden helemaal boos. Maar ik ben dus ook de ene dag weer blij. Ik weet nou dus echt niet wat ik moet doen en hoe ik therapie moet vragen.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 10, 2025

Misschien kun je het eerst opschrijven wat je ze precies wilt zeggen en dan hier eens vragen wat we vinden? Ik vind in ieder geval dat je dit rustig aan hun moet kunnen vertellen. En anders via school? Je mentor bij voorbeeld.  Kijk maar eens wat je ze precies zou willen vertellen. We helpen je graag. Groetjes Tjempie xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 10, 2025

Hoi, de tip van ​@Tjempie  is heel goed! En je mag ook altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon. Boven aan de pagina zie je hoe je dat kunt doen. Ik hoop dat het helpt en dat je ouders mee gaan denken met jou. Sterkte! 

Groetjes liefs Tartan X 

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • November 11, 2025

Hoi,

Wat een goede tips van Tjempie en Tartan, 

Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Ze kunnen je ook vertellen hoe je zo'n gesprek kan voeren.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W de kindertelefoon