Skip to main content
Vraag

ik weet het niet

• June 13, 2025
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hallo ik ben 12 jaar en ik weet niet wat ik nu precies voel. ik zit nu in de examen periode en ik heb al een week of twee helemaal geen motivatie meer om iets te doen, ik heb al 4 dagen geskipt van mijn examplanning.

mijn gezin denkt alleen maar aan wat ik fout doe en weten helemaal niet hoe ik mij precies voel. op school vind ik het ook al helemaal niet meer zo leuk, heel veel mensen doen racistisch tegen mij en normaal lukt het altijd om het te negeren maar eergisteren lukte het echt niet meer en ik begon te wenen.

van toen lukte het al heel de tijd niet meer als iemand iets zegt ookal is het iets heel erg klein. ik wil heel graag van school veranderen maar ik ben bang dat ik mijn vrienden ga achterlaten en dat ik er geen meer ga hebben, ik ben ook banng dat het daar erger gaat zijn.

ik denk ook vaak over doodgaan want ik haat mijn leven . niemand begrijpt mij en ik weet niet wat ik moet doen. ik kan niet meer concentreren en word heel snel super emotioneel. ik heb het gevoel dat niemand mij meer snapt en ik heb ook geen echt volwassen persoon die ik echt helemaal vetrouw. ik begin ook opeens heel snel te wenen.

kan iemand mij helpen?

3 reacties

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 13, 2025

Hey ​@anoniem55 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Veel sterkte!

Lotte
(De Kindertelefoon) 

xXyuri123
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 14, 2025

Ik snap je echt. Maar niet leren gaat je nog meer stress geven, vooral op de toetsen. Mag ik vragen of je al onvoldoendes staat? Dan weet je ook of je gemiddelde gevoelig is 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 14, 2025

nee tot nu heb ik alleen maar 2 buizen heel het jaar maar dat is ook wel omdat ik al van kleinsafaan best wel slim was (niet bedoeld om op te scheppen) maar ik vind dat zelf wel. maar ik probeer wel meer te studeren maar het lukt niet