Skip to main content

ik weet het niet

• February 4, 2025
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Hallo, ik ben 15 jaar en doe de havo en werk in het weekend (en door de weeks 2 uurtjes )

Ik merk dat ik de laatste tijd me niet fijn voel op school haal ik slechte cijfers ik ben snel moe ik erger me aan me zus en me moeder het ding is dat ik nooit zin in school heb en nooit blij terug kom en er hangt ook een soort spanning om me heen want dan heb ik weer niet goed geleerd want heb bijna geen motivatie het enige wat ik leuk vind is werk dat is de enige plek dat ik het altijd leuk vind en ik zit nu twijfelen of ik na mijn havo 3 naar mbo ga of door ga en dan heel lang nog naar school te moeten want er zijn genoeg mbo beroepen die me heel leuk lijken maar heb het gevoel dat ik dan niet genoeg verdien of dat ik later spijt krijg dat ik geen havo heb afgemaakt.

Ik weet dat het van alles gaat maar dit is wel waar ik mee zit en dit wou ik graag even kwijt 

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii ​@Max13322 ,

Ahh jeetje dat klinkt naar🙁. Kun je dit aangeven op school dat je dit allemaal zo ervaart? Ze kunnen met je mee denken en ondersteunen.  Ik zou wel doen wat voor jou het fijnst voelt, dan zit je zeker goed en zelfs als het anders loopt is het ook niet meteen een ramp. Hmm hoop dat anderen nog reageren weet het verder even niet. Hopelijk heb je hier toch iets aan en ervaar je snel minder spanning. 

Liefs 😊

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 4, 2025

Hee, 

Ik had hier zelf vorig jaar ook wat moeite mee, 
Havo 3 is echt een lastig jaar maar ik hoor van vriendinnen dat Havo 4 nog lastiger. 
Ik ben van Havo 3 naar mavo 4 gegaan, het meeste is allemaal herhaling en ik hoef bijna niks meer voor school te doen. Want je kan wel gelijk naar Mbo gaan maar dan heb je niet een diploma ik vind dat persoonlijk dus niet zo handig want bij sommige banen zullen ze dat wel belangrijk vinden, maar je moet het natuurlijk ook  gewoon helemaal zelf weten. Ik zou anders ook op school het aangeven met een gesprek met je mentor of decaan.

hoop dat je hier wat aan hebt
succes nog 

xx