Skip to main content
Vraag

ik weet het gewoon even niet meer

• January 10, 2025
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dit is m'n eerste topic dus nog even wennen, maar ik hoop dat jullie tips hebben. Ik zit in de eerste klas en ik heb 3 nieuwe vriendinnen gemaakt, alleen is 1 daarvan echt heel erg druk, raar en bijzonder ik noem haar ff Sara. Ik weet ff niet meer wat ik er mee moet. Ten eerst ze is lesbisch (daar heb ik geen problemen mee) en ze is verliefd op, laten we haar Juna noemen. Daarom is ze dus de hele tijd bij haar en ze gunt het mij niet om met haar om te gaan ofzo. Ze is ook erg agressief en heeft een paar keer zo hard op m'n hoofd geslagen dat ik de rest van de dag hoofdpijn had. Ik heb haar dit verteld en ze was zovan:"je kunt je niet vergelijken met mij" en "je hebt geen idee hoe het bij mij thuis is" en toen vertelde ze me dat ze suïcidaal is en dat ze doet aan self harm. De volgende dag liet ze me haar snijwonden zien waar ik best van schrok. Ik ben zelf de laatste 3 4 jaar ook best verdrietig steeds (door fake friends, pesten en m'n moeder die steeds boos is) en daarom konden we daarna best weer goed met elkaar opschieten. Ze was nu bijna 1 maand clean, maar gister zag ik haar een schaar in haar mouw doen op school en naar de wc gaan, toen ze weer terug kwam deed ze heel geheim zinnig. Ik wil haar heel graag helpen maar ik weet niet hoe. Ik voel me zo machteloos. 

Als je dit allemaal hebt gelezen, bedankt en ik hoop dat je een tip hebt. Fijne dag xxx Anoniem

2 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 10, 2025

Wow super heftig, wat je vriendin doormaakt is echt wel heftig voor haar maar zorg vooral dat ze jou niet beïnvloedt. Snijwonden laten zien is wel wat speciaal, kan mss zijn om een schreeuw om hulp? Zelfbeschadiging is echt niet de oplossing,  begin daar alsjeblieft niet mee. 

Als ze echt een slechte invloed uitoefent op jou, zou ik het contact minderen.. 

Let goed op jezelf x 

Liefs 

Anoniem789 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi AnoniemKatje,

Wat heftig zeg. Jij kan voor je zelf of voor je vriendin altijd bellen via de Kindertelefoon of 113.nl, die zijn er voor je! Zelfbeschadiging is niet de oplossing inderdaad. Haar helpen is inderdaad lastig, dus ik raad het aan om tegen iemand die je echt vertrouwt te zeggen. Het lijkt mij best wel schrikken, die snijwonden.

Heel veel liefs, sterkte en kracht,

Nieuwsgierig Aapje