Ik weet het even niet meer

  • 10 October 2019
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben net begonnen in 5V, best pittig omdat ik ook 3x per week sport, 1x per week training geef en hiervoor een cursus volg met huiswerk etc. en daarnaast nog werk in het weekend.
Ik heb het dus best moeilijk met mezelf de laatste paar maanden, (vind mezelf nooit goed genoeg, blijf maar vergelijken met anderen (gewicht, prestaties), moeite met de dood van mn opa) maar weet niet goed of ik me nou aanstel of dat het steeds erger wordt. Ook omdat niemand echt iets aan me merkt.

Ik heb ook weer een nieuwe mentor, nou daar klik ik dus totaal niet mee, maar ik wil ook niet zo verder gaan. Mn cijfers zijn namelijk nu al niet al te best en heb gewoon geen motivatie voor school. Nu heb ik met mn mentor van vorig jaar wel echt goed contact (nog steeds), maar ja ik wil haar ook niet lastigvallen want zij heeft nu weer nieuwe mentorleerlingen etc. Met mn ouders kan ik dit ook niet echt serieus bespreken want als ik aanstalten maak om het te vertellen maken ze er eigenlijk een grapje van en ga ik daar ook in mee.

Eigenlijk blijf ik er dus mee zitten, val elke avond huilend in slaap, dwaal af bij lessen en ik ben gewoon echt door en door moe.
Aan de ene kant ben ik juist liever op school voor afleiding, maar aan de andere kant ben ik gewoon het liefst zo snel mogelijk weer thuis.

Ik weet het gewoon even niet meer wat ik moet doen, iemand tips die iets soort gelijks heeft meegemaakt of meemaakt?

3 reacties

Hey,

Ik zit ook in 5 VWO en vind het ook niet altijd leuk, omdat het zo veel is, maar ik heb wel genoeg tijd voor huiswerk.

Je stelt je niet aan. Volwassenen onderschatten school tegenwoordig en weten niet wat er veranderd is t.o.v. vroeger. Alles gaat nu bijvoorbeeld digitaal en het gymnasium of atheneum is niet meer typerend voor rijke kinderen.

Is het zo dat je te veel stress hebt? Je hebt het best zwaar. Kun je minder trainen of minder lesgeven, of vind je dat juist leuk? Anders zou je moeten kijken of je het jaar haalt en of je er zin in hebt, anders kun je overstappen naar een HAVO-klas. Je zou dan nog een HBO-opleiding kunnen doen, wat sommige VWO'ers ook doen.

Groetjes,

Geen_Naam
Hoi,

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb altijd al stress gehad, dus weet niet of de stress gewoon door is geslagen.

Met minder trainen haal ik mn wedstrijd niet volgende maand en met minder training geven haal ik mn cursus niet.. En dat is wel waar ik een beetje energie uithaal!

Nu ben ik sowieso al van plan om naar het HBO te gaan, maar vind ik het zonde om naar de HAVO te gaan omdat ik wel al 4 jaar VWO heb gehaald.

Maar ik weet eigenlijk niet zo goed of het moet vertellen aan iemand..
Als je van plan bent om naar HBO te gaan, is het sowieso zonder dat je op het VWO hebt gezeten en al helemaal zonde dat je nog een extra jaar naar school bent gegaan en dat je je nĂș niet gelukkig voelt.

Daarom denk ik dat je de keuze toch moet overwegen en dat kun je bespreken met je mentor, ook als je je mentor niet zo aardig vindt.
Om voorlopig afleiding te hebben en het wat plezieriger te hebben kun je af en toe een moment voor jezelf nemen, waarin je misschien alles op een rijtje zet o.i.d.

Reageer