Ik weet het even niet meer.


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Waar moet ik beginnen? Ik weet het gewoon allemaal even niet meer. Ik weet amper hoe ik me voel en wat ik doe? We hebben allemaal nog zomervakantie en ik moet natuurlijk me eigen weer kapot hard vervelen in deze vakantie, Ik zit nachten lang voor mijn laptop te staren naar een witte muur. Ik ben op vakantie nu en nog steeds verveel ik me eigen dood, Maar wil ik dan naar huis? Nee ook niet want daar verveel ik me eigen ook. Inmiddels loop ik al maanden lang met eenzaamheid rond waar ik onderhand echt klaar mee ben, ik ben helemaal kapot. Ik heb nergens meer energie voor en ik lig bijna heel de dag alleen maar te slapen omdat ik die emotionele verdriet dan niet voel. Ik voel me gewoon zo erg alleen en somber. Krijg nooit meldingen van hoe het met me gaat. Of mensen die iets leuks met me willen doen. Het is gewoon niet te beschrijven hoe ik me voel. Het is echt het gevoel van ellendigheid, je eigen vreselijk voelen en je eigen ongehoord voelen in deze mensenmassa.

Ik probeer echt positief blijven, omdat ik weet dat ik mentaal sterk kan zijn. Maar soms gaat het mis en dan verdrink ik weer in die donkere zware gedachten. Ik probeer moed te zien, moed om weer positief te zijn in het leven maar dat gaat zo moeilijk als je alleen bent. Ik zie iedereen leuke dingen doen in de vakantie, veel mensen zitten met vrienden om zich heen, maar ik zit constant hopeloos achter mijn laptop rare dingen aan het opzoeken. Dag in dag uit mijn dagen zijn altijd maar hetzelfde, uitgeput word ik ervan, dood op ben ik. Ook al zijn mijn dagen zo hetzelfde je gaat steeds weer zitten in die donkere gedachten van je omdat je steeds maar in die zelfde ruimte zit.

En ik weet dingen kunnen omslaan in het leven, je kan elke dag weer opnieuw beginnen, maar echt het is zo ingewikkeld om weer kleur voor je ogen te zien. Mijn hoofd ontploft echt gewoon omdat ik zo veel verberg. Ik wil gewoon zo graag een schouder hebben waar ik op kan uithuilen, gewoon iemand waarop ik kan vertrouwen, waar ik terecht bij kan als ik me somber of zwart voel. Zo'n persoon mis ik, ik wil niet meer alleen zijn. Ik ben er echt klaar mee om dit eenzame leventje voort te zetten.

Zelfmoordgedachten gaan ook zo vaak rond in mijn hoofd waar ik echt knetter gek van word. Ik zit in een therapie bij 113 en mijn therapeut luistert wel heel erg goed naar mij, maar toch kan ik heel snel terug vallen in die zwarte gedachten, wat erg vervelend is want ik probeer het wel echt. Ik probeer die negatieve gedachten te veranderen naar positieve gedachten, maar langzamerhand krijg ik ook het gevoel dat ''praten niet meer helpt'' Omdat die gesprekken tot altijd het zelfde zijn, constant maar de zelfde vragen en opmerkingen het word gewoon ''normaal'' ofzo. Ik doe soms ook nog aan zelfbeschadiging maar de drang is tegenwoordig niet meer heel erg extreem hoog, omdat ik gewoon geen zin meer heb in die littekens. Ik wil mijn lichaam niet beschadigen. Ik heb al genoeg krassen op mijn arm waar ik ontzettend veel spijt van heb. Dus gelukkig word die drang met zelfbeschadiging wel minder, maar nog steeds die zelfmoord gedachten zitten zo erg knel bij mij.

Tegenwoordig zit ik ook steeds meer aan de alcoholischte dranken, cocktails en al die troep om me eigen minder ellendig te voelen. Dit is niet goed en vooral als ik me eigen dan zo rot voel, dan moet je eigenlijk geen alcohol nemen. Maar toch doe ik het altijd. Het gaat echt met stapjes, elke dag ga ik steeds verder naar die grens.

Geen idee of iemand me kan helpen maar ik moest het gewoon even kwijt, ik wilde en moest mijn gedachten legen.

Groetjes,

Britt

10 reacties

Hey,

Je bent depressief als gevolg van je eenzaamheid, concludeer ik. Dit had ik aan het begin van de zomervakantie ook. Bij school heb je constant mensen om je heen en thuis deed ik aan huiswerk en soms keek ik Youtube, maar in de zomervakantie heb je dat opeens niet meer. Ik voelde me best eenzaam en probeerde te ontsnappen door te schrijven en te tekenen, wat hielp tegen de eenzaamheid. Dat kun je ook doen.

Aan de andere kant blijf je eenzaam, en om dat op te lossen moet je toch echt de mensen opzoeken. In het echt is dat moeilijk en dat vond ik ook. Je kunt niet zo één twee drie iemand aanspreken op straat van: 'Hey, ik ben depressief omdat ik eenzaam ben, vrienden worden?' Die persoon zal misschien nog positief antwoorden ook, maar dat is toch moeilijk. Ik stel je voor om online vrienden te zoeken. Dat deed ik ook. Online kun je ook veel eerlijker zijn tegenover je vrienden omdat je anoniem kunt blijven en mensen niet weten hoe je eruit ziet, etc.

Groetjes,

Geen_Naam
hoi

ik wouw eerder reageren maar vaak tijdens het typen valt mijn berijk weg dus ik dacht het komt wel een keer. dus nu doe ik een poging. geen idee of het op het forum terecht komt 😂

je hebt veel verdriet.
probeer je het wel eens van je zelf af te schrijven of te tekenen?
als je behoefte hebt aan om met iemand te praten kan je bellen of chatten met kt.

het is moeilijk om altijd positief te zijn.
uit ervaring helpt het juist om af en toe iets minder vrolijk te doen.

heb je een sport of hobby wat je graag doet?
misschien kan je kijken of er in de buurt een club is.

ik vind het moeilijk. ik zou je graag kunnen helpen maar ik weet niet hoe...

groetjes
blue
He!

Als eerste wil ik jullie beide bedanken voor jullie antwoorden!

Zoals jullie beide al hebben gezegd over dat schrijven, Dat schrijven helpt wel redelijk goed ik heb nu ook contact met iemand via de luisterlijn die echt naar me luistert via de mail. Officieel mag ik niet meer bellen of chatten met de kindertelefoon, Maar dat ligt echt aan degene die ik aan de lijn of chat heb. Soms is het zo van ben jij 18? en dan word de chat gewoon gesloten, ja joh ik verdrink nog wel verder in me problemen helemaal prima, Maar soms heb ik ook echt een goed gesprek. Soms wil ik chatten met de luisterlijn maar die zitten altijd kei vol, dus dat is echt lastig. Haha Blue heeft geen haast he wie eerder iets plaats 🙂 Online vrienden maken kan ook inderdaad jammer dat je hier daar de mogelijkheid niet voor hebt.

Groetjes,

Britt
Er zijn programma's waarmee je met elkaar kunt chatten en groepen kunt zoeken, bijvoorbeeld Discord, of een forum.
hey

fijn dat schrijven jou helpt!

hoe bedoel je dat je niet meer mag bellen of chatten met kt?
als je 18 bent mag je nog alles doen maar van af het moment dat je 19 bent mag het idd niet.

het maakt ook niet uit wie eerder is. maar het is frustrerend dat mijn reactie maar niet aan komt. had het echt vaak geprobeerd en precies op het moment dat ik wil verzenden is mijn bereik weer weg 😒
maar hij was aan gekomen!

groetjes
blue
Hey Britt

Je voelt je erg eenzaam, werd depressief, je bent sterk en doet je best om je beter te voelen, maar je hebt het erg moeilijk.

Het kan me zo verbazen hoe mensen als jij, die hier zo'n lieve reacties achterlaten en "in real life" waarschijnlijk een even vriendelijk persoon zijn, geen troostende schouder aan hun zijde lijken te hebben. Ik zou je graag mijn schouder aanbieden, een virtuele schouder, maar daarnaast lijkt het me fijn om ook steun uit je omgeving te ontvangen.

Lijkt een praatgroep je wat? In een praatgroep ben je omringd met personen die zich in een gelijkaardige situatie als de jouwe bevinden. Wie weet ontmoet je daar iemand waar je je geborgen bij voelt, en wordt de praatgroep de plek waar je al je gevoelens kan delen.

De eenzaamheid die je beschrijft, herken ik. Heel erg zelfs. Ik sleur me door de dag heen met de gedachte dat ik in een nieuwe omgeving, bijvoorbeeld tijdens een toekomstige studie of baan, weleens m'n soulmate tegen zou kunnen komen. Hoop kan werken als brandstof, en de praatgroep zou kunnen dienen als plek om even bij te tanken.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Britt,

Wat goed dat je dit bespreekbaar maakt en we snappen dat er verwarring over ontstaat.

De Kindertelefoon gaat in gesprek met kinderen tot 18 jaar. Dit komt omdat je dan voor de wet volwassen bent en dit zorgt ervoor dat wij je niet mogen doorverwijzen als dat nodig is en jij dat zou willen. De Kindertelefoon gaat wel kort met je in gesprek om te kijken waar je anders misschien terecht kan, zoals bijvoorbeeld bij De Luisterlijn.

Groetjes,
Griselle van De Kindertelefoon
Hoi Britt,

Wat goed dat je dit bespreekbaar maakt en we snappen dat er verwarring over ontstaat.

De Kindertelefoon gaat in gesprek met kinderen tot 18 jaar. Dit komt omdat je dan voor de wet volwassen bent en dit zorgt ervoor dat wij je niet mogen doorverwijzen als dat nodig is en jij dat zou willen. De Kindertelefoon gaat wel kort met je in gesprek om te kijken waar je anders misschien terecht kan, zoals bijvoorbeeld bij De Luisterlijn.

Groetjes,
Griselle van De Kindertelefoon



Hoi Griselle,

Ik snap dat de kindertelefoon niet meer met mij in gesprek mag gaan, maar hoe moet ik het dan? Ik probeer altijd als eerste om contact te maken met de luisterlijn maar die zitten altijd vol maar dan ook altijd. Moeilijke situatie is dat.

Groetjes,

Britt
Hey Britt

Je voelt je erg eenzaam, werd depressief, je bent sterk en doet je best om je beter te voelen, maar je hebt het erg moeilijk.

Het kan me zo verbazen hoe mensen als jij, die hier zo'n lieve reacties achterlaten en "in real life" waarschijnlijk een even vriendelijk persoon zijn, geen troostende schouder aan hun zijde lijken te hebben. Ik zou je graag mijn schouder aanbieden, een virtuele schouder, maar daarnaast lijkt het me fijn om ook steun uit je omgeving te ontvangen.

Lijkt een praatgroep je wat? In een praatgroep ben je omringd met personen die zich in een gelijkaardige situatie als de jouwe bevinden. Wie weet ontmoet je daar iemand waar je je geborgen bij voelt, en wordt de praatgroep de plek waar je al je gevoelens kan delen.

De eenzaamheid die je beschrijft, herken ik. Heel erg zelfs. Ik sleur me door de dag heen met de gedachte dat ik in een nieuwe omgeving, bijvoorbeeld tijdens een toekomstige studie of baan, weleens m'n soulmate tegen zou kunnen komen. Hoop kan werken als brandstof, en de praatgroep zou kunnen dienen als plek om even bij te tanken.

Groetjes
Kenshin


He Kenshin,

Wat lief van je dat je me een schouder zal willen aanbieden, ''Nobody goes through more shit in life than a person with a good heart'' Een quote waar ik nu aan denk. Helaas kan het leven zo gaan en soms hebben de liefste mensen helemaal geen vrienden of weinig. Is altijd zo, heb zo veel mensen geholpen in het verleden maar niemand die voor mij staat en dan gaat me leeftijd ook heel meezitten, ben gewoon nergens meer welkom ofzo. Misschien kan ik inderdaad wel eens wat informatie gaan opzoeken over een praatgroep, maar ben gewoon heel erg opgesloten in me eigen.

Liefs,

Britt
hey

fijn dat schrijven jou helpt!

hoe bedoel je dat je niet meer mag bellen of chatten met kt?
als je 18 bent mag je nog alles doen maar van af het moment dat je 19 bent mag het idd niet.

het maakt ook niet uit wie eerder is. maar het is frustrerend dat mijn reactie maar niet aan komt. had het echt vaak geprobeerd en precies op het moment dat ik wil verzenden is mijn bereik weer weg 😒
maar hij was aan gekomen!

groetjes
blue


He Blue

Fijn dat het is aangekomen 🙂 Maar officieel mag ik geen contact meer opzoeken met de KT omdat ik 18 ben, vind het maar een dingetje hoor, hadden ze ook maar een ''jongerentelefoon'' dan, dat denk ik dan. En inderdaad ik kan contact opnemen met de luisterlijn (wat ik ook vaak probeer maar die zitten altijd bomvol) Maar daar komen altijd zoveel senioren en volwassenen op af. Heb in drie weken geprobeerd om contact af te leggen met de luisterlijn, maar kon er nooit tussen door komen. Jammer dan denk ik dan. Altijd gedacht dat het leuk was om 18 te zijn, maar is echt helemaal niks aan. Geniet nog van de zorg en bezorgdheid van andere mensen, want die ga je niet meer krijgen als je 18 bent.

Liefs,

Britt

Reageer