Skip to main content

Ik weet het echt niet meer.

• May 3, 2025
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Jentl
Forum|alt.badge.img

Ik weet het echt niet meer ik doe mijn best, en ik ga maar door maar ik ben op, alweer ik ben op…

Ieder mens wordt geboren en heeft dan recht op leven toch? Waarom voelt het dan alsof ik altijd moet vechten om te ademen om te zijn. 

Ik kan het niet meer. Ik probeer sterk te blijven maar ik ben gesloopt en ik weet niet meer wat ik kan doen ik heb alles al geprobeerd al 4 jaar lang heb ik gevochten ik ben gewoon echt op. Zelfs sh helpt niet meer. Ik heb last van paniekaanvallen en wordt soms helemaal gek van mezelf. En dan heb ik van die "gedachtes die letterlijk tegen mij zeggen dat ik dood moet dat ik niet goed genoeg ben dat ik egoïstisch ben. Alles waar ik bang voor ben spreken die gedachtes naar de realiteit. Ik weet het echt niet meer ik wil schreeuwen maar het is stil ik wil huilen maar het blijft droog. En dan gaat het wat beter in mijn leven maar blijft mijn verleden me altijd belemmeren ik had zo gehoopt dat ik dit zou kunnen maar ik voel gewoon hoe het weer steeds minder wordt net als alle voorgaande keren straks faal ik weer wat moet ik dan? Dan ben ik nutteloos…

Pfft sorry tis niet positief ik weet het gewoon echt even niet meer…

Veel liefs en sterkte, ik hoop dat jullie dit niet meemaken..  

En anders weet dat je niet alleen bent🥰🥰🥰

4 reacties

CatoD
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • May 3, 2025

Hoi ​@Jentl ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Cato (De Kindertelefoon)

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve  ​@Jentl ,

Ahh jeetje wat heftig zeg, het is wel herkenbaar bij een vriendin van mij..😔😢 ik vind het wel lastig om hier iets op te zeggen, maar je bent echt absoluut niet nutteloos! ♥️ Kun je er met iemand over praten die je vertrouwd/ begrijpt? Zijn er dingen die je fijn vind om te doen of die je iets fijner laten voelen? Misschien kan het opluchten om wat dingen op te schrijven of hier je verhaal kwijt te kunnen natuurlijk. Weet iig wel dat niemand je kwijt wil ookal voel je het misschien zelf niet maar er is echt licht aan het einde van een donkere tunnel en dat betekent niet dat je het allemaal alleen moet doen, het is echt belangrijk dat je hier de juiste hulp bij krijgt.  Hoop dat je het een kans wilt geven, want dat verdien je echt (letterlijk iedereen). 

Misschien kunnen deze alternatieven helpen tegen sh zoals: dingen op te schrijven/ tekenen , een elastiekje om je pols doen, wandelen/ fietsen, hobby's  etc... hopelijk heb je hier iets aan en gaat het snel weer iets beter, dat ben je echt waard.♥️♥️

Veel liefs ♥️

Jentl
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 3, 2025

Hi ​@Boterbloempjee bedankt voor je lieve woorden🥰 Ik doe mijn best en ik schrijf ook al wel maar soms is het gewoon zo zwaar en tja bestaat mijn leven uit vechten... Maar echt nogmaals enorm bedankt! Ik vind het alleen al fijn om het hier te kunnen delen... 

Ik hoop dat wat er ook in jou leven gebeurt je nooit zal vergeten dat je echt enorm waardevol bent....  Door jou'n reactie voel ik me gewoon meer begrepen dus echt heel erg bedankt🥰🙈

Oh en weet dat ik er ook voor je wil zijn... 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Jentl ,

Awhh dat is lief!♥️♥️ Super knap en goed van je dat je al  wel wat opschrijft, maar snap wel dat het ook moeilijk is. En blijf ook vooral hier dingen delen als je er behoefte aan hebt of het je oplucht.. misschien kan er worden meegedacht. 

Veel liefs en knuffel ♥️🤗