Skip to main content

dit gaat weer heel depresief klinken maar we zijn nog geen half jaar het schooljaar in en ik heb nu al het idee dat ik het niet ga haalen. ik zit nu in vwo 3 en mijn ouders verwachten echt dat ik vwo kan doen heb op ik denk 8 of 9 jaarige leeftijd een iq test gedaan en daar kwam uit dat ik in het hoogste van gemiddeld zit en iedereen om mij heen zecht dat ik dit kan want “je bent hartstikke slim!” en “kom op buiten school om ben je heel slim” maar ik heb nooit concentratie en het is altijd te veel maar zoveel huiswerk heb ik niet en zo vaak hoef ik ook niet te leren en mijn dagen zijn ook niet lang en het voelt allemaal heel dom en stom dat ik het niet kan omdat er word gezecht dat ik het kan maar ja tegelijkertijd worden er ook grapjes gemaakt dat ik lage cijfers krijg en dat ik niet slim genoeg ben dus ik weet het niet en ik ben daar soms zo klaar mee ik ben zo vaak overprikkeld en dan ga ik in een hoekje zitten en gewoon naar muziek luisteren om me zelf te calmeren en dat maar mijn ouders maken er konstant grapjes over en ik voel me ook niet echt comfortable thuis wat zo dom is want ik heb echt niet hele slechte  ouders en ook niet weinig geld ik heb een telefoon ipad laptop en dat soort dingen een groote kamer maar alsnog is het niet comforable 

ik weet het soms echt niet meer

 

-blaze 

 

ps bedankt als je dit leest en sorry voor spelling errors

Hoi, kun je dit uitleggen aan een vertrouwenspersoon op school of je mentor ? En maybe wil die je helpen om er eens open en eerlijk met je ouders over te praten. Want wat zij verwachten is meer dan jij aan kunt, en het gaat om jou.  En so what als je een ander “niveau”gaat doen? Prima toch,  alle mensen zijn ergens het beste in en keihard nodig, of ze nou een praktische school of Gymnasium hebben gedaan.  Ik hoop dat je iemand kent die je erbij kan helpen om eens rustig met je ouders te praten en ze van dat idee van dat je per sé vwo moet kunnen . Nergens voor nodig. Hopelijk lukt dat ! Succes !

Groetjes liefs Julian X


Hoi, ik denk idd een vertrouwenspersoon opzoeken… Hoe denk je dat je omgeving reageerd als je zou afstromen? Wil je dat? Ik had ook een beetje dit probleem. Nou ja ik wou graag in mijn klas blijven en ik wou graag sporten maar ik kon niet concentreren op mijn huiswerk en daar werden dagen gewoon echt kort van. Maar om na huiswerk  te kunnen sporten maakte dat ik ook meer moeite in m’n huiswerk stopte zonder dat ik er heel gestrest van werd. Miss moet je motivatie zoeken zodat het niet zo uitputtend en stressend is… veel succes in ieder geval!

 


Reageer