hey !
ik ben een meisje van 13 jaar en zit in de 2e klas havo/vwo , het gaat de laatste tijd niet zo goed met me en ik weet niet meer wat ik moet doen , ik schrijf even van me af en tips zijn 100% welkom!
mijn beste vriendin zit in een depressie , het is niet getest maar ik weet het wel zeker. ze praat haast niet over haar gevoelens en maakt er vooral grappen over. ik weet nooit hoe ik moet reageren want ik weet dat ze serieus is maar ze verteld het als een grap. Ze wilt zich zelf van het leven beroven wat mij zo ontzettend veel pijn doet. Ik weet alleen niet wat ik kan doen, omdat het met mij ook niet goed gaat , hebben jullie tips hoe ik haar kan helpen?
ook denk ik dat ik last heb van anxiety. Ik durf het alleen mijn ouders niet te vertellen , ik wil me namelijk laten testen. Ik heb ook MCDD , een vorm van autisme. Ik denk dat mijn ouders denken dat ik me gewoon aanstel , maar ik weet t 75% zeker. Ik heb last van legbouncing , snel afgeleid , altijd aan het denken dat ik iets fout doe & dat mensen me niet mogen etc , paniekaanvallen en meer. Wat moet ik doen? Ik ga in februari eindelijk weer naar mijn psycholoog maar ik durf het eig niet te vertellen …. HELP !
Ook heb ik geen motivatie meer voor eigenlijk ALLES , ik kom bijna mijn bed niet meer uit , ik hield van creatief zijn elke dag maar ik heb er geen motivatie meer voor . Mijn kamer is een zooi en ik beweeg ook niet meer. Terwijl ik het allemaal op orde had. Ik ben jarenlang gepest omdat ik te dik was , en door mijn MCDD.. Ik ben toen van school gewisseld in 2019 en dat was ook een geweldig jaar voor mij. 2020 was vreselijk , mijn opa overleed 31 dec 2019 , mijn vader verloor bijna zijn baan en ik zat met mezelf in de knip. En ben mijn beste vriendin verloren.
Wat moet ik doen , hebben jullie tips?
sorry dat ik jullie hier mee opzadel moet t gewoon even kwijt xo