ik weet het echt even niet meer...

  • 22 January 2021
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey !

ik ben een meisje van 13 jaar en zit in de 2e klas havo/vwo , het gaat de laatste tijd niet zo goed met me en ik weet niet meer wat ik moet doen , ik schrijf even van me af en tips zijn 100% welkom!

 

mijn beste vriendin zit in een depressie , het is niet getest maar ik weet het wel zeker. ze praat haast niet over haar gevoelens en maakt er vooral grappen over. ik weet nooit hoe ik moet reageren want ik weet dat ze serieus  is maar ze verteld het als een grap. Ze wilt zich zelf van het leven beroven wat mij zo ontzettend veel pijn doet. Ik weet alleen niet wat ik kan doen, omdat het met mij ook niet goed gaat , hebben jullie tips hoe ik haar kan helpen?

 

ook denk ik dat ik last heb van anxiety. Ik durf het alleen mijn ouders niet te vertellen , ik wil me namelijk laten testen. Ik heb ook MCDD , een vorm van autisme. Ik denk dat mijn ouders denken dat ik me gewoon aanstel , maar ik weet t 75% zeker. Ik heb last van legbouncing , snel afgeleid , altijd aan het denken dat ik iets fout doe & dat mensen me niet mogen etc , paniekaanvallen en meer. Wat moet ik doen? Ik ga in februari eindelijk weer naar mijn psycholoog maar ik durf het eig niet te vertellen …. HELP !😅

 

Ook heb ik geen motivatie meer voor eigenlijk ALLES , ik kom bijna mijn bed niet meer uit , ik hield van creatief zijn elke dag maar ik heb er geen motivatie meer voor . Mijn kamer is een zooi en ik beweeg ook niet meer. Terwijl ik het allemaal op orde had. Ik ben jarenlang gepest omdat ik te dik was , en door mijn MCDD.. Ik ben toen van school gewisseld in 2019 en dat was ook een geweldig jaar voor mij. 2020 was vreselijk , mijn opa overleed 31 dec 2019 , mijn vader verloor bijna zijn baan en ik zat met mezelf in de knip. En ben mijn beste vriendin verloren.

 

Wat moet ik doen , hebben jullie tips?

sorry dat ik jullie hier mee opzadel moet t gewoon even kwijt xo

 


4 reacties

Hoi @Ikbenanoniemhahaxx ,

 

Ik zou het toch als het lukt bespreken met iemand zodat ze je kunnen helpen en ik zou het dan echt proberen te zeggen tegen je psycholoog, want die kan je het beste helpen.


Over je vriendin zou ik zeggen, blijf gewoon naar haar luisteren, en misschien kan je eerlijk zeggen van ik wil je helpen, maar op deze manier weet ik niet goed hoe.

 

Ik weet niet of je hier uberhaupt iets aan hebt, maar je kan het!

En hou vol!

 

Vlindertje

Badge

Hey!

Ik ben Mandy en ik wou dat ik er in het echt met je over kon praten en helpen.  Ik weet niet hoe oud je bent maar je hebt al heel erg veel mee gemaakt.. verschrikkelijk. Alles wat jij hebt opgeschreven begrijp ik volledig! Ik heb ook dit soort dingen mee gemaakt! 

Over je beste vriendin, ik snap dat het moeilijk is dat ze zich zo voelt en jij er mee word ¨opgezadelt¨. Als je er geen fijn gevoel bij krijgt als je altijd naar haar verhalen moet luisteren en er over in gaat zitten moet je gewoon een psycholoog aan bieden, als die waar jij naar toe gaat een goede is zou ik die aanbieden. Jij bent geen psycholoog dus als jij een naar gevoel krijgt van haar nare grappen en verhalen is dat volkomen normaal.  Dan wil ik nog heel graag zeggen… jij typt dat jij je ook niet fijn voelt en dat je je vriendin wilt helpen. Ik ben van mening dat je eerst jezelf moet helpen en daarna kan je je vriendin pas helpen. Als jij op het rechte pad staat dan kan je haar pas helpen, hoe zielig het ook is. Ik wil niet zeggen dat je haar moet laten zitten want dat moet je juist niet doen. Maar probeer op een zachte manier te zeggen tegen haar dat jij je ook niet zo goed voelt dus dat je het lastig vind om haar dan te helpen. Als ze echt hulp nodig heeft moet ze met iemand praten die er voor getraind is. 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik hoop dat je er iets mee kan. Zet alsjeblieft eerst jezelf op het rechte pad en daarna kan je vol moed haar helpen en heeft ze dus ook meer aan je. Geef nooit op. Opgeven is voor mietjes. Je kunt dit.

xx mij

wauw wat een geweldige reacties , heel erg bedankt , het zijn er misschien maar 2 maar dit doet me ontzettend goed !

Badge

@Ikbenanoniemhahaxx  geen probleem! doe er alsjeblieft wat mee! het komt goed dat weet ik zeker, je moet zin hebben in je toekomst!! wat ook heel leuk is om een beetje toekomst plannen te maken! dat is super leuk want dan kan je ergens naartoe werken!

Reageer